جمع آوری تابلوهای فروش نیم کیلویی و سبدی میوه
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
حامد رهبر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد از حمایت از حقوق عامه، با جمع آوری تابلوهای نیم کیلویی و سبدی میوه فروشان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ سوای گران بودن میوه؛ که بسیاری از مردم توانایی خرید آن را ندارند، آنچه که دل مردم را آزار می دهد خرید “نیم کیلویی” و “سبدی” خودروهای میوه فروشی است که در نقاط مختلف توقف کرده‌اند.
خودروهایی دوره گردی که در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نقاط پرتردد، و پرجمعیت توقف می نمایند و علاوه بر راهبندان برای خودروهای عبوری، باعث تصادف هم می شوند.

نیم کیلویی، سبدی، راهبندان، تصادف، اختلاف قیمت، کیفیت، کم فروشی، درجه بندی همه و همه از یک طرف، و گرما زدگی و در آفتاب بودن میوه ها از طرف دیگر، سبب شده که در فصل تابستان اغلب بوی نامطبوع کنارشان، شامه مردم را آزار دهد و حتی در زمستان هم از سرما زدگی این میوه ها نمی توان چشم پوشی کرد
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در راستای‌ احقاق حقوق عامه و درخواست های مردمی دستور جمع آوری تابلو های با عنوان سبدی و نیم کیلو را از سطح عرضه کننده گان میوه صادر کرد.
برخورد جدی با نیم کیلویی ها و سبدی ها/ جمع آوری تابلوهای فروش نیم کیلویی و سبدی میوه
خودروهایی دوره گردی که در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نقاط پرتردد، و پرجمعیت توقف می نمایند و علاوه بر راهبندان برای خودروهای عبوری، باعث تصادف هم می شوند.
آزار دهنده تر آن است که، هر فروشنده بدلخواه قیمتی بر اجناس خود می گذارد و به هر مبلغی که دوست داشته باشد می فروشد.
بازار لجام گسیخته ای که تاکنون نظارت بر آن نبوده، چه از نظر کیفیت میوه های ارائه شده و قیمت و چه از نظر وزن.

برای نویسنده بارهای بار اتفاق افتاده که یک جنس را با چندین ترازو وزن کرده و هریک وزنی را نشان داده اند و جالبتر آنکه، فروشنده جهت دلخوشی مشتری، مقدار دیگری از جنس فروخته شده را در نایلون میوه یا اجناس دیگر اضافه می کند که این را همین طوری برایتان می ریزم اما از آن طرف مشتری نگون بخت نمی داند که وزن اصلی جنس خریداری شده چقدر است.

چنانچه از نقطه نظر درجه بندی میوه هم موضوع را مورد بررسی قرار دهیم میوه هایی که در درجه بندی ۲ قرار ندارند با عنوان میوه درجه یک به فروش می رسند و حتی خیلی از مردم با خیال ارزان بودن خرید می نمایند.
نیم کیلویی، سبدی، راهبندان، تصادف، اختلاف قیمت، کیفیت، کم فروشی، درجه بندی همه و همه از یک طرف، و گرما زدگی و در آفتاب بودن میوه ها از طرف دیگر، سبب شده که در فصل تابستان اغلب بوی نامطبوع کنارشان، شامه مردم را آزار دهد و حتی در زمستان هم از سرما زدگی این میوه ها نمی توان چشم پوشی کرد.

اما تخلفات گسترده افراد موجب شد است که حامد رهبر معاون عمومی و انقلاب دادستان مرکز استان در این زمینه ورود کند و با این پدیده زشت در شهر یاسوج برخورد کند، اما صرف برخورد زمانی اثرگذار خواهد بود که مردم تخلفات را به مبادی ذیربط گزارش دهند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در راستای‌ احقاق حقوق عامه و درخواست های مردمی دستور جمع آوری تابلو های با عنوان سبدی و نیم کیلو را از سطح عرضه کننده گان میوه صادر کرد.
حامد رهبر معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای‌ احقاق حقوق عامه به وضعیت نحوه تابلو نویسی میوه فروشان دوره گرد این استان ورود کرد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: بدنبال گزارش ها و درخواست های مردمی به سامانه (سامد ک.ب) دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و در راستای حمایت و احقاق حقوق عامه، تابلوهای میوه فروشی با عناوین”نیم کیلویی و ” سبدی” از سطح شهر یاسوج جمع آوری شدند.

وی با اعلام این خبر گفت: عدم رعایت حقوق مصرف کننده و بکار بردن عبارت نیم کیلو و سبدی در عرضه میوه، تخلف، و مستلزم برخورد قانونی است.
رهبر تصریح کرد: عرضه کنندگان که با علم به موضوع اقدام به عرضه می‌کنند تخلف کرده و تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.
رهبر در پایان گفت: هرگونه تابلو نویسی به این سبک خلاف بوده و با متخلفین برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.