اهمیت نقش دستگاه‌ها در توسعه فرهنگی
۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۵۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: جلسه شورای مدیران کل وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کهکیلویه و بویراحمد به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ این جلسه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر حج و زیارت استان، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – ایرنا، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و مجموعه معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت و خیر مقدم به مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بیان داشت: در جامعه کنونی نقش و اهمیت موضوع فرهنگ در مسیر تعالی، رشد و پویایی جامعه به عنوان یک مسئله اساسی پذیرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این جلسه با تاکید مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای در جهت تفاهم و همگرایی بیشتر اداره کل وابسته به وزارت ارشاد برگزار می شود افزود: نیاز جامعه امروز به فعالیت‌های و مجموعه اقدامات فرهنگی مناسب با الگوی ایرانی اسلامی، در کنار نقش مدیریت فرهنگی درست بیش از گذشته احساس می‌شود، از سوی دیگر نقش و جایگاه مدیران فرهنگی در نظام فرهنگی کشور به عنوان یک عضواثر گذار فرهنگی، اهمیت بسزایی دارد.

درخشان در تشریح برنامه های این اداره کل در خصوص جلسه شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان داشت: لزوم همکاری کردن کارکنان دستگاههای اجرایی حوزه فرهنگ امری ضروری است از این رو خواستار تشکیل جلسه شورای مدیران تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به طور مستمر در هر ماه به میزبانی ادارات و نهادهای فرهنگی شد.

درخشان با بیان نقش دستگاهها در توسعه فرهنگی و ارتقای مشارکت مردمی در ساختار فرهنگ ایرانی و اسلامی عنوان کرد:فرهنگ، زیر بنای توسعه تلقی شده نشاط و پویایی فرهنگ نشان حیات و تکامل آن جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک اعیاد امامت و ولایت بر ضرورت همکاری و استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و از ابتکار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این تفاهم و همدلی بین مدیران وابسته به وزارت ارشاد قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نصیر اسلامی در خصوص نقش وقف در ساختار فرهنگی جامعه افزود: موقوفات کشور یکی از منابع مهم و سرمایه های بزرگ جامعه است ،افرادی که نهادهای فرهنگی را به جامعه وقف می‌کنند آگاه باشند که در واقع با این وقف به جامعه اندیشه و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را به جامعه اهدا نمایند.

وی در خصوص هم افزایی ارگان‌های فرهنگی افزود: برای دستیابی به هم‌افزایی فرهنگی در دستگاههای متولی فرهنگ باید اهداف فرهنگی روشن شود ؛ مهارت های مرتبط مدیریتی در حوزه فرهنگ و فضای مناسب کارآمد در دستگاهها فراهم شود.

مدیریت حج و زیارت استان با بیان اینکه زیارت میتواند نقش موثری در ارتقا فرهنگی و باورهای دینی داشته باشد گفت: این سازمان علاقه مند است تا در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر نهادهای و ارگان‌های فرهنگی نقش خود را در ارتقا و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی انجام دهد.

سید محسن قوامی نژاد اظهار داشت: اداره امور حج عمره و زیارت عتبات مقدس و اماکن متبرکه خارج از کشور بر عهده این سازمان است و برای تسهیل امور زیارتی در سراسر استان بیش از ۱۱ دفاتر حج و زیارتی کار خدمت رسانی به زائرین را بر صورت می دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.