آزمایشگاه مجهز آبفا گچساران به زودی راه اندازی می‌شود
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۱۷
مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: در روزهای اخیر شاهد انتشار اخبار و بیان نگرانی هایی در خصوص آب مناطقی از شهر دوگنبدان بودیم. عمده نگرانی‌ها اما از دو منطقه کمبل و باغ فردوس بوده، ۲ منطقه‌ای که عملا ارتباطی با امور آبفا ندارند، چشمه باغ فردوس متولی خود را دارد و امور آب و فاضلاب هیچ گونه ایستگاه پمپاژ و تاسیسات آبی در آن منطقه و برداشت آب از آن چشمه ندارد و رودخانه کمبل در حیطه کاری آبفا نیست اگرچه برنامه بلند مدت آبفا برای شهر دوگنبدان ساماندهی فاضلاب خام مناطق آن شهر و جمع آوری و هدایت آن به تصفیه خانه فاضلاب خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ در این برهه و در این میان حساسیت جدی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مسئولین شرکت آبفا استان باعث شد مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مأمور به سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و بررسی و پایش وضعیت سلامت آب استان و به ویژه آب شرب منطقه گچساران شود.
منتظری در ابتدا ضمن بازدید از مرکز کنترل کیفیت و آزمایشگاه آب مرکز استان و دیدار و بررسی فرم ها و نتایج کارشناسی آب مناطق مختلف استان در جلسه ای تخصصی و با حضور مسئولین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و تعدادی از معاونین و مدیران ستادی آبفا استان به تشریح وضعیت موجود پرداخت و سپس بدون اتلاف زمان راهی شهرستان گچساران شد تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و حضور بی واسطه در جمع مسئولین و جلسه با فرماندار و مدیران مرکز بهداشت و آبفا شهرستان، به بررسی وضعیت و پایش آب مناطق مختلف شهر و روستاهای این شهرستان بپردازد.
وی در این دیدارها و ماموریت حساس از یک خط قرمز گفت و بیان کرد: سلامت آب شرب خط قرمز شرکت مهندسی آبفا کشور و وزارت نیرو است، این مهم نه در حرف که در عمل برای ما یک اصل مهم و حیاتی است. در این موضوع قائل به هیچگونه ملاحظه کاری و دفاع غیر منطقی از هیچ یک از همکاران مان نیستیم چرا که اینجا پای سلامت مردم در میان است.

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آبفا کشور ضمن تشکر از دقت و پیگیری فرماندار شهرستان گچساران گفت: فعالیت های مرکز بهداشت و آبفا مکمل یکدیگر و در راستای سلامت جامعه می باشد و خوشبختانه با تلاشهای مسئولین زحمتکش شهرستان، آب شهر دوگنبدان و مناطق روستایی آن هیچگونه مشکل میکروبی ندارد، مطلوبیت میکروبی آب را هم آزمایشات آبفا و هم مرکز بهداشت اثبات کرده و مطلوبیت آن بر اساس شاخص های بهداشتی قابل قبول است .

وی ادامه داد: در کلر زنی ها اما گله مندی هایی هست و به جا هم هست، در چند نقطه روستایی به واسطه خرابی دستگاه و یا سرقت تاسیسات کلرزنی، مشکلاتی بوده و کلرزنی دستی انجام می شود که ما از مسئولین شرکت آبفا پیگیر حل آن هستیم و حتماً رصد مستمر برای رفع این مشکل در دستور کارمان خواهد بود و در سفری که به زودی خواهیم داشت بررسی ها انجام و گزارش مجدد را به مردم هم خواهیم داد.

منتظری تصریح کرد: ۳ مرکز کلر زنی در شهر دوگنبدان داریم که ۲ مورد آن ۱۰۰ درصد در مدار است و دستگاه نصب شده بر روی مخزن آب واقع در دانشگاه آزاد حدود ۶۰ درصد در مدار است و با رفع نقص در روزهای آتی بطور ۱۰۰ درصد وارد مدار می شود.

این مقام مسئول در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان داشت: آزمایشگاه آب گچساران همه تجهیزات پیشرفته روز دنیا را دارد و انجام همه آزمایش های مرتبط با سلامت میکروبی و شیمیایی آب مطابق با استانداردهای روز را ممکن می‌سازد، اما محل قرارگیری آن را از منظر کیفی دچار ایراد می دانیم و البته دقت در نگهداری و نحوه استفاده نمودن دستگاه ها در این روزها هم مورد تاکید ما بود، ضمن آنکه مکان یابی جدید را انجام دادیم و بنا شد ظرف دو ماه آینده همه وسایل و تجهیزات موجود به مکانی با کیفیت و استاندارد در امور آبفا شهرستان گچساران منتقل و قفسه بندی ها و نصب سیستم های سرمازا انجام شود.

منتظری بیان کرد: مقرر و مصوب گردید آب شهر و تمامی روستاهای تحت پوشش آبفا در شهرستان گچساران، توسط تیم های مشترک بهداشتی آب و فاضلاب و مراکز بهداشت رصد، کنترل و پایش شود و گزارش مطلوبیت آب ارائه گردد.

وی خطاب به فرماندار گچساران گفت: آزمایشات امور آبفا و مرکز بهداشت شهرستان مؤید این نکته است که هیچگونه ایراد میکروبی در آب شرب نیست و خیال مسئولین و مردم عزیز این شهرستان را از این بابت راحت می کنم، این را هم اضافه کنم مطابق مستندات ارائه‌ شده از سوی مرکز بهداشت، مطلوبیت میکروبی بخش شهری در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ ( ۱۰۰ درصد ) و در سال گذشته بیش از ۹۸.۵ درصد گزارش شده که بسیار خوب ارزیابی می شود.

مدیرکل دفتر بهداشت شرکت مهندسی آبفا کشور خاطر نشان کرد: برخی مناطق که خرابی از دستگاه های کلرزنی بوده، همکاران ما توجیه هستند و به صورت دستی کلرزنی را انجام می دهند و حدود ۱ تن کلر به این شهرستان تخصیص داده شده و موجود است که در این خصوص نیز مردم نباید نگرانی داشته باشند.

منتظری اظهار داشت: اگرچه کمبودها و تنگناهای مالی زیادی متوجه شرکت های آبفا است اما این اطمینان را می دهیم این مساله هیچگاه بهانه پذیرفته شده ای برای کم کاری در هیچ شرکتی آنهم در حوزه ای که مستقیماً سلامت مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد، نبوده است. به مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد و بویژه شهرستان گچساران نیز این قول را می دهیم که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد مستمراً سلامت آب را تحت نظارت مراکز تخصصی بهداشتی رصد، کنترل و پایش تا در هر برهه ای به مردم عزیز در این باره پاسخگویی شفاف باشیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.