انجام اقدامات ارزشمند در حوزه سلامت الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همگام با سیاست های وزارت بهداشت در راستای توسعه سلامت الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت، اقدامات مهمی در همین راستا در دانشگاه انجام گرفت.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مهندس علی حسن احمدی پور افزود: در راستای توسعه و تقویت زیرساخت های نرم افزاری سلامت الکترونیک سیستم اطلاعات در دو بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت و شهید رجائی گچساران تعویض شد.

وی ادامه داد: با پیاده سازی سیستم جدید مشکلات اجرای سرویس اصالت سنجی دارو(TTAC)، ارسال پرونده به سپاس(سامانه پرونده الکترونیک سلامت)، تعرفه و نرخ ارز ترجیحی و… در دو بیمارستان برطرف شد.

احمدی پور ابراز داشت: همچنین با پیاده سازی این سیستم ها، گام مهمی در راستای یکپارچه سازی HIS ها که از برنامه های آتی مدیریت آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه می باشد، برداشته شد.

وی اعلام کرد: برای راه اندازی دو سامانه، دو دستگاه سرور خریداری و در اختیار دو بیمارستان قرار گرفت که در مجموعاً هزینه خرید، نصب و راه اندازی سامانه و تجهیزات مورد نیاز بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه با اشاره به پیاده سازی و اجرای تعرفه و نرخ ارز ترجیحی در سیستم های اطلاعات بیمارستانی، یادآور شد: در راستای اجرای طرح دارویار و لزوم پیاده سازی تعرفه آن در سیستم های HIS، کلیه بیمارستان‌های استان همگام با اجرای این طرح در کشور، نرخ ارز ترجیحی دارو را در سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS)، بیمارستان‌های تابعه مرکز و شهرستانهای استان پیاده سازی و اجرایی نمودند.

وی کنترل تجویز و مصرف دارو، رفع کمبودهای دارویی، گزارش گیری مدیریتی از مصارف دارویی، جلوگیری از قاچاق دارو، تصمیم گیری بر مبنای اطلاعات دارویی و… را از مزایای اجرای این طرح بر بستر الکترونیک عنوان کرد.

احمدی پور در پایان ابراز داشت: لازم می دانم از حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه، معاون محترم توسعه و منابع انسانی، معاون محترم درمان و تلاش‌های رئیس‌ها و پرسنل بیمارستانی بخصوص مسئولین HIS و IT دو بیمارستان تشکر و قدردانی نمایم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.