دشمن زیاری، غنی اما محروم/مطالبه مردم این منطقه از مسئولین استانی و شهرستانی
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
مردم منطقه‌ای «دشمن زیاری» با ارسال نامه‌ای به استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح، سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده در مجلس خبرگانِ رهبری، سید عبدالعزیز موسوی فرماندار شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهر دهدشت، علیرضا طاهری، بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه خواستار مطالبه به حق خود جهت رفع مشکلات و محرومیت این منطقه شدند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، متن این پیام  به شرح زیر است:

باسلام و احترام و آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی و همکاران محترمتان در دستگاه‌های اجرایی_نظارتی_عملیاتی احتراماً به استحضار عالی می‌رساند این چند سطر مرقومه؛ داستان زندگی مردمی زجردیده اما صبور ساکن مناطق و روستاهای دشمن‌زیاری(سردسیر_گرمسیر) خاص از توابع شهرستان کهگیلویه و شهرِ مارگون است؛ که امید است با بذل عنایات حضرتعالی و نظر مساعد سایر مسئولین استانی و شهرستانی از این فلاکت رهایی یابند و توجهات حضرتعالی به این سکنه زمینه باقیات صالحاتی برای شما باشد. اما غرض از نگارش این سطور این است که با توجه به تبعیض‌های ناروا که منجر به از بین رفتن عدالت و ضایع‌شدن حقوقِ مردمِ محروم و رنج کشیده روستایی گردیده است، نظر حضرتعالی و دیگر مسئولان را جهت احیاء حقوق و برپایی عدالت به نکات ذیل جلب می نماییم. لذا انتظار می رود مورد اهتمام جدی قرار گیرد.
بصورتِ خاص محضرِ نماینده‌ی ارشد وعالیِ دولتِ مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد، جناب آقای دکتر احمدزاده؛ معروض می‌داریم. مناطقی از دشمن زیاری داریم مانند بویراحمد_سرحدِ جوکار(دره‌بید، دالون و..) و در گرمسیر_کهگیلویه مانند آبریز، بیدانجیر، زیرنا، سردره و… به عنوان محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین مناطقِ روستایی دشمن‌زیاری، به رغم برخورداری از منابع طبیعی، از مشکلات و تنگناهایی در حوزه‌یِ بهداشت و درمان ساخت زیربناهای مناسب و ایجاد و احداث اورژانس انسِ جاده‌ای، خانه‌ی بهداشت ودرمانگاه رنج می‌برند که ضرورت دارد با سیاست‌گزاری، برنامه‌ریزیِ بهنگام و تخصیص منابع مالی، به سمت آبادانی رهنمون شود.
روستاهای نامبرده و کلیه مناطق روستایی دشمن‌زیاری از سرحدات جوکار تا گرمسیر کهگیلویه در محرومیت و نبود امکانات به سر می‌برد. به رغم آنکه خدمات نظام مقدس اسلامی، غبار محرومیت دوران رژیم منحوس پهلوی را زدوده است، اما هنوز که هنوزه، مناطقِ روستایی دشمن‌زیاری(بخش‌دشمن‌زیاری) از قافله پیشرفت دور مانده و نیازهای استراتژیکِ مردمِ شریف و شهیدپرورِ این دیارِ شجاعان بی‌پاسخ مانده است. هم ما و هم شما نیک و تمیز می‌دانید که هم‌اکنون مشکلات متعددی از قبیل؛ نبود آب شرب بهداشتی در روستاها؛ نبود امکانات آموزشی؛ نبود راه مواصلاتی مناسب؛ نبود امکانات بهداشتی و درمانی؛ بیکاری جوانان؛ به خصوص اغلب تحصیلکردگان؛ عدم گازرسانی به روستاها؛ نبود اماکن و تجهیزات فرهنگی، ورزشی و تفریحی؛ نداشتن طرح هادی روستایی و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگرِ زیرساختی و زیربنایی، مردم شریف این خطه را با نگرانی مواجه ساخته است.

استاندار محترم و مسئولین محترمِ استانی وشهرستانی! ما ساکنین این مناطق از استان کهگیلویه و بویراحمد از بی‌مهریِ دستگاه‌های اجرایی اعم از شهرستان و استان گله‌مندیم. علیرغم اینکه بارها درد دل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنوای مسئولین منعکس شده؛ متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

شایسته است حضرتعالی به‌عنوان نماینده‌ی ارشدِ دولتِ مردم مطلع شوید.
در این گوشه از استان کهگیلویه‌وبویراحمد؛ مناطقی از دشمن‌زیاری واقع است که به دلیل مظلومیتِ منجر به محرومیت اجباراً با توجه به بی‌توجهیِ نمایندگانِ ادوارِ مختلف مجلس شورای اسلامی(حال_سابق_اسبق) به مناطق روستایی، زمینه‌یِ عملیاتی شدن روندِ توسعه‌ای مناطقِ دشمن‌زیاری در سردسیروگرمسیر توسط مسئولین فراهم نشده است.
و از آنجاییکه پاسخگویی دلسوز و جهادی برای رفعِ دغدغه‌ها و مطالباتِ مردم ما نبوده است.
متاسفاته تاکنون هیچ نتیجه‌ای جز مهاجرت‌های بی رویه به شهرها را نداشته است. مرگ زنان و فرزندان ما درحالی مقابل چشمانمان رقم میخورد که جاده و ماشینیِ مناسب(سردسیر) برای انتقال ساکنین وجود ندارد. این درحالیست که درطول روز دستان مادران و پدران چشم نگران؛ رو به سوی آسمان بلند است که دراین مدت اتفاقی برای اعضای خانواده آنها نیفتد.
شما درحالی به روستاهای محروم و دور افتاده در نقاط مختلف استان سفر می‌کنید و پای درد دل هموطنانمان می‌نشینید که از حضرتعالی و سایر مسئولین چنین انتظاری را داریم که مگر مردمِ دشمن‌زیاری از افغانستان، سوریه، اوکراین و یا بوسنی آمده‌اند، که آن‌گونه که بایست مورد توجه مسئولین و مدیران کل در استان قرار نگرفته و نمی‌گیرد!؟ آیا مسئولانی که را تاکنون نه تنها هرگز پای به این روستای محروم تحت مسئولیتشان نگذاشته‌اند و یا اگه گذاشته‌اند بصورتِ نمایشی و شانتاژِ رسانه‌ای بوده است. میتوان جوابگوی بالغ بر ۹۴شهیدِ والامقام این مناطق از دشمن‌زیاری در استان کهگیلویه و بویراحمد باشند؟
بعضاً در سال‌های قبل مواردی را بصورتِ حرف‌های تایید نشده و غیررسمی دریافت کرده‌ایم که عده‌ای بودجه آبِ شرب و جاده وسایر شریان‌های حیاتی روستایی را از لیست اعتباراتِ یک شهرستان حذف و در مناطقی صرف می‌نماید که در مسیرِ عبور مسئولین استانی و کشوری است!
امیدواریم که چنین نباشد و صرفاً شایعه باشد..

آیا چنین روستاهایی حقِ برخورداری از یک مدرسه راهنمایی را ندارد؟ آیا نبایست در روستاهای پرجمعیت که مرکزیت سایر روستاها می‌باشد. یک دبیرستان واقع باشد که هم رشته‌های نظری را پزیرش بدارند و هم رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای یا کاردانش!؟ آیا احداث یک مرکز درمانی حتی بصورت سرپائی خواسته زیادی اهالی این روستاهاست یا چند پایگاه مجهز به امکانات فنی و پزشکانِ ثابت در محل خدمت و یا اُورژانس جاده‌ای در گرمسیر؟ محصولات باغی، دامی، مزرعه‌های شیلات و طیور این منطقه تامین کننده بخشی از نیازهای استان و حتی خارج از استان می‌باشد؛ اما بدلیل همین بی‌تدبیری‌ها در سال‌های گذشته توسطِ مسئولین و عدم وجود جاده مناسب جهت انتقال به بازار و حمایتِ دلسوزانه از اهالی؛ یا هرگز به دست کسی نمی‌رسد و اهالی نیز رغبت خود را برای نگهداری باغات از دست داده و هزینه‌های آن را نمی‌توانند تحمل نمایند و یا واسطه‌ها سودِ اصلی را به جیب می‌زنند و زده‌اند و تولیدکننده خونِ دل می‌خورد!

شایسته است بدانید؛ اگر آب چشمه‌های جوشان این منطقه از استان به رودخانه همیشه‌خروشانِ مارون سرازیر می‌شود در حالی که خیلی‌ها از روستاها نظیرِ “زیرنا” از آب شرب لوله‌کشی شده برخوردار نیستند، اگر فرزندانمان فقط اجازه دارند تا پنجم ابتدایی تحصیل نمایند و به علت نبود مدرسه؛ برای ادامه تحصیل باید از روستا مهاجرت نمایند، اگر یک مرکز درمانی در این منطقه وجود ندارد؛ اگر محصولات باغی ما به دلیل نبود جاده به هیچ کجا نمی‌رسد و بخاطر هزینه بالای انتقال حاضر می‌شویم روی درختان خراب شوند اما آنها را نچینیم، اگر احشام اهالی بدلیل بیماری‌های مختلف و بدلیل اینکه هیچ دامپزشکی در طول سال‌های گذشته حتی یک سفر به روستا نداشته و…
حرفی نیست و گلایه‌ای نداریم. خواسته‌ی ما احداث و راه‌اندازیِ جاده‌های نیمه کاره‌ای است که سالهاست بطول انجامیده و درحالیکه طی همین مدت هزاران کیلومتر جاده چند بانده و بزرگراه در کشور و استان‌های همجوار و استان خودمان احداث شده؛ اما جاده‌های جوکار و روستاهای دورافتاده به دلایل نامعلومی اسیر نامهربانی مسؤلین بومی و غیربومی و تفکراتِ سیاسی شده است. بگذاریم و بگذریم، که هر چه هست شرح محرومیت است، محرومیتی که شاید حضرتعالی نیز بر آن واقف باشید و این نوشته‌ها فقط از باب یادآوری است.

استدعا دارم و داریم که به‌عنوان نماینده‌ی ارشدِ دولت در استان، از مسئولین ذیربط بخواهید که توضیح دهند که چرا چنین وضعیت اسفباری در این روستاها حکمفرماست؟ تا کی باید مناطقِ دشمن زیاری که از طرف‌ِ نماینده‌های محترم مجلسِ شورای اسلامی جهتِ جلبِ آراءِ سایر مناطق از بدنهء ایل جدا نموده و به سرفاریاب و سوق وصله زده‌اند، تازیانه‌ی عقب‌افتادگی بر گُرده‌اش بخورد!؟

توزیع ناعادلانه امکانات و اعتبارات دولتی درسال‌های گذشته، به رغم افزایش درآمدهای دولت‌های گذشته و حال موجب عدم پیشرفتِ مناطقِ مختلفِ دشمن‌زیاری شده است. مردم زجرکشیده و محروم روستاهای ما که تکیه‌گاهی جزء مسئولان دلسوز به نظام ندارند درمقابل این بی‌مهری‌ها چه بگویند؟ جزء اینکه بگویند، آقای استاندار به داد بیچارگان برسید، علمای عظام با عنایت به سخن پیامبر اکرم (ص): ((هر کس صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست )) به داد مظلومان برسید، مسئولان محترم اجرایی دلسوز به نظام ، به داد این محرومان برسید. لذا خواهش و استدعای بسیار عاجزانه اهالی مناطقِ مختلفِ دشمن‌زیاری از حضرتعالی و دیگر مسئولان عزیز استان و شهرستان این است در اسرع وقت تدابیر و تمهیداتی را برای رهاییِ مردم محرومِ روستا‌های دشمن‌زیاری از این وضعیت اسفبار اتخاذ نمایید؛ امید است که شاهد هر چه بیشتر تحققِ اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در سایه مقام عظمای ولایت و دولت کریمه باشیم.
جناب آقایان! عاجزانه از شما تقاضا داریم زمینه‌ی اعزام کارشناسانی از طرف حضرتعالی به کلیه مناطق دشمن‌زیاری در سرحدات_جوکار و گرمسیر_کهگیلویه فراهم آید تا با بازدید میدانی و ارائه گزارش مأموریت، شما از وضعیت روستا بیشتر و بهتر مطلع شوید ، شما نقطه‌ی عطفی و شروع مبارک و تازه‌ای بر این داستانِ غم‌انگیز باشید. امید است با تلاشِ مجدانه حضرتعالی که مسلماً مرضی رضای حق تعالی نیز هست ؛ شاهد استیفای حقوق اهالی مناطق مختلفِ دشمن‌زیاریِ یکپارچه باشیم.

در پایان نیز لازم است این نکته را یادآور شویم که مردمِ دشمن زیاری فقط و فقط از سر دين به ديار و سرزمين مادريشان، کمر همت بسته‌اند و با توکل به خداوند متعال در ميدان عمل آماده‌اند تا به ياری مسئولين بشتابند و سير آبادانی و سازندگی ديار خويش را تسريع و تسهيل بخشند. اما اين انتظار را از مسئولين خدوم کشور، استان و شهرستان دارند که آنها نيز دست همکاری و مساعدت به سوی ما دراز کنند تا اين موجب دلگرمی اين مردم بزرگ و سرافراز شود و کام مردم به برکت اين پيشرفت‌ها وآبادانی‌ها شيرين شود.

دستان ما منتظر دستان شماست و چشم‌هايمان به راه روشن آينده. منتظریم تا شميم مرکب نامه‌ی پاسختان را استشمام کنيم و اين موجبات دلگرمی ما شود برای رفتن به سوی فردايی بهتر.

پیشاپیش از توجه و عنایت حضرتعالی سپاسگزاری می‌شود و توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.