۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

بخش کبگیان با بیش از ۱۲ هزار جمعیت به مرکزیت شهر چیتاب بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، هنوز از کمبود امکانات پزشکی و نبود اورژانس جاده ای رنج می‌برد. شهر چیتاب مرکز این بخش با جمعیتی بالغ بر۵ هزار نفر علی‌رغم واقع شدن در ۳۰ کیلومتری یاسوج به تنهایی دارای۱۶ شهید و […]

ارسال توسط :
پ
پ

بخش کبگیان با بیش از ۱۲ هزار جمعیت به مرکزیت شهر چیتاب بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، هنوز از کمبود امکانات پزشکی و نبود اورژانس جاده ای رنج می‌برد.

شهر چیتاب مرکز این بخش با جمعیتی بالغ بر۵ هزار نفر علی‌رغم واقع شدن در ۳۰ کیلومتری یاسوج به تنهایی دارای۱۶ شهید و اولین شهید مدافع حرم در استان است، اما به علت نبود بیمارستان چند تخته و حتی اورژانس جاده ای تا به حال تا به آن جا که به یاد داریم بیش از 35 نفر از اهالی جان خود را به علت نبود امکانات از دست داده که باعث شده مردم از قولهای سر خرمن علوم پزشکی در سالهای اخیر به ستوه آیند.

 در مصاحبه مردمی و اعلام نارضایتی صد درصدی از مسئولان ذی ربط با بخشدار کبگیان و ریاست مرکز بهداشت درمانی بخش در این باره گفت‌وگو کردیم که ابتدا بخشدار کبگیان در این باره گفت: قریب به 3 سال و نیم هست که بنده، امام جمعه ، شورای بخش و شهر چیتاب در جلسات متعدد با مدیران علوم پزشکی، اورژانس جاده ای صحبت شده و علی رغم نامه نگاری‌های موجود همچنان به علت نامعلوم از این 22 بهمن به آن 22 بهمن از این کار سر باز می‌زنند.

مهران گودرزیان افزود: نبوداورژانس جاده ای و امکانات پیشرفته پزشکی در مرکز بخش باعث شده تا خانواده های متوفیان حوادث متعدد (سکته، فشارخون، تصادف، خفگی در آب و…) بر اثر نبود اورژانس در چیتاب و یا دیر رسیدن اورژانس‌های پاتاوه دهدشت به مرکز استان عزیمت کنند و متاسفانه بهعلت سهل انگاری در قول مسئولان دچار مرگ شوند.

بخشدار کبگیان با اشاره به بدقولی مسئولان اورژانس جاده ای استان هم افزود: چرا قریب به سه سال و نیم است اقدام نمی کنید تا ما در سایه بدقولی شما ناسزا و نفرین مردم نصیبمان نشود.

بهروزی مسئول درمانگاه شهدای چیتاب با بیان اینکه ما در حد توان خود به مردم خدمت می کنیم افرود: بنده وهمکارانم در این مرکز آنچه در توانمان هست کوتاهی نمی کنیم اما چه کنیم که بضاعتمان همین و درمانگاه ما صرفا در حد مداوای سرپایی جواب می دهد.

وی گفت: متاسفانه جواب بدقولی دوستان در اورژانس جاده ای را ما باید پس بدهیم.

بهروزی افزود: از مسئولان اورژانس جاده ای و علوم پزشکی در استان عاجزانه خواهشمندیم که با رفع مشکلاتی مانند، فضا، امکانات پزشکی و آمبولانس، بهانه نبود نیروی تکنسین و بیهوشی را هم برطرف کنند تا دیگر شاهد مشکلاتی همچون نبود امکانات منجر به فوت، تحریک مردم به تخریب مرکز و. . .نباشیم.

 شهر چیتاب مرکز بخش کبگیان در 30 کیلومتری یاسوج قرار دارد که از اکثر امکانات پزشکی و اورژانس 115 بی‌نصیب است و مردم از عملکرد مسئولان استانی در این زمینه ناراضی و البته عصبانی هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.