۲۸هزار خانوار در کهگیلویه وبویراحمد از مزایای بیمه روستایی برخوردارند
۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ هزار خانوار در این استان از مزایای درمانی و مستمری ماهیانه این صندوق بهره مند هستند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز،عیسی کریمی افزود: از این تعداد خانوار های زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان ۲ هزارو ۵۸۰ نفر در گچساران هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون یکهزارو ۱۰۰ خانوار در استان از این صندوق بیمه ماهانه مستمری دریافت می کنند.

کریمی با اشاره به اینکه دولت به عنوان کارفرما ۷۰ درصد حق بیمه شدگان عضو صندوق را پرداخت می کند، اظهار داشت: افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به فرمانداری ها، بخشداری ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: این افراد امسال با پرداخت سالیانه ۶ میلیون ریال تا ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال می توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری برخوردار می شوند.

کریمی پرداخت ۲ برابر سهم بیمه شده از سوی دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده به صندوق های بیمه گر و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان اعلام کرد.

وی ابراز کرد: پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی از اهداف و دیگر از مزایای این صندوق است.

کریمی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۶ کارگزار در استان فعال هستند تا افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال را تحت پوشش بیمه قرار دهند و از مزیت بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.