نهال‌کاری ۱۰ هکتار از اراضی ملی گناوه لری گچساران +تصاویر
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در این پویش مردمی گفت: امسال ۲۰ پویش همگانی بذرکاری و نهال کاری در ۱۵ هکتار از اراضی ملی گچساران اجرا شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛در این پویش مردمی نهالکاری که در منطقه گناوه لری شهرستان گچساران برگزار شد .نظری رئیس منابع طبیعی شهرستان گچساران افزود؛ پویش همگانی نهالکاری برای احیای ۲ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس با حضور اقشار مختلف مردم، طبیعت‌ دوستان و دستگاه های اجرایی استان در دست اجراست

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در این پویش مردمی گفت: امسال ۲۰ پویش همگانی بذرکاری و نهال کاری در ۱۵ هکتار از اراضی ملی گچساران اجرا شده است.

مجید نظری تصریح کرد: ۲۰ هکتار جنگل ‌کاری با بذر گونه های جنگلی سال گذشته شامل بلوط، کنار، بادام در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی این شهرستان انجام شد.

وی اظهار کرد: این طرح ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این بخش اجرا می شود.

نظری تصریح کرد: پویش مردمی نهالکاری وبذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۵۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گچساران امسال اجرا خواهد شد.

وی گفت: جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اظهار کرد: بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران وجود دارد.

نظری تصریح کرد: حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی از وظایف همگان است و باید تمامی آحاد جامعه اهم از مردم و دستگاه های اجرایی در این امر کوشا باشند.

وی گفت: این اداره در چند سال گذشته برنامه های بسیاری با مشارکت مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی داشته که امیدواریم که این طرح های حفاظتی در آینده روندی روبه رشد داشته باشند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

امروزهمچنین باتوجه به حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران و تعدادی از دانش آموزان روستای گناوه لری در پویش نهال کاری از طرف آموزش و پرورش شهرستان گچساران از این دانش آموزان درجهت تشویق دانش آموزان به نهالکاری و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تجلیل به عمل آمد.

پویش مردمی گناوه لری گچساران امروز(جمعه) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، اهالی روستای گناوه لری، تشکل های سبزگامان زاگرس و پویش بدون مرز انجام شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.