بیل و کلنگ در دست شهردار و رئیس شورای شهر/ آغاز کشت ۲۰ هزار درخت و درختچه در یاسوج+ تصاویر
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
به مناسبت هفته درختکاری؛ با حضور شهردار یاسوج ، رئیس شورای شهر ، مدیران سازمان سیما منظر و فضای سبز،روابط عمومی و آتش نشانی و تنی چند از کارکنان شهرداری این شهر ، بمناسبت هفته درختکاری ، صبح امروز پویش غرس تعداد ۲۰ هزار اصله درخت ،درختچه و بوته گل زینتی در سطح معابر و پارک های شهر آغاز شد .
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ شهردار یاسوج در حاشیه آغاز مراسم درختکاری به خبرنگاران گفت : در پویش ملی که بحث کشت ۱ میلیارد درخت در سطح کشور اعلام شده است شهرداری یاسوج به همراه دستگاههای متولی سعی دارد در این پویش سهم خود را ایفا کند .

نستهن مقدم در ادامه بیان کرد : در این هفته شهرداری در نظر دارد ۱ هزار درخت زبان گنجشک ، توت و زیتون تلخ را در معابر پیاده روی های منتهی در معابر منتهی به بلوار ارم ، شهید اورنگ ، قرنی و پارک ها و بوستان های شهر کاشت کند .

مقدم گفت : قریب ۲۰ هزار بوته های فصلی را در حال کاشت داریم که امسال از لحاظ کاشت گل از همه سال ها جلوتر هستیم و قبل از اینکه ما به روز درختکاری برسیم تقریبا بلوارهای اصلی شهر گل های فصلی برای فصل بهار کشت شده است .

وی به دیگر برنامه های درختکاری شهرداری اشاره کرد و افزود : یکی دیگر از برنامه ها کاشت گل های دائمی مثل گل رز بججای گل های اصلی در معابر ورودی و خروجی شهر با همت شهرداری و سازمان سیما و منظر شهرداری سعی در ایجاد سبزینگی و شادابی را نسبت به گذشته توسعه دهیم .

وی به شهروندان توصیه کرد : شهروندان ار درختان که به عنوان ریه های تنفسی شهر تلفظ می شوند صیانت و نگهداری کنند و فضای سبز هم در تلاش است با آبیاری و نگهداری نسبت به گذشته در توسعه فضای سبز شهر اقدام موثری داشته باشد .

رئیس شورای شهر یاسوج در این مراسم گفت : هفته درختکاری بستر مهمی در راستای توسعه فرهنگ کشت ، نگهداری از درخت و‌ گل و گیاه در بین شهروندان است که می طلبد همشهریان عزیز از این فرصت استفاده مناسبی داشته باشند .

کیوان آشنا افزود: امیدواریم که با همت در این زمینه ، همه همکاران و شهروندان حتی با کاشتن یک نهال کوچک ، محیطی زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنند زیرا در ارتقاء سلامت روحی و جسمی جامعه تاثیر بسزائی دارد.

آشنا اضافه کرد : قطعا محیط سالم،، زیبا و آرام در کنار طبیعت زیبای شهر یاسوج ، زمینه ساز شادابی ، انگیزه و تحرک شهروندان خواهد شد که مدیران عزیز با مشارکت مردم در جهت توسعه این مهم تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.