۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

به گزارش پیوارنیوز/ سید محمدهادی امیری در خصوص آنتن های همراه اول اظهار داشت: نصب وراه‌اندازی سایت‌های موبایل بر اساس یک فرایند و مجوز خاصی است و این پروانه (مجوز) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با نظارت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور صادر شده است. سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز/ سید محمدهادی امیری در خصوص آنتن های همراه اول اظهار داشت: نصب وراه‌اندازی سایت‌های موبایل بر اساس یک فرایند و مجوز خاصی است و این پروانه (مجوز) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با نظارت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور صادر شده است.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس قانون و مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۸ سازمان انرژی اتمی ایران نظارت بر اجرای این قانون و حفاظت بر اشعه  به منظور حفظ سلامت مردم،کارکنان و نسل‌های آینده را در برابر خطرات انواع پرتوها بر عهده دارد.

امیری ادامه داد: این وظیفه به مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور امور حفاظت در برابر اشعه به عنوان واحد قانونی محول شده و امور حفاظت در برابر اشعه کشور پاسخگویی دغدغه همه مردم خوب کشور عزیزمان ایران اسلامی است. .

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی از پرتوها سخن به میان می‌آید افراد پرتوهای نظیر اشعه ایکس و گاما را به خاطر می آورند، ولی باید توجه نمود که ماهیت پرتوهای اشعه ایکس و گاما با ماهیت پرتوهای آنتن‌های موبایل یا همان رادیویی که در مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملاً متفاوت است.

وی ادامه داد: در کشور عزیزمان ایران اسلامی، استاندارد و شدت پرتوهای رادیویی توسط امور حفاظت در برابر اشعه تدوین و در سازمان ملی استاندارد ایران با کد ۸۵۶۷ به عنوان استاندارد ملی ثبت شده است .

امیری تصریح کرد: مبنای تدوین این استاندارد نتایج آخرین تحقیقات در جهان بوده و در کشور ما مشابه با استاندارد اغلب کشورها نظیر استرالیا ژاپن و قاره اروپا است.

وی با اشاره به اینکه نصب آنتن‌های بی تی اس در ایران با سایر کشورهای جهان متفاوت نیست، گفت: در تمام دنیا آنتن‌ها روی پشت بام‌ها و روی دکل‌ها نصب می‌شوند.

سید محمد هادی امیری در پایان بیان داشت: به اطلاع عموم مردم شریف استان می‌رسانیم که شرایط نصب و بهره‌برداری از آنتن‌های تلفن همراه در استان به گونه‌ای است که بر مبنای اطلاعات تایید شده توسط مجامع علمی جهانی بوده و مردم می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی از این فناوری سودمند بهره مند شوند.

این مسؤول یادآور شد که سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به طور مستمر بر عملکرد همراه اول نظارت دارد تا اطمینان حاصل گردد که استاندارد مورد نظر را رعایت می‌نمایند.

انتهای پیام/ط-الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.