بهره مند شدن ۳۰۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی از طرح پزشک خانواده
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز از بهره مندی ۳۰۰ هزار خانواده کهگیلویه و بویراحمدی از طرح پزشک خانواده خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پیوار نیوز
پ
پ

به گزارش “پیوارنیوز” جاودان سیرت بیان کرد: حوزه بهداشت یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، آوازه متخصصین متعهدی که ایران پرورش یافته اند در پهنه تاریخ باعث شادی و انگیزه مضاعف در سطح ملی و استانی شده و در استان نیز نخبگان زیادی داریم که این باعث افتخار ملی است.

وی گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی وظایف مختلفی در جامعه دارد ، در واقع محلی است که در آن نخبگان متعهد و متخصص رشد می یابند، دانشگاه فرهیختگانی از جنس خود مردم دارد که با افتخار آفرینی باعث شورانگیزی در جامعه اسلامی شده اند، دانشگاه مبدا و منشا تحول است در جهت ارتقای وظایف خودش عمل می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه نقد منصفانه و مصلحانه رسانه ها را با جان و دل می پذیرد ،دانشگاه در سطح ملی در یک جنگ نابرابر در مقابل کرونا با تمام توان و با اهدای شهدای سلامت با تمام قدرت ایستاد و نشان داد مردانه تا پای جان کوشش می‌کند در این آزمون سخت موفق و سربلند شد.

جاودان سیرت عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در سالی که مهار تورم نامگذاری شده با ایحاد امید در این مسیر همگام با دولت هنر خودش را با کار و تلاش و با تکریم مردم شروع می کند و موانع تولید را در حوزه خودش از بین خواهد برد و تسهیل گیری خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با استمرار نوسازی و بهسازی‌ناوگان‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی به سلامت دهان و دندان جامعه هدف کمک می کند و همچنین به تامین مکمل های مورد نیاز مادران باردار کمک می کند.

وی گفت: در طرح پزشک خانواده ارتقای کمی و کیفی سلامت مد نظر است، همچنین افزایش ارائه خدمات، کاهش پرداخت پول از جیب مردم و استفاده از منابع حوزه سلامت از دیگر اهداف آن است، در کشور ۵۰ میلیون نفر از این طرح استفاده می کنند. و ۳۰۰ هزار نفر در استان از طرح پزشک‌خانواده استفاده می کند، این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در مراکز سلامت و پایگاه های سلامت ویزیت سرپایی و نوبت دهی و خدمات دندان پزشکی و خدمات رادیولوژی، سلامت روان و خدمات مشاوره ازدواح ژنتیک و خدمات مامایی را خواهیم داشت.

وی افزود: خیلی از مواقع بسیاری از بیماری ها به دلیلی عدم اطلاع و عدم مراجعه به مراکز درمانی دیر متوجه بیماری می شوند این طرح می تواند باعث شود جلوی بروز چنین بیماری هایی گرفته شود.

جاودان سیرت گفت: مردم نیز این بار در کنار ما باشندکه بتوانیم از بیماری های زیادی جلوگیری کنیم، در مراکز درمانی ما خدمات ارزشمندی به مردم داده می شود مردم با مراجعه به مراکز درمانی از بروز بیماری های خطرناک پیشگیری کنند.

 وی‌گفت: طرح پزشک خانواده یک طرح ملی و مورد تاکید مسولان است، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت نیز مهم است، جمعیت ما به سمت پیری می رود جمعیت باید جوان شود باید در این راستا فعالیت کنیم، ایجاد شبکه درمان ناباروری در دستور کار است، دانشگاه علوم پزشکی در بازه های مختلف در تمامی شاخص ها قصد دارد با همراهی مسولان استانی و کشوری به جایی برسیم که این شاخص ها توسعه پیدا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این دانشگاه با وجود خدمات اما هنوز هم نقص هایی دارد امروز به برکت جمهوری اسلامی نخبگان زیادی داریم می خواهیم از توان نیروی انسانی که جهادی، قانون مدار، مقتدر و مسولیت پذیر و توانمند و انقلابی باشد استفاده کنیم و گام های اساسی برداریم.

وی بیان کرد: قصد داریم سیستم و فرایندهای درون دانشگاه را اصلاح کنیم که یک عدالت مطلوب تر محقق شود، استفاده از توان و ظرفیت جوانان انقلابی در دستور کار ماست، مهمترین لازمه پیشرفت ،امید آفرینی است که دانشگاه علوم پزشکی در این مورد نقش بزرگی دارد.

جاودان سیرت گفت: استفاده از مدیریت عقلانی یکی از فاکتورهای ارزشی است و آن سر لوحه قرار دادیم نزدیکی به مردم با حکومت علوی، همراه با فاکتور صداقت در دستور کار است.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.