اجرای ۱۲۵ عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در کهگیلویه و بویراحمد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
فتح خرمشهر فتح خون؛ سرهنگ امیرعباس آسمندمدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۵ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد در سراسر استان اجرا می شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست خبری گرامیداشت سوم خرداد با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: این دهه و تقارن آن با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت مردم دزفول و اتصال آن به سالروز رحلت امام (ره) نوید‌دهنده یک نیمه تماماً فرهنگی است.

وی افزود: سوم خرداد یادآور حماسه‌ای بزرگ است که در برابر همه دنیای استکبار صورت گرفت و سبب شد خرمشهر محل ظهور اراده ملت ایران در حوزه ایثار و ازخودگذشتگی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در عملیات بیت‌المقدس بزرگ‌ترین رویداد تاریخی دفاع مقدس اتفاق افتاد و بعد از این عملیات، هم توانستیم عراق را سر جای خود بنشانیم و هم در حوزه دیپلماسی دست برتر را در مذاکرات بین‌المللی داشته باشیم.

آسمند بیان کرد: برای گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول، برنامه‌ریزی منسجمی صورت گرفت و برنامه‌های متعددی پیش‌بینی کردیم.

وی ابراز داشت: در مجموع ۱۲۵ عنوان برنامه در سامانه «سادم» ثبت شد که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده در رسانه‌ها پایگاه‌های خبری و فضاسازی محیطی، رونمایی از پنج عنوان تاریخ شفاهی و سه کتاب اسنادی، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان به میزبانی سپاه فتح، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس، تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس و انتشار محتواهای مرتبط در فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید مستند «ضمیر منیر»، تولید دو مورد نماهنگ، تولید آثار تجسمی به تعداد شش مورد، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نمایش و تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های‌ مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی، برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب تاریخ شفاهی «شب‌های پرالتهاب» و تجلیل از هنرمندان از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد است.

آسمند خاطرنشان کرد: ثبت و ضبط ده‌ها پروژه تاریخ شفاهی، تجهیز کتابخانه‌ها، حضور در آسایشگاه جانبازان و تکریم آنها، دیدار با خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام و رونمایی کتاب‌های «شر ابتذال نیست» و «و آن روز تمام کودکی‌هایم بود» از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر است.

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از ۲۳۳ ریزبرنامه توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اجرا می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: ۲۳۶ رزمنده از استان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند و این استان ۴۲ شهید در این عملیات به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.