ریشه کنی بی سوادی نیازمند تلاش همه دستگاه هاست
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد: سیدحمزه باقری نژادمعاون سواد آموزی استان گفت: طبق اساسنامه همه اصناف باید برای استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت ریشه‌کن کردن بی سوادی بسیج شوند.
ارسال توسط : منبع : پیوار نیوز
پ
پ

به گزارش “پیوارنیوز” با حضور معاون سوادآموزی استان جلسه ای در آموزش و پرورش شهرستان دنا با موضوع پشتیبانی و کیفیت بخشی سواد آموزی شهرستان دنا برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه آزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گزارش کاملی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه سواد آموزی شهرستان ارائه داد و سپس چالش ها و درخواست های مورد نیاز را بیان نمود.

باقری نژاد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان دنا بابت اقدامات انجام شده در بخش سواد آموزی گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی فرمان امام راحل انقلاب بود و تنها نهادی در کشور که پیشوند نهضت را یدک می‌کشد حوزه سواد آموزی می باشد که نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی افزود: به طوری که نهضت به معنای قیام همه ی آحاد مردم می باشد و به طور خاص نهضت سوادآموزی یعنی استفاده از همه ظرفیت‌ها و همه اصناف برای ریشه کن کردن بی سوادی. 

وی در ادامه به مشکلاتی که یک شخص بیسواد برای جامعه دارد اشاره کرد و گفت: یک شخص بیسواد در زمینه اقتصادی، فضای مجازی، محیط زیست، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … هم خود و هم جامعه را دچار مشکل می‌کند و لذا همین نشان از حساسیت و اهمیت این موضوع دارد.

معاون سوادآموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود تعریفی را که از سواد ارائه شده تشریح و گفت: امروزه شخصی را با سواد می نامند، که توانایی تغییر در زندگی شخصی و اجتماعی خود و دیگران را داشته باشد و در مواجهه با مشکلات بتواند مسیر زندگی خود را خوب تشخیص دهد و این همان سواد مهارتی است که تاکید زیادی روی آن شده است.

سید حمزه باقری نژاد در پایان صحبت خود با تاکید بر اینکه بر اساس وظیفه و تکلیفی که داریم می‌بایست از همه ظرفیت های موجود در جهت شناسایی، جذب و آموزش بیسوادان استان گام برداریم تصریح کرد: بنا داریم، در سال ۱۴۰۲ به جای اینکه سواد عرضه محور باشد، تقاضا محور شود و با برنامه‌ریزی درست، هدفمند و اصولی شخص بیسواد بر اساس احساس نیاز گام در جهت باسواد شدن بر دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.