صعودجمعی ازکارکنان آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان کهگیلویه وبویراحمد به قله های حوض دال وقاش مستان
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
جمعی از کارکنان آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان تیم ۵نفره کوهنوردی این شهرستان طی ۱ روز موفق به صعود درقله های حوض دال وقاش مستان درشهرستان دناشدند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ به منظور توسعه و ترویج فرهنگ سلامت و ورزش همگانی و همچنین تقویت روح و جسم جمعی از کارکنان آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان کهگیلویه وبویراحمد به ۲قله حوض دال وقاش مستان در شهرستان دنا به ارتفاع ۴۳۵۰و۴۴۲۰صعود کردند.

جمعی از کارکنان آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان تیم ۵نفره کوهنوردی این شهرستان طی ۲روز موفق به صعود درقله های حوض دال وقاش مستان درشهرستان دناشدند.

دراین صعود۵نفره سیدجهانبخش حسینی، مهدی احمدی، سیدسهام احمدی،امین زرین تاج وسیدعیسی لاهوتی مدیرکل آزمایشگاه فنی ومکانی خاک استان یزد حضور داشتند.

این اقدام در راستای فرهنگ و ترویج ورزش کوهنوردی و کوه پیمایی به همراه شور و نشاط این تیم ۵نفره بود.

 

بر خود لازم می‌دانیم از مهندس لاهوتی مدیرکل آزمایشگاه فنی ومکانی خاک استان یزد که دراین صعودماراهمراهی کردند صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

بی شک برگزاری این صعودها خاطره انگیز و این میزبانی به همراه برنامه‌های متنوع و جانبی آن، همواره در اذهان شرکت کنندگان جاوید و ماندگار خواهد ماند.

قله حوض‌ دال با ارتفاع ۴۳۵۰ متر، یکی از در دسترس‌ترین قله‌های رشته‌کوه دنا است که زیبایی‌های طبیعی دلنشینی را در خود جای داده است. از جمله این زیبایی‌ها می‌توان به چشمه‌های عدیدی که از آب شدن برف‌ها در این کوه بوجود آمده‌اند، نام برد.

یکی از مسیرهای دسترسی به دنا و اصلی‌ترین مسیر صعود به قله حوض‌دال، شهر سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد است. سی‌سخت مرکز شهرستان دنا و در ۴۰ کیلومتری شمال غرب یاسوج واقع شده است.

کوهستان عظیم دنا به درازای حدود ۷۰ کیلومتر، ۴۷ قله بالای ۴۰۰۰متر را در خود جای داده است. معروف‌ترین این بلندی‌ها قله حوض‌دال است که با ارتفاع ۴۳۶۰متر، هدف صعود این برنامه کوهنوردی ما بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.