قلم خبرنگار باید منصفانه و امیدآفرین باشد
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
آیت‌الله «حسینی» با تأکید بر اینکه قلم خبرنگار باید منصفانه و امیدآفرین باشد، گفت: در کنار نقد دلسوزانه، لازم است خدمات و دستاوردهای نظام هم منعکس شود تا امید و نشاط در جامعه ایجاد شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ آیت‌الله «سیدنصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: از همه تلاش‌ها، دغدغه‌‌مندی‌ها و نقدهای حکیمانه و دلسوزانه رسانه‌ها در راستای منافع کشور و مردم تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی یک خبر جامعه را متحول می‌کند و گاهی یک خبر اشتباه باعث بحران و سقوط جامعه می‌شود، افزود: خبر درست و حکیمانه جامعه را به سمت و سوی صحیح هدایت می‌کند و سبب ایجاد آگاه‌سازی به موقع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خیلی جاها خبرهای صحیح مخابره نشد و یا گاهی یک آگاهی‌سازی اولیه شکل گرفت اما حساسیت موضوع بالا نرفت، از جمله در جریان غدیر که اگر خبر به صورت صحیح و شایسته به مردم آن دوران ابلاغ می‌شد امروز گرفتار این همه جهالت و بدبختی و شاهد حکومت جباران و استعمارگران بر جامعه بشر نبودیم.

حسینی بیان داشت: قبل از انقلاب هم رسانه‌های مؤمن و شایسته در میدان بودند و این خبرها بود که به درستی مخابره می‌شد و باعث شد مردم در صحنه باشند و رژیم منحوس پهلوی سرنگون شود.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی با اراده ملت، اقتدار و سربلندی را برای کشور به ارمغان آورد، هرچند عده‌ای خائنانه تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی را بد جلوه دهند که پشت این جریان آمریکا و انگلیس و رژیم جعلی صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز کشور ما در اوج عزت و اقتدار است و در استان ما هم خدمات ارزشمندی حتی در دورترین نقاط استان ارائه شده است.

حسینی متذکر شد: لازم است نقد و انتقاد در جامعه وجود داشته باشد و خبرنگاران باید هیچوقت از نقد دلسوزانه و به موقع خودداری نکنند اما تلاش کنند ادبیاتی که در اخبار وجود دارد تحریک‌آمیز و به دنبال مسائل حاشیه‌ای نباشد و آبروی افراد و آرامش جامعه باید در انتشار اخبار در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه قلم خبرنگار باید منصفانه و امیدآفرین باشد، اضافه کرد: در کنار نقد دلسوزانه، لازم است خدمات و دستاوردهای نظام هم منعکس شود تا امید و نشاط در جامعه ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اهمیت حمایت مسئولان از رسانه‌ها، گفت: خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند و در راستای پیشرفت و توسعه استان و فرهنگ تلاش می‌کنند بنابراین باید حمایت شوند.

حسینی با اشاره به وضعیت نامناسب شهر یاسوج، گفت: اگر وضعیت شورای شهر یاسوج با همین روال ادامه پیدا کند باید منحل شود و از دستگاه‌های امنیتی و دادگستری می‌خواهیم به موضوع ورود کنند.

وی تأکید کرد: اعضای شورای شهر باید وظیفه‌شناس و دغدغه‌مند باشند و بازی با سرنوشت مردم توسط شورای شهر یاسوج به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در بحث مسأله انتخابات وظیفه داریم شور انتخاباتی را در سایه امنیت و آرامش داشته باشیم تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم که رسانه‌ها در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.