تعداد۲۴ پروژه درمانی در دست افتتاح است/ کسب ۶ مدال طلا و برنز در المپیادهای دانشجویی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی درنشست با اصحاب رسانه؛ نشست خبری دانشگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ریاست سعید جاودان سیرت عصر سه شنبه ۲۴ مرادماه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار و تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و همچنین تسلیت شهادت هموطنان ودر شاهچراع و محکوم کردن این اقدام در شیراز گفت: شهادت نیروی های نظامی و انتظامی که برای امنیت اجتماعی استان تلاش و مجاهدت داشتند را تسلیت می گویم.

دکترسعید جاودان سیرت گفت: مقام عظمای ولایت فرمودند: هرکس ایران را دوست دارد و به دنبال جایگاه ایران در جهان است باید برای ترویج امید و امید آفرینی تلاش کند، ریاست‌جمهوری نقد پذیری را از ویژگی‌های دولت می دانند و معتقد است هنر واقعی کار و تلاش برای پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه امید آفرینی، امید بخشی، ترویج ایمان در سطح جامعه و تبیین پیشرفت‌هادر حوزه های مختلف وظیفه ما مسئولین، اصحاب رسانه و خطبای جامعه است، گفت: این موضوعات را برای پیشرفت و اعتلای جامعه دنبال کنیم و از اصحاب رسانه بابت قلم‌ها و قدم های خود در مدت اخیر تشکر می کنم.

جاودان سیرت گفت: از گام های اساسی وزارت بهداشت در راستای شعار سال می توان به کاهش هزینه های سلامت، کاهش هزینه ها و ارتقا بهره‌وری که می تواند تاثیرات مثبتی برجامعه بگذارد اشاره کرد، در این رابطه اگر بار بیماری ها افزایش پیدا کند سبب افزایش هزینه های جامعه می شود.

این مسئول گفت: از مهمترین موارد یعنی تغییر سبک زندگی، مسائل مربوط به تحرک و ورزش، توجه به فاکتورهای مختلف در قالب مراکز بهداشت، پایگاه های سلامت و دیگر بخش ها می تواند بار هزینه ها را کاهش دهد.

وی افزود: آموزش مردم برای پیشگیری از بیماری های واگیر دار و غیر واگیر دار، فشار خون، دیابت، بیماری های کلیوی که در اثر عدم پشگیری می تواند خطر ساز باشد از جمله بیماری هایی است که سبب افزایش هزینه های سلامت می شود که در این راستا تلاش داریم با آموزش ها در رفع آنها گام برداریم.

جاودان سیرت گفت: پرداختن به چالش های پیش رو در بخش های تکریم و رفاهی، خدمات و پرسنل و دیگر بخش ها تلاش برای رشد وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با اشاره به فعال کردن پروژه های راکد و نیمه فعال گفت: اگر این پروژه‌ها به سمت فعال شدن بروند نتایج ارزنده ای را با خود دارد و برخی پروژه ها هم اکنون در حال فعالیت به صورت مطلوب هستند.

این مسئول با بیان اینکه به دنبال انسان سالمی هستیم که بتواند چرخ های جامعه را بچرخاند، گفت: در ارتباط با تعداد نیروی انسانی شاغل در دانشگاه ۸ هزار  و۳۱۹ نفر نیرو، ۲۲۹ نفر هئیت علمی، ۹ بیمارستان در بخش های مختلف و ۵ دانشکده داریم.

همچنین در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۸۷ جذب داشتیم، در تبدیل وضعیت ایثارگران بالغ بر ۱۸۴۶ نفر و در سال جاری داشتیم، ۲۴ پروژه قابل افتتاح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه وجود دارد که بیمارستان بهمئی از این پروژه ها است و علاوه بر آن ۲۳ پروژه دیگر از جمله فاز تشخیص رادیو درمانی، انعقاد قرار داد با مجموعه آوای سلامت برای پیگیری و طبقه بندی مشاغل از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: در سطح دانشگاه حدود ۵۰۰ ملک مربوط به دانشگاه است که ۳۰۰ ملک دارای سند رسمی است، در سال جاری با حضور ریاست جمهوری بالغ بر ۹۹ درصد طرح های پیشنهادی با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد.

وی افزود: تجهیز بیمارستان سوختگی گچساران، تامین یونیت های دندانپزشکی گچساران، خرید دستگاه رادیو تراپی از جمله تعهداتی است که در سفر دوم ریاست جمهوری به عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است.

این مسئول ادامه داد: ۲۴ نفر ارتقاء علمی پیدا کردند و دانشجویان از ۲۲۰۰ نفر به ۲۵۰۰ نفر افزایش یافتند، همچنین کارشناسی ارولوژی و کارشناسی مدارس در دولت سیزدهم به حوزه آموزش افزودن شد، سه مدال طلا و ۳ برنز در المپیادهای دانجشویی کسب شده است اما سرانه ما محدود است که امید داریم با اعتباری که در نظر گرفته شده است بتوانیم این شاخص را به شاخص کشوری نزدیک کنیم.

وی ادامه داد: در استان در رشته های زنان، چشم، جراحی و اطفال مشکلاتی وجود داشت که در دولت سیزدهم این رشته ها تخصیص پیدا کرده است، یکی از خدمات مهم دولت سیزدهم کنترل پاندمی کرونا بود که با واردات واکسن و دخالت دولت این بیماری کنترل شد.

وی گفت: نزدیک سازی بخش خصوصی و دولتی، تشکیل قرارگاه نظارت بر سلامت با حضور نماینده دادستان، نظام پزشکی و تعزیرات حکومتی، تشکیل شورای عالی نظارت درمان، افزایش صددرصدی حق ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ایجاد رتبه اعتبار بخشی در حوزه های مختلف است که در این حوزه و در دانشکده پزشکی درجه رتبه ممتاز بعد از چندین سال کسب شد.

جاودان سیرت گفت: افتتاح بیمارستان شهید سلیمان بهمئی، افتتاح کلینیک دیالیز باشت، بهمئی و چرام، افزایش تعداد تخت تا از ۱۳۰ به ۱۵۴ تخت، افزایش تعداد آزمایشگاه، مطب های عمومی، مطب های تخصصی به ۳۴۸ مورد، افزایش متخصصین و فوق تخصص به ۳۱۲ نفر، راه اندازی بخش اطفال و خون از دیگر اقدامات است.

وی گفت: قبل از دولت سیزدهم تعداد تخت ها ۱۳۰۰ مورد بود که به ۱۳۵۰ مورد در ارتقا یافت و افتتاح کلینیک دندانپزشکی، افزایش داروخانه ها به ۱۳۲ مورد از دیگر اقدامات در دولت سیزدهم است.

جاودان سیرت گفت: اجرای پزشک خانواده و آغاز آن در شهرستان گچساران به عنوان شهرستان پایلوت از دیگر اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در سطح استان ۵۸ پایگاه سلامت شهری و روستایی داریم، خانه بهداشت از ۲۲۹ مورد به ۳۳۱ مورد افزایش پیدا کرده است، رادیولوژی از ۱۰ مورد در مراکز به ۱۳ مورد افزایش داشته، تعداد مقاله های آی اس آی از ۱۴۶ مورد به ۱۴۸ مورد افزایش پیدا کرده است، در حوزه معاونت فرهنگی در حوزه خوابگاه های دانشجویی مشکلاتی وجود دارد و اگر اعتباری در این مورد لحاظ شود می توان بخشی از مشکلات مسکن دانشجویی حل شود.

وی در ادامه گفت: تا امروز مبلغ ۴ میلیارد وام ودیعه مسکن و ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری برای خوابگاه دانشجویی در نظرگرفته شده است، میزان مشارکت دانشحویی، افزایش سرانه فرهنگی و افزایش سرانه اردویی دانشجویان از دیگر موارد در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: میانگین رسیدن به بالین بیمار در شهر در سال ۹۹ حدود ۸ دقیق و ۱۲ ثانیه بود که در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ و هشت دهم ثانیه، در جاده ها از ۱۳ ثانیه به ۹ ثانیه کاهش پیدا کرده است، تکمیل و پایش تصویری در بیمارستان شهید جلیل و امام خمینی (ره) دهدشت از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.