۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

به گزارش یوارنیوز/  نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون امور مجلس وزارت اقتصاد برگزار و موانع پیش‌روی حوزه سرمایه‌گذاری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست سروش سالم سرمایه گذار نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت گفت: همه می‌دانند که کهگیلویه و بویراحمد بیشترین افت برق و ضعیف‌ترین شبکه برق را […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش یوارنیوز/  نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون امور مجلس وزارت اقتصاد برگزار و موانع پیش‌روی حوزه سرمایه‌گذاری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست سروش سالم سرمایه گذار نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت گفت: همه می‌دانند که کهگیلویه و بویراحمد بیشترین افت برق و ضعیف‌ترین شبکه برق را دارد و 
46 درصد خاموشی در تابستان رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل  نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت راه‌اندازی و نه ۷۰ مرحله بلکه ۷ هزار مرحله را در این استان طی کردیم اما به بن بستی به اسم بانک صنعت و معدن رسیدیم.

این سرمایه‌گذار تصریح کرد: بانک یک سال و نیم ارزیابی توانمندی اقتصادی اعضا این نیروگاه را طول داد و  بعد از تاییدیه از منابع داخلی ۱۰ میلیون یورو از منابع داخلی خود به شرکت ایتالیایی پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت 325 میلیون یورو است، گفت: مصوبه هیات مدیره بانک را داریم با وجود سنگین بودن وثایق سرمایه‌گذار آنها را تامین کردیم اما ۸ ماه است بین بانک صنعت و معدن و صندوق با عصا و کفش آهنی در رفت و آمد هستیم.

این سرمایه‌گذار عنوان کرد: بزرگترین پروژه در حال اجرای استان طرح آبرسانی دهدشت غربی است که 90 مگاوات برق نیاز دارد و باید آن را ما تامین کنیم.

وی عنوان کرد: در سخت‌ترین  شرایط تحریم توانستیم مجوز صادرات تأسیسات را از دولت ایتالیا بگیریم اما اگر بانک پرونده ما را به صندوق توسعه ملی ارجاع ندهد 10 میلیون یورو سرمایه ما از دست می‌رود.

سالم تصریح کرد: به ما گفتند پرونده نیروگاه از بانک صنعت به صندوق بیاید مشکل حل می شود اما بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی به مشکل خوردند تعهدات ارزی ما زیاد است و قرارداد نمی‌بندیم.

اما پس از صحبت‌های سرمایه‌گذار نیروگاه سیکل ترکیبی جلیلی با اشاره به اینکه بانک‌های دولتی و توسعه‌ای اراده‌ای برای زمین زدن طرح ندارند گفت: گاهی مواقع قوانین مانع حمایت از سرمایه‌گذار می‌شود .

وی در ادامه ضمن تماس با یکی از مسوولان بانک صنعت و معدن کشور گفت: مشکلات سرمایه‌گذار حل می‌شود.

پس از صحبت‌های جلیلی، حسین کلانتری در ادامه این تماس تلفنی با مسوول بانک صنعت و معدن برقرار شده بود گفت: پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تامین برق است و جزء پروژه‌های اولویت‌دار استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آبرسانی به ۴ شهر از مصوبات سفر هیات دولت به استان است و اگر مشکل رفع نشود موضوع را به رئیس جمهور اعلام می‌کنم.

 

 

 

انتهای پیام/ط-الف

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.