هنرستان شبانه روزی نخبگان عشایر در یاسوج بهره برداری شد
۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنرستان شبانه روزی برکت نخبگان عشایر سردار شهید سلیمانی در یاسوج بهره برداری شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ سید رضا حسینی نیک گفت: این مجمع آموزشی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیار ریال هزینه در “گنجه ای” بزرگ یاسوج بهره برداری شد.

حسینی نیک ادامه داد: پروژه هنرستان شبانه روزی برکت نخبگان عشایر که عملیات ساخت آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شده و دارای خوابگاه، فضای آموزشی، ورزشی و محوطه است که بخشی از فاز آن در سال های گذشته افتتاح و هم اکنون به صورت کامل بهره برداری شد.

بهمن سال گذشته پروژه خوابگاه ۱۷۰ نفره ویژه دانش آموزان عشایری در “گنجه ای” یاسوج با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور همزمان با پروژه های سراسری کشور، بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: فضای آموزشی آن سه هزار و ۳۰۰ متر مربع، خوابگاه یک هزار و ۷۵۰ متر، فضای ورزشی ۸۵۰ متر مربع، محوطه سازی ۱۰ هزار متر مربع و دیوار آن ۲۰۰ متر احداث شد.

به گزارش پیوارنیوز، از سه هزار و ۷۰۰ دانش آموزان عشایری، قریب به ۲ هزار و ۲۲۵ تا در مقاطع ابتدایی وپیش دبستانی، ۷۳۰ نفر در متوسطه اول و ۷۲۶ نفر دانش آموز در متوسطه دوم و مابقی در ۲ دبیرستان شبانه روزی تحصیل می کنند.

این دانش آموزان در ۲۲۳ مدرسه عشایری تحصیل می کنند که ۱۱۰ مدرسه به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس(۴۴) و چادری(۶۶) و مابقی ساختمان آموزشی هستند.

در یکی از مدرسه شبانه روزی دخترانه “سرآبتاوه” یاسوج، ۲۲۰ دختر در متوسطه اول، دوم و فنی حرفه ای در حال تحصیل هستند و در هنرستان شبانه روزی “گنجه ای”یاسوج ۲۱۰ پسر در آنجا تحصیل می کنند.

از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.