تعامل شهرداری با انبوه سازان در جذب سرمایه ،تحرک اقتصادی و تجاری شهر می تواند موثر باشد
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
شهرداری باید با سعه صدر و دریافت نظرات و پیشنهادات این افراد که سالها تجربه و تخصص دارند اقدام عاجلی کند تا با فرار سرمایه از شهر مواجه نشویم.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیولرنیوز؛ شهردار ناحیه یک‌ یاسوج انبوه سازان را سرمایه‌های معنوی شهرداری دانست و گفت: تعامل شهرداری با انبوه سازان می‌تواند در جذب سرمایه و تحرک اقتصادی و تجاری شهر موثر باشد و امنیت و آرامش به شهر بدهد.

وی افزود: شهرداری باید با سعه صدر و دریافت نظرات و پیشنهادات این افراد که سالها تجربه و تخصص دارند اقدام عاجلی کند تا با فرار سرمایه از شهر مواجه نشویم.

وی همچنین بیان داشت:با توجه به شروع مدارس و نزدیک بودن فصل بارندگی انبوه سازان نسبت به آزاد سازی جدول های آبی و معابر اقدام کنند.

‎درقوانین شهری سد معبر تعریف خاص خود را دارد که در مورد آن آمده است: هرگونه آشغال در پیاده روها و استفاده غیر مجاز از آنها و میدان ها ،پارکها و باغ ها ی عمومی ، برای سکنی و … را سد معبر می گویند .

بعضی از اشخاص با ایجاد سد معبر به حقوق شهروندان تجاوز نموده و از معابر عمومی استفاده خصوصی می نمایند .

‎حال یکی از انواع سد معبر را اشغال معابر توسط انبوه سازان می دانند و در قوانین آمده است که ریختن مصالح و یا نخاله های ساختمانی و آهن آلات در هنگام تعمیرات یا ساخت و ساز در مسیر معابر عمومی و اخلال در عبور و مرور شهروندان نوعی از سد معبر محسوب می شود.

‎همچنین نصب داربست فلزی در پیاده رو ها و محل های رفت و آمد مردم بدون مجوز و عدم رعایت نکات ایمنی به نحوی که باعث سد معبر گردد نیز سد معبر است و شهروندان می بایست پس از انجام مراحل اولیه ساختمان نسبت به انتقال مصالح ساختمانی و آهن آلات به فضای داخلی ساختمان خود اقدام نمایند.

‎ماده ۱۲ آیین نامه پیش آمدگی های ساختمانی در گذرها نیز تاکید دارد که « ریختن مصالح بنایی و امثال آن در خارج از حریم ملک مطلقاً و در حریم ملک و در مدتی که زائد بر حد ضرورت باشد و یا به طوری که سد آمد و شد نماید ممنوع است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.