تبیین و تدوین نهایی سند چشم انداز، نظریه پایه و سند توسعه استان
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
در کارگروه اقتصادی، اشتغال استان مطرح شد: جلسه كارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه گذاري استان، 18 مهر ماه ۱۴۰۲با حضور احسان عسگري معاون اقتصادي استاندار و دبيري سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و ديگر مديران كل استاني در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛شاهيني به اهميت و ضرورت تهيه و تصويب اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستاي هماهنگي و انطباق با اسناد بالادستي نظير برنامه آمايش سرزمين ملي، منطقه اي و استاني و برنامه هفتم توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي كشور اشاره نمودند.

وی گفت :کهگيلويه و بويراحمد در افق سند چشم انداز ۱۴۲۴ ، استاني است برخوردار و توسعه یافته با هویت بومی، ایرانی-اسلامی و جمعیتی سالم و پویا که با بهره گيري ازنیروی انسانی خلاق و توانمند، فناوري هاي نوين و ظرفیت های مناسب در عرصه های معدنی، نفت و گاز، ، انرژی های تجدیدپذیر، گردشگری، منابع آبی،کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشاورزی نوین با تاکيد بر پايداری، توازن و حفظ ملاحظات زيست محيطي با رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل، توانسته ضمن ايجاد هارموني ميان جامعه روستايي، شهري و عشایری متكی بر توزيع بهينه جمعيت ، فعاليت و توازن بين منابع و مصارف با اقتصادی پویا، رقابت پذیر، بهره ور و برخوردار از موقعيت راهبردي در كريدورهاي ارتباطی كشور، پيوند مناسبي با مناطق همجوار در پهنه ی جنوب غربی کشور ايجاد نمايد و در افق طرح به عنوان سرزمینی “پیشرفته و آباد” شناخته گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در راستای تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور، جهت گیری های ملی آمایش سرزمین و با توجه به بیانیه چشم انداز توسعه استان، توسعه دانش پایه ، متوازن و پایدار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر کاربرد فناوریهای برتر و ایفای نقش ویژه ملی به ترتیب بر پایه صنعت ، نفت و صنایع پایین دستی آن، گردشگری، آب ، توسعه کشاورزی و بازرگانی بین المللی استوار خواهد بود تكيه بر اولويت هاي فوق مانع بهره گيري از ساير ظرفيت هاي استان نخواهد بود.

شاهینی؛ اصلی ترین قابلیت های توسعه استان در بخش های صنعت و معدن، منابع آب، حمل ونقل و شبکه ارتباطی، بازرگانی، گردشگری، میراث فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، منابع طبيعي و آبخيزداري، انرژی را بر شمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه؛ عمده‌ترين تنگناها ، محدوديت‌ها و مسائل اساسی توسعه استان را بیان و مشاركت و هم افزايي مديران، معاونين و كارشناسان دستگاه هاي اجرايي را جهت تكميل و تدوين نهايي اسناد مذكور مطالبه نمودند.

شاهینی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان تصویب شد که در روزهای اخیر ، نزدیک به ۷۰ درصد مصوبات به استان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با ابلاغ این مصوبات پیگیری تخصیص از سوی این سازمان و بالاخص مدیران کل استان الزامی است و انشالله شاهد آغاز عملیات اجرایی و یا تکمیل خیلی از طرح های جدید و نیمه تمام در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مصوبات ابلاغ شده مربوط به امور زیر ساختها در حوزه های امور زیربنایی است و جدایی از تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی به استان است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.