۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

 رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰درصد مدارس مناطق عشایری این استان تاکنون به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نشده است. اسماعیل رضایی نیک روز یکشنبه در گفت وگو با پیوارنیوزافزود: ۲۲۶ باب مدرسه در ۱۵۰ منطقه عشایری این استان وجود دارد که تاکنون ۷۰ درصد آن معادل ۱۴۶ باب استانداردسازی شد. وی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰درصد مدارس مناطق عشایری این استان تاکنون به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نشده است.

اسماعیل رضایی نیک روز یکشنبه در گفت وگو با پیوارنیوزافزود: ۲۲۶ باب مدرسه در ۱۵۰ منطقه عشایری این استان وجود دارد که تاکنون ۷۰ درصد آن معادل ۱۴۶ باب استانداردسازی شد.

وی بیان کرد: این تعداد مدارس عشایری در قالب ۳۶۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد به بخاری‌های ایمن و استاندارد مجهز شد.

رضایی نیک تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۸۰ مدرسه عنوان کرد و گفت: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تأمین و در مخازن ایمن ذخیره سازی شده است.

رضایی نیک ادامه داد: در این راستا به ازای هر یک از مدارس روزانه به میزان ۲۰۰ الی ۴۰۰ لیتر بر حسب تعداد دانش آموزان اختصاص یافته است.

رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی‌های لازم در زمینه تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری این استان در زمینه تأمین سوخت هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.

رضایی نیک گفت: ۴۵ مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری این استان تاکنون خریداری شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۸۰ معلم کار تدریس بیش از سه هزار و ۶۰۰ دانش آموز عشایری را بر عهده دارند.

رضایی نیک اظهار داشت: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

یکهزار و ۷۷۳ کلاس درس در ۲۸۳ مدرسه در دولت تدبیر و امید در این استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد.

چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز را دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.