اگر قبرت را نشانی نیست چه باک/ هر سنگ نوشته‌ای حکایت تو را دارد/  نامه ای به مادر/  به قلم سید علی جلالفرد (زاگرس نشین )
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
اوج تسلیت تو را آنجا که مردِ راه را پای انداخت شناختم. من در خاموشی قبرت تابش هزاران خورشید را دیدم. اگر قبرت را نشانی نیست چه باک؟ هر سنگْ‌نوشته‌ای حکایت تو را دارد. من فریاد سکوت بلوغ بیداری رنج قرنها انس مهربان و در آخر عروج سبز را از تو آموختم.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

یادداشت/پیوارنیوز؛سیدعلی جلالفرد بی بی جانم سلام …این اولین بار است که دارم برایت نامه می نویسم ! نمی دانم چرا هیچ وقت نتوانستم تو را درک کنم و با تو گل زیبای پیغمبر به گفت و گو بنشینم ؟!؟! اما در سالروز شهادتت شروع به نوشتن می کنم.

 

فاطمه جان ، روزگار بدی رسیده مسخره می کنند !!

عزیز دلم ، مادرم !! آنقدر از بدی روزگار گله کرده ام که ….می بینی حال خراب مرا ؟!مادر عزیزتر از جانم، بی بی دو عالم، زیباترین بهانه خلقت، سلام… بگذار تا برایت از دردهای انبوه قلب داغ‌آلودم بگویم..

 

من اشک‌های تو را بر کوبه‌های کوچه پس کوچه‌های سرد و خسته مدینه یافتم. خط تو را که بر پوست هر ستاره، غزل آفتاب را می‌نوشتی، خواندم. من نشان کبودین تو را از قافله‌هایی که از کناره بقیع می‌گذشتند گرفتم.

 

این شعله‌های عشق توست که انسان خسته را به میهمانی آفتاب می‌خواند. در حجم نگاه تو افق نیز رنگ می‌باخت. سبزی این سال‌ها هنوز وام‌دار آن نگاه بلندی است که از قله ناپیدای تو سر زد. من با نوای آشنای تو از قناعت انجمادها و از پس‌کوچه‌های حقیر خلافت‌ها رهیدم.

 

اوج تسلیت تو را آنجا که مردِ راه را پای انداخت شناختم. من در خاموشی قبرت تابش هزاران خورشید را دیدم. اگر قبرت را نشانی نیست چه باک؟ هر سنگْ‌نوشته‌ای حکایت تو را دارد. من فریاد سکوت بلوغ بیداری رنج قرنها انس مهربان و در آخر عروج سبز را از تو آموختم.

*سلام بر مادرعزیزم*

 

حجاب و حیایی که زنان را به آن دعوت میکردی کمرنگ شده. مادربزرگ های ما، زمان کشف حجاب رضا خان مدتها از خانه بیرون نمی رفتند تا حجاب را زنده نگه دارند اما مارا چه شده ؟؟؟

 

عکس های دخترها با آرایش و لباس هایی که ما برای پوشیدن جلوی محارم خودمون خجالت میکشیم در سایت هایی مثل فیس بوک و اینستاگرام و ….و امثال آن پیدا میشه…

 

بعد هم ادعا میکنیم منتظریم تا امام زمان ظهور کند . معنی انتظار را نفهمیدیم.

 

با همه این وجود ما تا عمر داریم به این جملاتت دلبسته ایم که فرمودی:

 

خداوندا، به حقّ اولیاء و مقرّبانى که آن ها را برگزیده اى، و به گریه فرزندانم پس از مرگ و جدائى من با ایشان، از تو مى خواهم گناه خطاکاران شیعیان و پیروان ما را ببخشى.

مادرم ! می گویند زینب خیلی صبر داشت ، این درست ! ولی صبر تو ،صبر دیگری بود ….

مادر عزیزم ،دوستت دارم !(روایت داریم که هر کس حب فاطمه (س) در دلش باشد ، می تواند ، او را مادر خطاب کند ! زیرا او مادر همه هستی است !)

 

*فاطمیه آمد و آن مونس و همدم کجاست؟ شمع میپرسد ز پروانه گل نرگس کجاست؟

 

در عزای مادرت یابن الحسن یکدم بیا، تا نپرسد این جماعت بانی مجلس کجاست

 

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.

سید علی جلالفرد (زاگرس نشین )

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.