برگزاری مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر در پارک بانوان یاسوج+تصاویر
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰:۲۶
به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، جشنی در پارک بانوان برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پبوارنیوز؛ به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، مراسم جشنی در پارک بانوان یاسوج برگزار شد.

این جشن به همت امور بانوان وخانواده شهرداری یاسوج و به مناسبت روز زن و گرامیداشت مقام مادر با حضور بانوان شاغل شهرداری در پارک بانوان شهر یاسوج برگزارشد.

شهردار یاسوج ضمن تبریک ولادت باسعادت بانوى دو عالم حضرت فاطمه زهراسلام‌اللَّه‌عليها ،گفت:در بزرگی و شان حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اهل کتاب و علم اشاره کرده اند و اینکه همین بس که در شان ایشان یک سوره مبارک قرآن نازل شده است که نشان از اهمیت و اعتبار این روز در نزد پروردگار متعال دارد.

کیوان آشنا افزود :بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و که این نیمه جامعه نیمه دیگر را هم می سازند هم تربیت فرزندان بار اصلی اش به دوش مادران است و هم از قدیم گفته اند پشت سر هر مرد موفقی یک زن موفق است بنابراین می شود گفت که هر جامعه که رشد و تعالی داشته باشد مدیون زنان است که توانسته در این دو امر موفق عمل نماید.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه گفت؛ تحولات اجتماعی و وظیفه نقش آفرینی به مدد جامعه اسلامی و هجمه های دشمن امروز بسیار مهمتر است؛ از یک طرف می خواهند بنیان خانواده را تضعیف کنند و از طرفی هم می خواهند زن را در نظام اجتماعی امروز کشور ناکارامد جلوه کنند و بنیان خانواده ها را سست کنند.

اما با این حجم از تبلیغات که در رسانه ها، اخبار، شبکه های اجتماعی، فیلم ها و حتی از طریق برندهای لباس و لوازم بهداشتی بخاطر اصالت زن ایرانی که ریشه در تاریخ چند هزار ساله این مملکت دارد و فرهنگ اسلامی که آمیخته با ذات مردم این سرزمین شده است تاکنون موفق نشده اند.

از همین رو می طلبد که همه ما بخصوص بانوان هوشیار و مراقب باشند تا مبادا از اصالت وجودی خویش دور شوند و از وظایف مهم خود غافل شوند.شهردار یاسوج افزود ؛نقش بانوان در تربیت فرزندان بسیار مهم و مورد تاکید است؛ بخصوص تربیت دختران و مادران آینده چرا که نقش اصلی تربیت نسل آینده بر عهده مادران است و شایسته است مادران با بروزرسانی اطلاعات خود بتوانند ارتباط عمیقتر و صمیمی تری با نسل جدید برقرار کنند تا مبادا این نقش اصلی کمرنگ شود و بچه ها تحت تاثیر تعالیم غیر از تعالیم خانواده شوند.

وی مشارکت بانوان شاغل بخصوص همکاران گرامی شاغل در شهرداری و سازمان های وابسته، در فعالیت های اجتماعی مثل ترویج ورزش، فرهنگسازی در همه زمینه ها مثل تفکیک از مبدا، ترافیک، فعالیت در فضای مجازی با رویکرد فرهنگی و همه مواردی که اکنون نیاز هست که گفته شود امروز ناگزیر و یک الزام است و از این قشر توقع می رود به عنوان بانوان الگو سرآمد در همه زمینه ها نقش آفرینی کنند چرا که اساسا شهرداری یک نهاد اجتماعی پیشرو است و بانوان شاغل در این محیط نیز باید پیشرو و سرآمد باشند.

موضوع دیگری که معمولا وجود دارد تاکید بر افزایش جمعیت است که گاها این نگرانی ها برای بانوان شاغل وجود دارد که نتوانند وظایف مادرانه خود را بجا بیاورند که واقعا چنین نیست و دولت در دستور العمل های خود تسهیلاتی از جمله مرخصی و کمک در نظر گرفته و ما هم در شهرداری یاسوج وظیفه خود میدانیم برای بانوانی که قصد مادر شدن دارند مساعدت های بیشتری به خرج دهیم و بنده اعلام می کنم همه همکارانی که قصد مادر شدن دارند یا در شرف مادر شدن هستند می توانند روی هر کمک و مساعدتی که در توان و اختیارمان باشد حساب کنند.

شهردار یاسوج هم چنین سالروز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و یاد و خاطره ی این شهید راه اسلام را گرامی داشت.

درپایان با اهدای لوح تقدیر و کمک هزینه ی خرید چادراز بانوان شاغل و هم چنین بازنشسته ی شهرداری یاسوج تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.