نشست بصیرت افزایی با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات برگزار شد/کسی به برانداز حکومت در هیچ جای دنیا اجازه ورود نمی‌دهد
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وقتی ما رای می‌دهیم اما مطالبه‌گری نسبت به حق خود و افراد جامعه نمی کنیم، گفت: ما چک سفید امضا به کسی ندادیم، اما حمایتگر مطالبه‌گریم، حامی دولت هستیم از جان دل دوست داریم اما دست از مطالبه‌گری بر نخواهیم داشت و حرف‌های مردم را مطالبه می‌کنیم.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ نشست بصیرت افزایی با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات (مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری)با محوریت معاونت امور جوانان با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی کانون هلال طلاب حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهکیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه بصیر و اهل بصیرت کسی است که ابتدا بشنود در جریان قرار بگیرد و اطلاعات لازم را کسب کند و سپس آنها را تحلیل و مورد بحث و برسی قرار دهد، گفت: آنگاه می‌تواند ببیند تمام تحلیل‌های به دست آمده را با دقت دسته‌بندی کند و تصمیم لازم را اتخاذ نماید.

وی با بیان اینکه آیا انتخابات اهمیت حضور دارد یا نه؟ و یا اینکه آمدن یا نیامدن ما رای دادن و یا ندادن ما چه نفع و ضرری دارد خاطرنشان کرد: باید از عبرت‌های تاریخی و آنچه بر کشور و تاریخ ما گذشته از آنها استفاده کنیم تا به آن چیزی که دلخواه ما هست برسیم.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بعد از شنیدن‌ها، دیدنها و تحلیل‌های واقعی راه روشنی را باید پیش بگیریم که ماها را ، از لغزش‌ها ،بدبینی‌ها و خدای ناکرده انتخاب بد مصون بدارد.

وی با بیان اینکه در انتخابات دو دسته با ما حرف می‌زنند تصریح نمود: یک دست مخالفین روشن و دشمنان قسم خورده و دسته دوم کسانی که در داخل هستند اما دشمنان ما نیستند ولی ممکن است خواسته یا ناخواسته با دشمن همراهی کند.

وی با اشاره به کشورها و هزاران شبکه‌های مجازی و غیرمجازی که با ما زاویه به ناحق در راستای اهداف پلید خود گرفتند، گفت: اندکی تفکر و دقت لازم است که ببینیم هیچ کدام از آنها ما را به حضور در انتخابات همراهی نمی‌کنند و از طرف دیگر برای مایوس کردن ملت ایران از هیچ کوششی هم دریغ نکردند و نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی با بیان اینکه در طول این ۴۵ سال اخیر انتخابات زیادی را پشت سر گذاشتیم ابراز داشت: کشوری هستیم که از ناحیه سایر کشورهای خارجی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای آنها به شدت تحت فشار هستیم حتی نمی‌خواهند که سر بر تن این ملت باشد.

این مسئول حوزوی با تاکید بر اینکه دشمنان خارجی از پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی و دیگر پیشرفت‌های ما به شدت نگران هستند، اظهار کرد: چطور از کوچک‌ترین فناوری و یا پیشرفت علمی بقیه کشورها مسرور هستند اما در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های علمی ما از واضح‌ترین چیزی که به نفع این مملکت مثل پرتاب ماهواره انرژی هسته‌ای فروش نفت و تحریم‌های ظالمانه و غیره وذالک سر باز می‌زنند و ما را تهدید به نداشتن آنها می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی به وضعیت داخلی هم اشاره کرد و گفت: چه کسی می‌تواند منکر فشار اقتصادی و گرانی باشد؟ ضمن اینکه تبعیض هم هست و در بعضی از جاها فساد را هم مشاهده کردیم, اما چه کسی یا کسانی می‌توانند جلوی آنها را بگیرد.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه گرای ما به سمت داخل است و چه کنیم که فساد و تباهی داخل کشور نباشد گفت: دو راه بیشتر نداریم یا در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را به کار بگماریم و یا اینکه شرکت نکنیم عملاً شرایط را برای انتخاب غیر اصلح مهیا کردیم.

وی با تاکید بر اینکه آنهایی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند اکثراً نظام و انقلاب را قبول دارند، بیان کرد:آنها با این ساز و برگه‌هایی که ایجاد شده مخالفند با تبعیض و فساد گرانی مخالفند، اما با اصل نظام مخالف نیستند. ضمن اینکه رفراندومی هم نیست که اگر شرکت نکنند در کشور برگزار نشود، منتها اتفاقی که خواهد افتاد افرادی در مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند که یا ضعیف هستند و یا همین‌هایی که هستند انتخاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی با بیان اینکه حضور به چند دلیل لازم است، گفت: اولاً وقتی دنیا از ما عدم حضور می‌خواهند اگر ما گفتیم چشم یعنی تبیعت از دشمن کردیم و ثانیاً کسی به برانداز حکومت در هیچ جای دنیا اجازه ورود نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی ما رای می‌دهیم اما مطالبه‌گری نسبت به حق خود و افراد جامعه نمی کنیم، گفت: ما چک سفید امضا به کسی ندادیم، اما حمایتگر مطالبه‌گریم، حامی دولت هستیم از جان دل دوست داریم اما دست از مطالبه‌گری بر نخواهیم داشت و حرف‌های مردم را مطالبه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری حفظ الله کشور را در مقابل تمام استکبارهای داخلی و خارجی دنیا نگه داشته است،اظهار کرد: اگر ما در انتخابات با یک مشارکت ضعیف شرکت کنیم جز سرافکندگی برای ما و بازی کردن در زمین دشمن سودی نبردیم . اما وظیفه ما خواص این است که مردم رو به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کنیم و مشکلات و به وجود آمده را در جاهای دیگر جبران نماییم.

وی با بیان اینکه باید مطالبه گر شجاع ،نترس و پیگیر به حق و اینکه دردها و درمان‌ها را بگوییم قطعاً اثرگذار خواهد بود اضافه کرد: نمی‌شود شما یک فرد انقلابی و ولایی باشیم اما به خاطر ضعف در ادارات، فساد، گرانی در انتخابات شرکت نکنیم که این دقیقاً مصداق اقدام علیه خود ما هست و خوشنودی دشمن و ناراحتی دوستان علی الخصوص مقام معظم رهبری را به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه تصور کنیم مجلس خبرگان رهبری مهم نیست کاملاً در اشتباهیم و چوب آن را ۸ سال خواهیم خورد اما اگر در مجلس شورای اسلامی کج روی وجود داشته باشد نظارت کنندگانی مانند قوه مقننه و مجریه وجود خواهد داشت که مشکلات به وجود آمده را به حداقل برساند.

وی تصریح نمود: اما اگر در رابطه با مجلس خبرگان رهبری اشتباه کردیم و با یک مشارکت ضعیف افرادی انتخاب شدند که وجاهت لازم را نداشته باشند دو وظیفه مهم مجلس خبرگان را که یکی انتخاب رهبری و دیگری نظارت بر تداوم شرایط رهبری فعلی می‌باشد را به حاشیه بردیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی یادآوری نمود: باید در این شرایط احتمالات سخت را مد نظر داشته باشیم که اگر مجموعه خبرگان از افراد ضعیف و بی‌ پشتوانه تشکیل شود فردی نماینده می‌شود که نفوذ در بین مردم ندارد و نمی‌تواند از آرمانها انقلاب و تداوم شرایط رهبری دفاع لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری باید نفوذ محکم در بین مردم داشته باشد تا بتواند از تداوم شرایط رهبری نظام و انقلاب دفاع کند گفت: این نفوذ حاصل نمی‌شود مگر با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح که این امر نیازمند تلاش چندین برابر ما قشر خواص است.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ما نه تنها از نظر خودمان بلکه از نظر تمام سیاستمداران دنیا بهترین فرد خطاب می‌شود گفت: اما لازم است که این بهترین باید بهترین‌ها ایشان را حمایت کنند تا آنها در صورت نیاز با حضور در بین مردم از استمرار و تداوم رهبری را دفاع کنند.

وی تاکید کرد: که اگر به هر دلیلی در انتخابات حضور پیدا نکردیم قطعاً در مسیر دشمن حرکت نمودیم و ضربه کاری را به خودمان زدیم ضمن اینکه مسئولان موظف هستند که بستر مناسبی را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

وی در پایان اظهار کر: باید همه اقدامات برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود تا دشمنان و مخالفان ما بدانند که نظام ما مردمی و متکی به حضور مردم است ، کما اینکه تاکنون مردم همراهی خود را با نظام در صحنه‌های مختلف نشان دادند که انشاالله این بار نیز با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای این اتفاق مهم رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.