همه اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند/یکی از مولفه‌ها در کنار اصل ولایت فقیه، حضور مردم است/عمق استراتژیک ایران از تهران تا مدیترانه است
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
در همایش استانی تجلیل از «یاوران مراسم» عنوان شد: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز عمق استراتژیک ما از تهران تا مدیترانه بوده و پشت مرز اسرائیل این کشور را در داخل مجبور کردیم که دور خود حصار بکشد
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» امروز در همایش استانی نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت‌های انقلاب اسلامی با عنوان تجلیل از «یاوران مراسم»، اظهار کرد: حضور حماسی و باشکوه مردم انقلابی، ولایت مدار و غیور استان کهگیلویه و بویراحمد در مناسبت‌های انقلاب و راهپیمایی‌ها غرورآفرین، قابل تحسین و تقدیر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نسبت جمعیت معمولاً در همه راهپیمایی‌ها حضور مردم استان نسبت به سراسر کشور حضور پررنگ‌تر و چشم گیرتری است.

وی افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه‌ها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی همیشه صحنه‌های باشکوه، تماشایی، بی‌بدیل، خیره کننده و همدلی و همراهی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروی از منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ختم نمودند.

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: معمولاً متراکم‌ترین تصاویری که صدا و سیما پخش می‌کند به نسبت میانگین جمعیت، استان ما نسبت به سایر استان‌ها باشکوه‌تر است.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این حضور صرفاً در راهپیمایی‌ها نیست، بلکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین حضور را به نسبت جمعیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و همچنین انتخابات‌ها به ویژه همین انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مردم حماسه آفریدند و بیشترین مشارکت را در سطح کشور داشتند.

 

وی از مسئولین استانی و به ویژه مسئولان کشوری و ملی خواست که نگاه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان، در توزیع بودجه و اعتبارات و حتی در پست های مدیریتی می‌طلبد که مسئولان ملی مشارکت مردم در انتخابات را به عنوان یک شاخص لحاظ کنند و در نظر بگیرند.

 

حجت الاسلام خاضع در این آئین یاد و خاطره یاوران مراسم در سال‌های گذشته از جمله مرحوم حضرت آیت الله العظمی سید کرامت الله ملک حسینی، حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی، مرحوم آیت الله آ میراحمد تقوی، مرحوم آیت الله متقی کاشانی، مرحوم آیت الله محقق، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمودی نژاد، مرحوم حجتالاسلام والمسلمین فهیمی، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین خواجه‌زاده، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسوی، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، سرهنگ مرحوم زهرایی که از همکاران انتظامی در برگزاری مراسم و مناسبت‌های انقلاب بودند و مرحوم نیکزاد از اصناف استان، مرحوم منصور زرگر از اصحاب رسانه بودند و به رحمت خدا رفتند را گرامی داشت.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این همایش در دو محور با حضور حضرت آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج و دکتر حمدالله اکوانی، رئیس بنیاد نخبگان استان و عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در یکی دیگر از محورها ادامه خواهد داد.

وی مهم ترین و بزرگ ترین واقعه عصر حاضر را پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت:حضرت امام خمینی(ره) نه با کودتا و نه با درگیری نظامی بر سر کار آمد، بلکه با حضور مردم در صحنه انقلاب پیروز شد.

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: مردم در مقابل یک رژیم تا بن دندان مسلح، دیکتاتور و متکی به قدرت‌های استکباری به صحنه آمدند و بدون دخالت، حرکت نظامی و کودتا انقلاب را به پیروزی رساندند و بعد از پیروزی انقلاب نیز مردم در صحنه ماندند، انقلاب را تثبیت کردند و استمرار انقلاب تا امروز که ریشه دوانده و مستحکم شده، نیز با حضور مردم بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ویژگی دیگر این بود که همه اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و انقلاب متعلق به یک شخص خاص نبود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که رهبری حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم، مجتهد و مرجع تقلید بود، ولی مردم همه اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانش آموز، دانشجو، تحصیل کرده، شهری و روستایی، کشاورز، کارگر، بازاری، معلم، اساتید دانشگاه و همه در عرصه انقلاب حضور داشتند و انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید.

حجت الاسلام خاضع افزود: یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب ما این بود که بعد از پیروزی انقلاب این گونه نبود که به مردم گفته شود که حالا انقلاب پیروز شد و شما به محل کار و زندگی خود برگردید، بلکه مردم نقش آنها بعد از پیروزی انقلاب پر رنگ‌تر شد و در همه عرصه‌های تصمیم گیری مردم هستند که حضور دارند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه نظام مردم سالار دینی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: بعد از حدود ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین رفراندوم برای انتخاب نوع حکومت برگزار شد و در ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی مردم به جمهوری اسلامی در ایران رای دادند.

وی یادآور شد: حدود سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجدد مردم ایران پای صندوق‌های رای آمدند، نمایندگان خبرگان قانون اساسی را تعیین کردند و با رای مردم اعضای خبرگان برای تدوین قانون اساسی مشخص شدند.

 

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: بعد از اینکه خبرگان منتخب مردم قانون اساسی را تدوین کردند علیرغم اینکه نیاز به رای گیری از مردم نبود، چون خبرگان منتخب مردم آن را تهیه کرده بودند اما با تاکید و دستور حضرت امام (ره) این قانون به رای مردم گذاشته شد و مردم با رای بالایی این قانون اساسی را تایید کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتخاب نوع حکومت، یعنی جمهوری اسلامی، انتخاب خبرگان قانون اساسی، رای به قانون اساسی توسط مردم بود و بعد از آن نیز انتخابات متعدد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر روستا نیز در این ۴۵ سال به وفور به طور میانگین هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشوری که مبتنی بر مردم سالاری دینی و متکی بر اراده و حضور مردم در صحنه است و نشان می دهد اراده مردم، ایران اسلامی را اداره می‌کند.

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: حضور و حمایت مردم در همه مقاطع حساس زمینه‌ساز اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دوران دفاع مقدس و همچنین در زمان تحریم‌های کمرشکنی که دشمنان و جبهه استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه کشور و مردم ما تحمیل کردند، مردم در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کردند.

وی تاکید کرد: هدف دشمن ناراضی کردن مردم و کشاندن آنها به خیابان بود که در نهایت نظام جمهوری اسلامی توسط مردم به براندازی برسد، ولی بصیرت و آگاهی مردم هوشیاری و هوشمندی ملت ما این توطئه دشمن را نیز خنثی کرد.

حجت الاسلام خاضع بیان کرد: دشمنان توطئه‌ها و فتنه‌های متعددی در سال‌های مختلف بر علیه نظام و انقلاب اسلامی انجام دادند ولی همه این‌ها با حضور مردم خنثی شد و این نشان می دهد مردم ما مردمی فهیم، بصیر و زمان شناس هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز ایران یک بازیگر فعال منطقه‌ای و تاثیرگذار در سطح منطقه و بین الملل است و کشورمان به یک نیروی اثرگذار در دنیا تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز عمق استراتژیک ما از تهران تا مدیترانه بوده و پشت مرز اسرائیل این کشور را در داخل مجبور کردیم که دور خود حصار بکشد که همه این‌ها حاصل مشارکت و همراهی مردم و مردمی سازی قدرت و امنیت است.

حجت الاسلام خاضع بیان کرد: حضور مردم در صحنه است که باعث تثبیت عزت، اقتدار و امنیت کشور است و تضمین آینده کشور نیز با حضور مردم صورت می‌گیرد، زیرا مردم تعیین کننده امنیت کشور هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جایگاه رفیع ولایت فقیه از مهم ترین و اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت و از عناصر وحدت بخش و قدرت افزای ما است و به عنوان یک نهاد فرا قوه‌ای، باعث انسجام ملی و اتحاد همه گروه‌ها و سلایق می‌شود.

وی گفت: یکی از مولفه‌ها در کنار اصل ولایت فقیه، حضور مردم است و امیدواریم این حضور و حمایت مردمی استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.