بازدیدمدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(س)
۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۰۹
حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و هیأت همراه در طرح نوروزی آرامش بهاری از برنامه های در حال اجرای حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها بازدید بعمل آورد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه حجت الاسلام قاسم مومنی شاد معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و کارشناس روابط عمومی اداره کل و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران از اجرای برنامه طرح نوروزی آرامش بهاری در بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها دختر بلافصل امام موسی کاظم علیه السلام در شهرستان گچساران بازدید بعمل آورد و از زحمات مجموعه همکاران اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران ،هیات امنا و خدام حرم مطهر تقدیر و تشکر بعمل آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت از بیست و هشتم اسفند ماه تاکنون سی هزار نفر روز از حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه و بقعه متبرکه کاکامبارک علیه السلام زیارت کرده آمد.

حضرت بی بی حکیمه (س)، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا (ع) می‌باشد. این میزبان با کرامت، مرهم دلهای دردمند و زائران شیفته‌ای است، که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان می‌باشد.

در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این معصوم زاده می‌جویند. این بقعه متبرکه با کد تفضیلی ۳۰۰۰۸۳۵۱۰۰۰۰۰۰ در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکوتوریسم مفرح و دیدنی، مناظر طبیعی بدیع، منابع عظیم نفتی و شعله‌های رقصان گاز، آب گرم و معدنی شفا بخش و مردم روستایی راستین و مهمان نواز بی‌بی حکیمه(س) و مهم‌تر از همه وجود مبارک و نازنین خواهر امام رضا(ع) و بارگاه آسمانی این بانوی بزرگوار، این منطقه را به میعادگاه زائران و عاشقان اهل بیت علیهم السلام تبدیل کرده است.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در زمان حاضر ۶۰ نیروی خدماتی در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری در حرم بی بی حکیمه (س) در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل تعداد بسیار زیاد حضور کودکان و نوجوانان در طول تعطیلات نوروزی در این بارگاه نورانی، چندین کلاس برای کودکان در ساعات مختلف روز تشکیل می شود.

وی افزود: در این طرح، کلاس‌های روخوانی قرآن کریم، نقاشی، عفاف و حجاب و قصه گویی به کودکان آموزش داده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدایای مختلفی در غرفه های کودک و نوجوان خیمه های معرفت بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها خواهر امام رضا علیه السلام در قالب طرح «قرآن بخوان، جایزه بگیر» و «نقاشی بکش و هدیه بگیر» به کودکان و نوجوانان بازدید کننده از این غرفه اهدا می شود.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف ارائه خدمات به زائران و مسافران در طول ایام نوروز فعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: سنگ فرش پل واقع در ورودی حرم مطهر و ساماندهی بازارچه فصلی حرم مطهر از جمله اقدامات عمرانی در این حرم مطهر در این روزها می باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.