ثبت روزقدس،روز جهانی «مقاومت وظلم ستیزی»
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
پیشنهاد دبیر ستاد استان به وزارت امور خارجه جهت مطالبه از سازمان ها و‌مجامع بین الملل: پیشنهاد دبیر ستاد استان به وزارت امور خارجه جهت مطالبه از سازمان ها و‌مجامع بین الملل جهت نامگذاری روز قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «مقاومت وظلم ستیزی» به جهت ارج نهادن به مقاومت مردم‌مظلوم فلسطین
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ در دنیای امروز گفتمان و زبان ابر قدرت ها و دولت های متمول، موشک باران و قتل زنان و ‌مردان بی دفاع و بی گناه و جنایت بر علیه بشریت است.

«إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيم؛ ايراد و مجازات بر كساني است كه به مردم ستم مي‏كنند و در زمين به ناحق ظلم روا مي‏دارند. براي آنها عذاب دردناكي است!» ﴿سوره شوری، آیه ۴۲﴾

به نام خالق هستی که مبنای رسالت اولیای خود را مبارزه با ظلم و ستم برای چشاندن حلاوت و شیرینی عدالت و برابری در جهان قرار داد تا بدین طریق انسان را با زیبایی جهان خلقتش در مسیر «لیعبدون» قرار دهد.

رسالت اولیاء و انبیاء برای هدایت انسان در راستای تحقق عدالت است.

فلسفه شکل گیری تمام حاکمیت ها به پشتوانه کتب الهی، دفاع از مظلوم و‌ حق خواهی مظلوم‌ در برابر ظالمان است که باید مدیریت جهان بر پایه آن استوار گردد.

ویژگی دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم برگرفته از ذات درونی انسان است؛ چرا که طبع انسان همواره در مسیر رشد فردی و اجتماعی جویای عدالت است و ظلم و ستم را منفور می داند. بر پایه همین خصلت نیک انسانی حکومت های الهی هم می بایست برای دفاع از مظلوم به مبارزه با ظالم بپردازند.

 

علی رغم توصیه تمام ادیان، در جهان پیشرفته امروز و در قرن بیست و یکم که بشر در اوج رفاه و آسایش قرار دارد، نگاه جهانیان نگران مسلمانانی است که در گوشه ای از مقدس ترین نقطه جهان، توسط رژیمی غاصب و درنده، به خاک و خون کشیده می شوند.

 

دین آمد تا انسان را متوجه انسانیت خود سازد و مانع چنین رفتارهای دون شأن انسانی باشد؛ اما بشر را چه شده که چنین رفتارهای ددمنشانه و شیطانی و متناقض با تعالیم دینی و کرامت انسانی را مرتکب می شود و بدتر از آن بسیاری از حاکمان جوامع بشری در این خصوص سکوت کرده اند و حتی برخی با کمک های مالی و تجهیزاتی و حمایت های گوناگون موجب انزجار و تنفر اذهان آگاه و بیدار انسان های آزادی خواه و عدالت طلب در تمام دنیا شده اند؟!

 

در دنیای امروز گفتمان و زبان ابر قدرت ها و دولت های متمول، موشک باران و قتل زنان و ‌مردان بی دفاع و بی گناه و جنایت بر علیه بشریت است؛

 

اما بر خلاف این گفتمان، از آنجا که هدف تمام ادیان الهی تلاش در راستای گسترش عدالت است و پیامبران الهی در این مسیر جان دادند، به نظر می رسد که علی رغم تلاش مستکبران عالم، اذهان آگاه و بیدار انسان های پایبند به اصول اخلاقی، دینی و انسانی به سمت و سوی مبارزه با ظلم کشیده شده و می بینیم در اقصی نقاط جهان تجمعات و تظاهرات بسیاری بر علیه این قبیل جنایات در حال شکل گیری است.

 

از آنجا که در تمام کشورهای دنیا نام گذاری برخی از روزهای سال بر اساس مناسبات ملی، مذهبی، دینی و ارزشی امری رایج و متداول می باشد، ضروری است با توجه به اهمیت موضوع تلاش شود یک روز واحد در تمام دنیا به نام روز «مقاومت وظلم ستیزی» نامگذاری گردد و در این روز همه جهانیان با فریادهای استکبار ستیز خود پایه های کرسی سست و پوشالی مستکبران و ظالمان عالم را به لرزه درآورده و به ورطه سقوط و‌ هلاکت بکشانند‌.

 

از آنجا که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با درایت و دور اندیشی که نشان از شناخت صحیح این مرد الهی از خباثت و رذالت رژیم منحوس صهیونیستی دارد آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بنام روز قدس نام گذاری کرده اند و همچنین قرابت این روز با ایام شهادت مولی الموحدین، حضرت علی علیه السلام امام عادل و عدالت گستر می باشد، پیشنهاد می شود با توجه به اینکه دفاع از مظلوم در برابر ظالم، پایه و اساس این نامگذاری است، سازمان های حقوق بشر که رسالت آنها دفاع از حقوق مظلوم است با بررسی جوانب مسأله فلسطین، که بیش از چهار دهه مورد ظلم واقع شده اند، روز قدس را در تقویم جهانی به نام روز “مقاومت وظلم ستیزی” نامگذاری کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.