استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح های قرارگاه عدالت تربیتی کشور جزء استان های پیشرو است
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۴۵
دبیر اجرایی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در کشور دریاسوج: مديرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، آموزش و پرورش را دستگاهی انسان ساز و مجری امر آموزش عمومی و الگوهای اولیه زندگی به افراد جامعه دانست و گفت:بدون تردید هر تلاشی که در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت استان انجام شود، نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان این مرزو بوم خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛محمدرضا عامریان،در نشستی مشترک که با سرپرست مدیر کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد،سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان و معاون مشارکت های این اداره کل، در اداره کل نوسازی مدارس استان برگزارشد افزود:مجموعه اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح های این قرارگاه نظیر طرح شهید سلیمانی،شهید عجمیان و شهید عرب فراتر از حد انتظار کار کرده ،بطوری که یکی از استان های پیشرو در این کار در کشور بوده است.

وی، با تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات شبانه روزی مجموعه آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت:این موفقیت حاصل تعامل،همفکری،برنامه ریزی درست ، مدیریت صحیح و همراهی خوب بین مجموعه آموزش و پرورش این استان با اداره کل نوسازی مدارس،قرارگاه ،خیران مدرسه ساز،گروه‌های جهادی اعم از بسیج دانشجویی،بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان آن است.

عامریان ،با بیان اینکه تا اوایل اردیبهشت ماه ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید عجمیان برای بهسازی و زیباسازی ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور پرداخت می شود،افزود:سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان اعتبار ، ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و زیباسازی ۸۰ مدرسه است.

وی ،با اشاره به اینکه تا شهریورماه پارسال ۳۳ هزار مدرسه با اجرای طرح شهید عجمیان بهسازی ،زیباسازی و شاداب سازی شدند،گفت:۶۸ هزار کلاس درس در این تعداد مدرسه بهسازی و زیباسازی شد.

محمدرضا عامریان، از نصب،تهیز و تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی،۷۰ کلاس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود:به همین منظور برای نصب ،تجهیز و تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به ازاء هر کدام از این تعداد کلاس درس در این استان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و به استان ابلاغ اعتبار شد.

عامریان،با اشاره به اینکه یکی از اولویت های کاری امسال قرارگاه عدالت تربیتی کشور را شناسایی و احصاء جامع اطلاعات مدارس نیازمند در مناطق محروم هر استان اعلام کرد و گفت: هر استان باید تمام اطلاعات مدارس نیازمند در ۵ منطقه محروم خود اعم از مدارس دارای کمبود فضای فیزیکی،نداشتن تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی ،نداشتن سرویس بهداشتی یا نیازمند تعمیر و یا نیاز به بهسازی،زیباسازی را احصاء و تا خردادماه به دبیرخانه این قرارگاه گزارش و ارسال کند که تا پیش،از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از از مشکلات پیش روی این واحدهای آموزشی مرتفع شود.

وی افزود:هدف از انجام این کار ،برقراری عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت فضای فیزیکی ،تجهیزات،فضاهای ورزشی و پرورشی و در نهایت ارتقا کیفیت آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده است.

سیدرضا حسینی نیک مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه‌وبویراحمد در نشست قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی برای ارتقای آموزش در مدارس استان، اظهار کرد:هدف قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی را رفع محرومیت‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کم برخوردار با اولویت مناطق روستایی و حاشیه شهرها، ارتقای عدالت تربیتی و ایجاد هماهنگی بین نهادها و گروه های جهادی و خیریه برای کمک به مدرسه سازی و امر اموزش خیریه و غیر دولتی د افزود: این مقوله نیازمند تلاش و خرد جمعی در قالب ایجاد کارگروه های مختلف است.

مدیرکل نوسازی مدارس در این دیدار گفت: جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر و نوسازی مدارس سنگی ناایمن در دستور کار دولت قرار گرفته است و بیش از ۷۷ مدرسه کانکسی در استان طی مدت اخیر جمع اوری و مدارس مستحکم ساخته شد.

مديرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم آموزش و پرورش را دستگاهی انسان ساز و مجری امر آموزش عمومی و الگوهای اولیه زندگی به افراد جامعه دانست و گفت:بدون تردید هر تلاشی که در راه اعتلای نظام تعلیم و تربیت استان انجام شود، نقش سازنده‌ای در شکل‌گیری شخصیت و آینده فرزندان این مرزو بوم خواهد داشت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم،با بیان اینکه هماهنگی و همدلی و گسترش مناسبات و روابط دستگاههای اجرایی مختلف در پیشبرد امور از ضروریات است، گفت: ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان تاکنون توانسته اند با همکاری های دو سویه گام های بلندی را در زمینه ارتقاء نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر توسعه فضاهای آموزشی، مجهز نمودن مدارس به امکانات آموزشی و آزمایشگاهی بردارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.