۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

به گزارش پیوارنیوز/ فرزاد نجات‌نیا با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: یکی از ده‌ها وظایف وزارت ارتباطات، فراهم کردن ارتباط و پهنای باند اینترنتی است. دستیار ویژه وزیر ارتباطات با بیان اینکه در گذشته نیازهای مردم در حوزه عمومی، گاز، آب و برق و این قبیل موارد بود، […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز/ فرزاد نجات‌نیا با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: یکی از ده‌ها وظایف وزارت ارتباطات، فراهم کردن ارتباط و پهنای باند اینترنتی است.

دستیار ویژه وزیر ارتباطات با بیان اینکه در گذشته نیازهای مردم در حوزه عمومی، گاز، آب و برق و این قبیل موارد بود، اظهار کرد: اما در حال حاضر اینترنت مانند نان شب برای مردم است.

دستیار ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مطالبه مردم اینترنت است اظهار کرد: بعد از دیدار وزیر ارتباطات با آیت‌‌ملک‌حسینی در اسفند ماه سال گذشته و پیگیری مسوولان استان مقرر شد سه درصد درآمد اپراتورها  برای توسعه ارتباطات در شهرها و روستاها زیر 20 هزار نفر هزینه شود.

وی بیان کرد: در راستای توسعه ارتباطات در شهرها و روستاهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، اپراتور ایرانسل 30 دکل در استان جانمایی کرده، این دکل‌ها تا سقف 50 مورد هم قابل افزایش است که اتفاق کم‌نظیری در سطح استان به شمار می‌رود.

این مسوول بیان کرد: طبق قانون روستاهای بالای 20 خانوار برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی، بانکداری و سایر موارد باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

نجات‌نیا در خصوص کسب و کارهای اینترنتی بیان کرد : یکی از کارهای مهمی که باید در استان شکل گیرد حمایت از کسب و کارهای نوپا، اقتصاد دیجیتال و فناوری نوین است که برای این مشاغل باید زیرساخت‌های اینترنتی فراهم شود.

وی به توسعه کسب و کارهای اینترنتی در استان تأکید کرد و افزود: براساس طرح آمایش سرزمین اولویت‌های استان در کشاورزی و دامداری است ضمن اینکه در حوزه صنایع دستی و محصولات محلی ظرفیت خوبی وجود دارد که بهتر است غرفه مجازی برای فروش این محصولات ایجاد شود.

وی بیان کرد: این ظرفیت را باید پارک‌‌های علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و دانشگاه‌ها فراهم کنند.

این مسوول بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه استارت‌آپ‌ها موفق نبوده و باید با برگزاری همایش و برنامه‌ها خود را به این حوزه نزدیک کند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات ایده‌های منجر به تولید، تجاری‌سازی و ثروت را مورد حمایت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ط-الف

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.