برگزاری جلسه کمیته راهبردی هدایت تحصیلی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۴
جلسه کمیته راهبردی هدایت تحصیلی شهرستان بویراحمد برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ جلسه کمیته راهبردی هدایت تحصیلی دانش آموزان شهرستان بویراحمد با حضور داستار مدیر آموزش و پرورش، دکتر پور روستا مدیر مرکز مشاوره استان  واعضای کمیته برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در این جلسه گفت : هدایت تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه اول پایه نهم یک آزمون رغبت و توانایی می‌باشد که دانش آموز و اولیاء آنها می‌توانند تصمیم گیری نمایند.

صالح داستار افزود : هدایت تحصیلی، دانش آموزان را در بهبود عملکرد تحصیلی و اولویت بندی رشته های مورد نظر بر اساس استعداد و علاقه آن ها، مشاوره و راهنمایی می نماید.

داستار تصریح کرد: مشاوران تحصیلی در مدارس وظیفه سنگینی در این خصوص بر عهده دارند.

وی با تکیه بر اینکه قوی ترین مدیر را برای مدارس حاشیه شهر انتخاب نماییم اظهار داشت: بعضی از مدارس نسبت به موقعیت محله ای و آسیب های که در آن محله ها وجود دارد باید تلاش کرد مدیریت این مدارس به کسانی سپرده شود که عملکرد مدیریت خود در مدرسه در پایان سال نشانگر کاهش آسیب ها و مشکلات تحصیلی دانش آموزان در آن مدرسه باشد.

وی موضوع انتخاب رشته رامهم خواند و افزود: اگر به دقت بحث انتخاب رشته پیگری شود و دانش آموزان و اولیاء آنها توجیه شوند قطعا نیاز به تعیین رشته مجدد وجود ندارد .

وی تاکید کرد:تلاش ما این هست که هر فردی در حوزه مشاوره به کار گرفته نشود و یقیناً از مشاوران قوی و با برنامه در مدارس استفاده شود.

داستار گفت:بعضی از همکاران آموزشی تقاضای مشغول به کار در حوزه مشاوره هستند و خواهان تبدیل وضعیت می‌باشند که این مورد به راحتی اقدام نمی‌ شود چرا که به دنبال افراد تاثیر گذار و با برنامه در حوزه مشاوره هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.