۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

پیوارنیوز/ طاهره‌ السادات احمدی مهریان/ برپایی نمایشگاه کتاب در یاسوج یکی از اقدامات خوب فرهنگی است که چند سالی در مرکز استان برپا می‌شود بنا به گفته مسوولان این دوره نوزدهمین نمایشگاه کتاب بود که در شهر یاسوج برگزار شد که باید گفت در زمینه برپایی نمایشگاه کتاب به بلوغ رسیده‌ایم. کتاب یکی از دغدغه‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

پیوارنیوز/ طاهره‌ السادات احمدی مهریان/ برپایی نمایشگاه کتاب در یاسوج یکی از اقدامات خوب فرهنگی است که چند سالی در مرکز استان برپا می‌شود بنا به گفته مسوولان این دوره نوزدهمین نمایشگاه کتاب بود که در شهر یاسوج برگزار شد که باید گفت در زمینه برپایی نمایشگاه کتاب به بلوغ رسیده‌ایم.

کتاب یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و معظم له تاکیدات فراوانی بر لزوم برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و البته در دسترس قرار دادن کتاب‌های مفید برای مردم به خصوص نسل جوانان و نوجوان داشته‌اند.

به یقین هیچ ابزار و کالای فرهنگی جایگزین کتاب نمی‌شود و با کتاب‌خوانی بیش از سایر ابزارهای فرهنگی می‌توان به خواسته‌های خود رسید کتاب مادر همه ابزارها و ملزومات فرهنگی است و تا سرانه مطالعه بالا نرود نباید انتظار رشد و پیشرفت در جامعه را داشت.

در این میان برگزاری نمایشگاه کتاب به خودی خود می‌تواند موجب ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود به شرطی که بتوان بهترین کتاب‌ها را دردسترس مردم قرار داد و کتاب متناسب با نیاز‌ها در اختیار قرار گیرد.

در نمایشگاه امسال کتاب در یاسوج هر چند باید از اقدام ارزشمند مسوولان برگزاری نمایشگاه به خصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد اما باید به کیفیت ها توجه شود و بهترین ناشران را برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت کرد.

در گفت‌وگویی که با برخی از مردم در محل نمایشگاه کتاب داشتیم آن‌ها اولا از گرانی کتاب‌ها انتقاد داشتند و در ثانی معتقد بودند که باید کتاب‌های با کیفیت تری در غرفه‌ها به نمایش درمی‌آمد تا که استقبال از نمایشگاه بیشتر می شد.

همچنین برخی غرفه‌داران از اطلاع رسانی ناکافی در خصوص بازگشایی نمایشگاه کتاب نگران و ناراضی بودند چرا که معتقدند در حد و اندازه نمایشگاه کتاب اطلاع رسانی صورت نگرفته بود با این تفاسیر باید از مسوولان پرسید آیا در برگزاری خوب و باکیفیت نمایشگاه‌های کتاب در استان به بلوغ رسیده ایم؟                                               انتهای پیام/ط-الف                                                                                             

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.