مسئولان اگر میوه می‌خرید،آیا قیمت میوه برایتان گران نیست، چرا نظارت ضعیف است؟
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
برگزیده مطالبات ائمه محترم جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز عبادی، سیاسی : وقتی مسئله جانشینی رهبری معظم انقلاب مطرح شد و در جایگاه رهبری جامعه قرار گرفت گویی امام زنده شد و توطئه‌ها و دسیسه ها از بین رفت. رهبری مدبر صالح شایسته و بصیر و آگاه داریم، او سبب اقتدار و عزت روز به روز ایران اسلامی شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه و انجام واجبات و ترک محرمات گفت: خداوند متعال در سوره الحاقیه آیات نورانی ۱۹ به بعد همه ما بندگان را پند و اندرز و موعظه کرده است، در روز قیامت که نامه اعمال خوانده می شود، عده ای نامه عمل در دست راست و انسان های سعادتمندی خواهند بود.وی گفت: خداوند متعال بدون اعمال به کسی نمره نمی دهد بلکه انسان باید اهل عمل باشد و انسان تا اراده و ظرفیت در خود ایجاد نکند خداوند به وی توفیق نمی دهد خیلی افراد عمر و سرمایه دارند اما در راه خدا هزینه نمی‌کنند و خیلی وقت ها در راه باطل هزینه می کنند و هزینه ای برای مسجد و فقیری در کارنامه ندارند.آیت الله حسینی گفت: برخی افراد در زمان نقش آفرینی برای دین غیرت نسبت به دین، ایمان و حجاب ندارند و گاهی تشویق به بی حجابی می کنند چنین افرادی موضوع حجاب را در یک دور باطل قرار می دهند و اینکه باید ثروت و نعمت داشته باشیم تا امورات دین را انجام دهیم اما خداوند وجوب نماز و روزه و ایمان را منوط به داشتن سرمایه و ثروت نکرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: افرادی که اهل نماز جمعه، راهپیمایی برای دفاع از مظلوم هستند نتیجه اعمال خوب خود را خواهند دید و آن که برای حکومت اسلامی تلاش می کنند مانند شهدای خدمت خداوند متعال آنها را راضی خواهد بود و در جایگاه رفیع بهشت قرار خواهند گرفت و نعمت های بهشتی نصیب آنها خواهد شد.امام جمعه شهر یاسوج در ادامه تاکید کرد: افرادی که نامه اعمال به دست چپ آنها داده می شود مورد بازخواست و عذاب و در غل و زنجیر قرار می‌گیرند و برخی از آنها را در آتش جهنم قرار می‌دهند همچنین کسانی که اولیا خدا را مورد تحقیر و تمسخر و ناسپاسی و نافرمانی قرار می‌دهند چنین سرنوشتی خواهند داشت.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت و توصیه به رعایت تقوای الهی انجام واجبات و ترک محرمات گفت: مقام معظم رهبری در نامه‌ای دانشجویان حامی فلسطین در خصوص نسل کشی رژیم صهیونسیتی در اروپا و آمریکا داشتند که با عقلانیت خود برای حمایت از مردم فلسطین به میدان آمدند، مردم مظلومی که تحت شدیدترین هجمه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند اما صدای اعتراض به این اقدامات در قلب دانشگاه های آمریکا و فرانسه و اروپا توسط دانشجویان شنیده می شود و موضوع فلسطین وسیله محک انسانیت و پیاده‌سازی ارزش های انسانی است.وی گفت: رهبری معظم انقلاب خطاب به آنها به شناخت جبهه حق و حقیقت تاکید داشته و امروز اگر کسی انسانیتی دارد باید در برابر ظلم و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی ایستادگی کند، رهبری معظم انقلاب فرمودند شما بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل دادید و ایستادگی در برابر شبکه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی داشتید. آیت الله حسینی ادامه داد: وقتی آمریکا از نظر تسیلحات و قدرت و رسانه از رژیم صهیونسیتی حمایت می‌کند، امروز‌ این حجم از کشتار شرم آور بوده و غزه نابود و پناهندگان در رفع مورد ظلم و کشتار قرار می‌گیرند، باید پرسید خط قرمز شما چیست؟ اگر تمام دنیا را با بمب نابود کنید خط قرمز شما نیست زیرا شما فرزند شیطان و در بیان امام شیطان هستید، برخی کشورهای عرب منطقه نوکر استکبار هستند و تعداد زیادی انسان بیگناه کشته می‌شود برای آنها تفاوتی ندارد.

وی ادامه داد: روز دحو الارض روزه و دعای خاص دارد و اولین نقطه ای که در خلقت از زیر آب بیرون آمد کعبه بود، از مناسبت ها حرکت امام رضا علیه السلام از مدینه به سمت خراسان تبعید و مایه خیر و برکت شدحسینی گفت: انسان باید نسبت به امام و معصوم شناخت داشته باشد این شناخت سبب علاقه و شوق به خدمت می‌شود، از دیگر مناسبت‌ها رحلت امام راحل است، امامی که بدون او انقلاب و حکومت اسلامی قابل تصور نبود و تحول امام ادامه دارد تا تحول عالم گیر در کل عالم شکل بگیرد و انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای آن زمان است و مسئله قدس و فلسطین و حاکمیت اسلام و ارزش های دینی با انقلاب شکل گرفت.وی افزود: در شرایطی که بیان می‌کردند دین افیون توده و به جدایی دین و سیاست اعتقاد داشتند اما پیاده سازی دین سبب سعادت فردی و جمعی جامعه و کشورها خواهد شد.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه روزی رحلت امام راحل برای ما سخت بود و فتنه گران و کافرین و دشمنان انقلاب خوشحال از این موضوع بودند گفت: وقتی مسئله جانشینی رهبری معظم انقلاب مطرح شد و در جایگاه رهبری جامعه قرار گرفت گویی امام زنده شد و توطئه‌ها و دسیسه ها از بین رفت و امروزبعد از سه دهه انقلاب اسلامی را از گردنه‌های سخت و طوفان‌ها عبور داده است رهبری مدبر صالح شایسته و بصیر و آگاه داریم و به وجود او ما و جهان بشریت افتخار می‌کنیم و او سبب اقتدار و عزت روز به روز ایران اسلامی شد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش امام جمعه گچساران در خطبه های این هفته گفت: امروز باید برای ادامه راه امام (ره) دنبال تحول و جهش باشیم؛ برخی متأسفانه دنبال این هستند که مردم را از مسیر و اندیشه امام (ره) دور کنند و برخی هم می‌خواهند طبق سلیقه خودشان امام (ره) را معرفی کنند درحالی‌که راه درست همان بازخوانی اندیشه و اصول امام (ره) است.

امام‌جمعه گچساران گفت: امروز خط امام (ره) در حال رشد است و ظلم نابود شدنی است و طبق وعده الهی حق برپا خواهد شد؛ بنابراین آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم اوج ذلت و خواری صهیونیست‌ها را می‌رساند و قطعاً محور مقاومت جواب دندان‌شکنی به این جنایات خواهد داد و این روسیاهی هم برای مدعیان حقوق بشر در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی ادامه داد: آغاز به کار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و مقام معظم رهبری در پیامی مهم فرمودند که مجلس باید امیدآفرین و آرام‌بخش باشد و مجلس باید دعوت‌کننده به همدلی و برابری در محیط همدلی کشور باشد. برخی‌ها در همین ابتدا متأسفانه تلاش کردند که آرامش مجلس را برهم بزنند که خلاف نظر و منویات مقام معظم رهبری است. نمایندگان استان و کشور باید بدانند کار اصلی آن‌ها تأمین منافع ملی است، کار اصلی آن‌ها پیگیری مسائل حوزه انتخابیه خودشان آن‌هم در چارچوب سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در مدار و مسیر قانونی خودشان حرکت کنند و صادقانه به عهدی که با موکلان خودشان بسته‌اند باید عمل کنند چراکه مردم به شما اعتماد کرده‌اند و نکند خدای‌ناکرده بی‌وفایی کنید و به رأی مردم پشت کنید. مجلس مظهر وحدت و انسجام ملی است و همه باید برای پیشرفت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی جهاد کنند.

خطیب جمعه گچساران در پایان هم گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم لذا خوب انتخاب کنیم و با حضور باشکوه پای صندوق‌های رأی دشمنان را مأیوس کنیم.

حجت الاسلام وحدانی امام جمعه کهگیلویه در خطبه های این هفته گفت: نمی‌دانم چه کسی را خطاب قرار دهم حرفم این است مسئولان متولی در استان آیا میوه می‌خرید؟ یا قیمت میوه برایتان گران نیست یا عدد و رقم را نمی دانید.

وی اضافه کرد: آیا نمی‌دانید مشمول آه مادری قرار می‌گیرید که با بچه‌اش نمی‌تواند به خیابان بیاید چون دلش زردآلو می‌خواهد و توان خرید ندارد! چرا در بهبهان قیمت میوه ۶۰ هزار و در دهدشت۱۵۰ باشد؟ چه خبر است؟! چطور می شود در بهبهان، سپیدار و سمیرم قیمت میوه اینقدر نیست چرا نطارت ضعیف است، آه مستضعفان شما را می گیرد.

حجت‌الاسلام وحدانی با انتقاد از ضعف نظارت در بازار و برخوردهایی که بازدارنده نیست، گفت: یعنی چه یک واحد صنفی در این شهر تخلف می کند مثلا برخورد می‌شود هفته بعد همان تخلف را ادامه می‌دهد، در یک بازار کوچک میوه آیا واقعا قابل کنترل نیست؟ تفاوت قیمت را در دهدشت ببینید آب معدنی معروف برجام که نیست!

خطیب نماز جمعه دهدشت خطاب به متولیان گفت:آقایان مسئول از آه آن مادری و کودکی که نمی‌تواند میوه بخرد بترسید، مردم دارند سختی تحمل می کنند باید فکری کرد.

وی همچنین حادثه واژگونی خودروی حامل زنان گوجه چین را یادآور شد و افزود: معضل گوجه‌چینی زنان در شهرهای همجوار موضوع تکراری مطرح در خطبه‌ها شده است می‌دانید گوجه این روزها در جاده خونین شد؟ آقایان وزارت نیرو! حالا از گوجه‌چینی گذشت به گوجه خونین رسیده است. برای دشت‌های تشنه‌ای که در انتظار آب هستند چکار کرده‌اید؟

حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام در خطبه های این هفته گفت: امام همان مرد شجاعی بود که نه در برابر استبداد و نه در برابر استعمار سر فرود نیاورد و با ابتکار به خداوند و در مسیر اسلام ناب محمدی نهضت اسلامی را در مسیر هدایت برای پیروزی قرار داد.

حجت الاسلام افشار افزود: امام همان فقیهی بود که با صدای رسا به جهانیان اعلام کرد که اسلام می تواند در دنیای مدرن امروزی برجامعه مدیریت و حکومت بکند و مردم را برایری دستیابی به تمتم اهداف معنوی و مادی شان رهنمود کند.

افشار با بیان اینکه با عنایت خداوند متعال و تلاش کشاورزان وضعیت برداشت گندم و تحویل به مراکز خرید گندم بسیار خوب است، عنوان کرد: اما شلوغی صف خرید گندم باعث ناراحتی کشاورزان چرامی شده است، وقتی هرسال برداشت گندم وجود دارد، مسولان و متولیان با تدبیر و برنامه ریزی رفع حل این مشکل نمایند.

وی افزود: در شهرستان چرام چند مرکز خرید گندم باشد تا صف های طولانی خرید گندم شکل نگیرد و این توقع زیادی نیست.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه بهمئی در خطبه های این هفته گفت: مجلس جدید شروع به کار نمود اگر نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویت‌های کشور و با پاکدستی و امانت داری وظیفه قانونگذاری و نظارت و دیگر وظایف را انجام دهند این مجلس نقطه امید مردم و نقطه اتکای مجریان و به معنای حقیقی در راس کشور خواهد بود کشور را به سمت اهداف والا می‌رساند مجلس مظهر وفاق ملی است و یک ظرفیت برای اتحاد و همدلی و وحدت بین اقوام است و باید از مجادلات مضر خودداری کنند اهالی قدرت و ثروت را به چالش بکشانند.

خطیب جمعه شهرستان بهمئی افزود: دنیا شاهد هولوکاست دیگر در رفح بود یک رژیم غاصب و گرگ صفت و کودککش و وحشی و جنایتکار و خبیث و خون آشام و منحوس و پلید و در یک کلام سگ هار منطقه درهای آوارگان فلسطینی را با بمب‌های سنگین آتش‌زا کودکان و زنان را به خاک و خون کشیدند در حقیقت رژیم صهیونیستی در رفع یک کوره واقعی کودک سوزی را به نمایش گذاشت و پیکرهای سوخته و تکه تکه کودکان و نوزادان روی دست مردم باید وجدان‌ها را بیدار کند این ظلم‌ها و این جنایت‌ها و این وحشی‌گری‌ها نشانه به آخر خط رسیدن رژیم خبیث صهیونیستی است به خاطر شکست‌هایی که از صبر و مقاومت فلسطینیان بر او تحمیل شده مثل سگ دیوانه وار حمله می‌کند ارتش بزدل صهیونیستی بخاطر شکست‌های میدانی دست به این اقدامات می‌زند امروز بیش از هر زمانی رژیم صهیونیستی منزوی‌تر و مورد بغض و تنفر و نفرت جهانی است.

حجت الاسلام گنجه ای امام جمعه باشت در خطبه های این هفته گفت: حجت‌الاسلام گنجه ای با اشاره به مسئله کمبود آب در بعضی روستاهای شهرستان تصریح کرد: بعضی روستاهای ما ۱۳ روز آب نداشتند که من دیروز توفیقی شد که بعضی روستاها را سر زدیم مدیرعامل آبفا مهندس صالحی هم حضور داشتند تشکر می کنم بسیار دلسوز و پیگیر مسئله را بررسی کردند قول دادند این سه چهار روستایی که بالاخره بر روی دریا هستند صاحب آب پایدار شوند. حتی وزیر هم به باشت آمده بود و تعجب می کرد این همه منابع آب،چشمه ها ولی برخی از روستاها ۱۳ روز آب نداشتند.وی گفت: اگر آب در مرکز شهرستان یک روز قطع شود صدای همه درمی آید ولی متاسفانه در مورد روستاهای تلچگاه، درک لار این مشکل هست تقاضا میکنم که مشکل حل شود از مهندس صالحی بابت تلاش و پیگیری تشکر میکنم.

گنجه‌ای با غیرقانونی دانستن آبیاری درخت با آب شرب افزود: خانه ای که ۱۰ یا ۱۵ درخت کاشته باید از آب آشامیدنی آبیاری شود و این خلاف شرع و عرف است و آن میوه ای که این درختان بدهد بخشی از آن قطعا حلال نیست.وی ادامه داد: مردم آب شرب گیرشان نیاید شما درخت بکارید این بی انصافی و خلاف شرع و قانون است مردم هم باید توجه کنند گاهی کم کاری از خود مردم است که این را باید توجه کرد.

خطیب جمعه شهر باشت در پایان گفت: انتصاب فرمانده جدید ناحیه مقاومت شهرستان باشت سرهنگ شریفی که خدمت این برادر و همکارانشان تبریک عرض میکنم و امیدواریم که این تغییر مدیریت باعث تغییر در بسیاری از کارها و نعمت ها و تلاش ها شود و بسیاری از مطالبی که با همدلی می‌شود را برطرف کرد.

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئسی در خطبه های این هفته گفت: آغاز به کار مجلس شورای اسلامی است قانونگذاری مطلوب عامل مهم تنظیم ضربان و حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است و بهره‌مندی از آن می‌تواند متضمن رشد و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف باشد، در حالی که در پیام مقام معظم رهبری وحدت کلمه و توجه به فضیلت های اخلاقی و تقوا مداری در کلام و گفتار مطالبه شده بود بعضی از نمایندگان صحن مجلس شورای اسلامی را چاله میدان اشتباه گرفتند و پیام خوبی به جامعه و مردم مخابره نکردند که از مردم و جامعه و مقام معظم رهبری عذرخواهی کنند و در ادامه جبران کنند.حیدرخواه به بمباران مردم رفح اشاره و بیان کرد: مردم در رفح زنده زنده می‌سوزند، سر کودکان قطع می‌شود، هشت ماه است که دو میلیون انسان در جهنم زندگی می‌کنند اما ما فقط نظاره‌ گر این وضعیت هستیم. این ها حرف های یک امام جمعه نیست، حرف های یک مقام سیاسی حماس یا حزب الله یا جمهوری اسلامی نیست، حرف های نماینده مجلس فرانسه است. اعتراف خودشان هست، باید سوال کرد که کجاست این حقوق بشری که به بهانه آن به عالم و آدم گیر می دهید؟ کجاست انسانیتی که از آن دم می‌زنید؟ چه هلوکاستی از این بالاتر؟ کجاست پایبندی به قوانین بین المللی؟ به سازمان ملل، به شورای امنیت، به دادگاه لاهه؟ کجاست دموکراسی و احترام به افکار عمومی دنیا؟ کجای تاریخ شنیدید خیمه بی پناه اوارگان را همزمان با جنگنده، پهباد، و گلوله های توپ به آتش ببندند؟

حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک در خطبه های این هفته گفت:فصل امتحانات دانش آموزان است والدین گرامی مطلع باشند که تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور سراسری نقش ویژه ای دارد و دانش آموزانی که در این امتحانات بتوانند نمرات خوبی کسب کنند ،قطعاً پنجاه درصد مسیر را به نحو احسن حرکت خواهند خواهند کرد.

وی افزود : فاصله گرفتن از گوشی ها و فضای مجازی و سرگرمی های منفی می تواند کمک زیادی به فرزندان کند که انتظار می‌رود والدین از این مهم غافل نشوند.

امام جمعه دیشموک در ادامه عدم نظارت بر کار پیمانکاران در منطقه را معضلی اساسی توصیف کرد و بیان نمود: اینکه پیمانکار خود در جایگاه پیمانکاری است و در کنار آن هم موضوع نظارت را هم در برنامه دارد کاملاً برمی‌گردد به سوء مدیریت ها در سطح شهرستان و هست و امید می‌رود به این موارد ورود شود.

خطیب جمعه دیشموک نبود آب شرب مناسب در منطقه را نشانه بی توجهی به مردم دانست و تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن تابستان و تنش های آبی در سطح کشور مردم دقت کنند و اصراف بپرهیزند تا روستاها و دیگر نقاط بخش از این نعمت برخوردار شوند.

وی در پایان گفت : از نماینده محترم کهگیلویه بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود مشکل ۱۰ ساله آب شرب دیشموک را در اولویت کاری قرار دهند و استاندار و دیگر مسئولان این مهم را هم با جدیت پیگیر باشند.

حجت الاسلام زارعی پور امام جمعه سرفاریاب در خطبه های این هفته گفت: ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض است، در این روز که به اذن و رحمت خداوند زمین گسترده و قابل سکونت شده است باید برای فرج امام زمان (عج) که مایه عدالت و رحمت الهی بر روی زمین است، دعا کنیم.

وی با اشاره به هفته ملی بدون دخانیات، از نقش عموم مردم و خانواده ها در کاهش اعتیاد به مصرف مواد دخانی و پیشگیری از خسارتهای مالی و جانی اشاره کرد و گفت: مصرف دخانیات منشأ بسیاری از بیماریها است و نام گذاری این هفته فرصتی است برای آگاهی بخشی در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات و آثار مواد مخدر و دخانیات است.

حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه مارگون در خطبه های این هفته گفت: ضمن تشکر از حضور نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در جمع نمازگزاران مارگون چند نکته برادرانه و دلسوزانه خطاب به وی دارم، همه می‌دانیم که مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین قوای حاکم در کشور متصدی سه کارکرد مهم از جمله قانونگذاری، تفسیر قوانین عادی و اعمال نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

امام جمعه مارگون با اشاره به اینکه تمام نمایندگان مجلس باید در این سه محور رسالت خود را انجام دهند، ادامه داد: نماینده‌ای در رسالت خود موفق است که بدون هیچ گونه توجهی به مسائل حاشیه‌ای برای رفع مشکلات مردم از تلاش و کوششی دریغ نکند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.