چرا جان مردم برای متولیان اهمیتی ندارد؟
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
برگزیده مطالبات ائمه محترم جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته 18 خرداد 1403: جناب آقای استاندار ، به خاطر خطرات جانی برای همشهریان چرامی و گردشگران به همه مسولین مربوطه و پیمانکار گفته شده و خواهش کردیم، التماس کردیم و فایده ای نداشت شما ورود کنید، جناب آقای موحد نماینده محترم، شما تذکر دهید.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ آیت الله «سید نصیر حسینی»  در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام سجاد علیه السلام در جمله ای نورانی همه ما را نصیحت فرمودند که «دنیا به انسان پشت می‌کند، اعتنایی به انسان‌ها ندارد و زمین همه آنها را در خود فرو می‌برد».نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه انسان ابدیتی در پیش دارد، گفت: دنیا محلی برای عبور انسان بوده و کسی که فرزند دنیا بوده و به امورات دنیا می‌چسبد، از آخرت غافل می‌شود.وی با اشاره به اینکه امام سجاد علیه السلام می‌فرماید «شما فرزند آخرت باشید»، افزود: انسان باید در این دنیا برای آباد کردن آخرت خود تلاش کند.آیت الله حسینی ضمن تاکید بر تلاش برای انجام کارهای نیک و پسندیده در این دنیا، ادامه داد: انسان باید اهل تلاش بوده ولی حرص، طمع، بی‌انصافی و اعمال خلاف شرع را انجام ندهد.امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر کسی زاهد شد دنیا برای وی آسان خواهد بود، خاطرنشان کرد: انسان باید برای رسیدن به بهشت خدا تلاش کند و از هوس‌ها دوری داشته باشد.وی با اشاره به اینکه انسان‌های زاهد توجه زیادی به دنیا ندارند، بیان کرد: کسی که از جهنم ترس داشته باشد، مرتکب گناه نخواهد شد.آیت الله حسینی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: امام جواد علیه السلام در سن ۹ سالگی به امامت رسید.

 

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: این از معجزات تاریخی نظام آفرینش بوده که یک کودک با این سن به مقام امامت می‌رسد.وی یادآور شد: امام کسی است که همه نظام آفرینش به فرمان وی در می‌آید و بر همه علوم، کائنات عالم و مخلوقات به اذن خدا آگاه می‌شود.آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امام در یک مقامی است که مافوق درک انسان بوده و مقام الهی بر کل عالم دارد، اظهار کرد: مظلومی اهل بیت علیهم السلام این بود که در زمان خودشان آمدند ولی انسان‌های فهیم نبودند که در زمینه احکام، مباحث و مسائل دنیا و آخرت سوال بپرسند.امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از خطبه‌ها سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و افزود: خداوند در زمینه ازدواج دستور داده مردانی که زن ندارند، ازدواج کنند.وی ضمن تاکید بر اینکه خداوند دستور داده که برای ازدواج ترسی از فقر نداشته باشید، ادامه داد: کسی نباید از ترس فقر و نداری ازدواج نکند.آیت الله حسینی با اشاره به اینکه وقتی خداوند تضمین می‌کند کسی نباید از مسئله ازدواج ترس داشته باشد، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «اگر کسی ازدواج کرد، نصف دین خود را به دست آورده است».نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ازدواج در اسلام یک عمل عبادی، اخلاقی، معنوی، سلوک و ترقی به سوی خداوند است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه آسمان درب رحمت خود را در چهار زمینه باز می‌کند، بیان کرد: نخست زمانی که باران می‌بارد، وقتی که فرزند با مهر و محبت به صورت والدین نگاه می‌کند، وقتی درب خانه خدا باز می‌شود و هنگامی که ازدواج اسلامی و مراسم عروسی شکل می‌گیرد. امام جمعه شهر یاسوج ازدواج را امر مهم و مقدسی دانست و یادآور شد: امام موسی کاظم علیه السلام فرمود «سه گروه در سایه عرش الهی در آسایش هستند و یکی از آنها کسی است که باعث شود برادر مسلمان خود ازدواج کند». وی ضمن تاکید بر اینکه سخت‌تر از جنگ و تحریم پیری جمعیت است، تصریح کرد: امروز راهی را می‌رویم که مشکلات ما سخت‌تر از جنگ می‌شود. آیت الله حسینی با بیان اینکه عدم فرزندآوری و پیری جمعیت باعث مسائل امنیتی، ترکیب جمعیتی، از بین رفتن ملت و … می‌شود، گفت: فرزند باقیات صالحات بوده و پیری جمعیت هولناک و وحشتناک و باید به جوانی جمعیت توجه ویژه داشته باشیم..

 

حجت الاسلام وحدانی امام جمعه دهدشت در خطبه های این هفته گفت: امروز عمده موانع ازدواج جوانان ما موانع فرهنگی است، عادت ها، تفاخر ها، چشم هم چشمی ها و تجمل‌گرایی ها نمی‌گذارد که جوانان ما ازدواج کنند. حجت‌الاسلام وحدانی‌ فر با اشاره به هفته محیط زیست، یکی از موارد مهم در محیط زیست را صید و شکار دانست و گفت: شکار برای نیاز جایز است اگر از روی دلخوشی باشد حرام است. وی فصل آتش‌سوزی ها را یادآور شد و افزود: نباید نسبت به آتش سوزی ها بی تفاوت باشیم، منابع طبیعی ما در خطر است. ریختن زباله در طبیعت خیانت است برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم.

 

وحدانی فر به آتش سوزی هفته گذشته کوه خائیز اشاره کرد و گفت: آتش سوزی نگران کننده‌ای داشتیم، مهار شد اما طبیعت سوخت، مسئولان و مردم تلاش کردند و همدلی را دیدیم اما طبیعت سوخت. وی با بیان اینکه از شما درخواست داریم کسانی که باعث و بانی این آتش سوزی ها هستند را معرفی کنید، گفت: قریب به ۴۰۰ هکتار از محیط طبیعی خدادادی در آتش از بین رفت، نباید بگذاریم کار به اینجا برسد، همه ما باید حافظ منابع طبیعی باشیم. وحدانی فر به وضعیت ورودی های شهر دهدشت که همیشه مملو از آشغال است اشاره کرد و گفت: ورودی هایی که باید نماد زیبایی باشد چرا با ریختن زباله چهره شهر را نا زیبا می‌کنیم.

 

حجت الاسلام افشار امام جمعه چرام در خطبه های این هفته گفت: با بیان اینکه مدت ها است جاده چرام به دهدشت به صورت ناقص و غیر استاندارد رها شده است، افزود: بین پیمانکار و اداره راه گروکشی بر سر آسفالت چند صدمتر جاده اصلی بین دو شهرستان چرام و دهدشت است و این وسط خطرات تصادف و خسارت برای مردم است. افشار خطاب به مسئولان اظهار داشت: جناب آقای استاندار ، به خاطر خطرات جانی برای همشهریان چرامی و گردشگران از باغ چشمه بلقیس و مکان های تفریحی چرام، به همه مسولین مربوطه و پیمانکار گفته شده و خواهش کردیم، التماس کردیم و فایده ای نداشت شما ورود کنید، جناب آقای موحد نماینده محترم، شما تذکر دهید. این مردم از گفتن های مکرر و بی فایده به مسولان این جاده، خسته شده اند.

 

وی ادامه داد: آقایان استاندار و نماینده، به این گروکشی بر سر جان مردم بین پیمانکار و اداره راه پایان دهید، خطرناک ترین قسمت جاده چرام به دهدشت بلا تکلیف مانده، آن هم چندصدمتر آسفالت، چرا جان مردم برای متولیان اهمیتی ندارد؟ حتما باید چندین نفر کشته شوند تا بعد آخ بگوییم و شاید به فکر بیفتیم. چون چندین بار تذکر دادم، بنا نداشتم دیگر در خطبه ها به این موضوع پرداخته شود. اما سهل انگاری و ترک فعل ها و ناراحتی مردم را که میبینم، سکوت را جایز نمی دانم و در این منبر خطابه یاداوری می کنم.

 

وی با بیان اینکه روز گذشته در جلسه ائمه جمعه یکی از مدعوین مدیرکل امورغله بود، ایشان گفتند امسال در فصل خرید گندم افزایش تعداد زیادی کمباین را داشتیم و تا پاسی از شب مراکز خرید گندم مشغول خرید گندم بودند و تا الان حدود هفتاد هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و پول کشاورزان به زودی تقدیم خواهد شد، گفت: از مسولان اداره غله و جهاد کشاورزی کمال سپاس را دارم.وی با بیان اینکه از تلاش های اداره محیط زیست چرام در برنامه ریزی برای حفظ محیط زیست تقدیر می شود، تاکید کرد: باز هم تذکر می دهم کسانی که رحم بر طبیعت و محیط زیست ندارند باید با شدت با آنها برخورد شود.

 

حجت الاسلام محمودی اصل امام جمعه لنده در خطبه های این هفته گفت: نهاد خانواده مهمترین و تأثیر گذارتربن نهاد در جامعه است که این مهم به خوبی و زیبایی باید نهادینه شود و والدین نسبت به فرزندان و فرزندان نسبت به والدین باید با عاطفه رفتار کنند ولی متأسفانه فقر عاطفی حاکم در جوامع غربی امروز در حال گسترش درنهادخانواده‌های ایرانی است.

 

امام جمعه شهر لنده افزود: دومین ابزار برای خانواده‌ای ایرانی بحث معاشرت‌های خوب و رفتار درست با اقشار مختلف است که اخلاق مداری را با خانواده و آحاد جامعه داشته باشند.

 

محمودی اصل به بحث دکان پرداخت و گفت:یکی از مهمترین مسائل دینی در برداشت محصول بحث زکات است که این روز‌ها باید کشاورزان نسبت به پرداخت زکات نهایت دقت لازم را داشته باشند.

 

محمودی اصل یکی از مصادیق کلاهبردی را همین همستر و نایت کوین عنوان کرد و افزود: این مال از راه حرام از طریق تلگرام کسب می‌شود و خانواده‌ها باید در این خصوص و تبلیغات فریبنده دشمنان نهایت دقت لازم را داشته باشند.

 

وی گفت: اول ماه ذیحجه و سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و‌امیرالمؤمنین (ع) است که ماحصل این ازدواج وجود امامت در جامعه شیعی است که این مراسم در اوج سادگی برگزارشد.

 

امام جمعه لنده گفت: متأسفانه روز به روز از زندگی ساده انسانی و عقلایی فاصله گرفتیم و چنان هزینه‌های سنگینی در مهریه، سبک برگزاری سنگین و سایر مسائل باعث شده است که ازدواج‌ها با تأخیر صورت گیرد.

 

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه بهمئی در خطبه های این هفته گفت: کشور ما و امت ما به آزمایش و امتحان فراق رئیس جمهور شهیدمان مبتلا هست، امروز همه ما دو تکلیف داریم یکی تلاش مجاهدانه برای تحقق مشارکت پرشور با رقابت اخلاقی و دیگری تلاش برای بیین شاخص‌های یک انتخاب خوب که منجر به برگزیده شدن یک رئیس جمهور پرکار ،پرتلاش ، جهادی ،انقلابی، با تجربه ، با کفایت ،آراسته به ایمان و علم ، امانت داری، تخصص و توانمند و امین و دلسوز مردم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه ، باید از رقابت‌های غیر اخلاقی که در در حال شکل گیری است بپرهیزیم و اخلاق اولویت همگان باشد گفت: کارهای غیراخلاقی باعث لطمه خوردن به آبروی ملی می‌شود امروز بهترین کار در این عرصه تبیین است نه تخریب.

 

امام جمعه شهر بهمئی گفت از مهم‌ترین موانع ازدواج جوانان، موانع فرهنگی است این چشم هم چشمی‌ها و این تجمل طلبی‌ها ، این اسراف‌ها موانع ازدواج هستند.

 

وی در پایان گفت: مهریه‌های سنگین و این جهیزه‌های سنگین و این سختگیری‌های در شرایط ازدواج و این آداب و رسوم غلط این اسراف‌ها و این تجملات و این چشم هم چشمی‌ها این به رخ کشیدن تفاخرها تالارهای پر از گناه و معصیت این همه آزار و اذیت‌ها و مزاحمت‌ها این موسیقی‌های مبتذل و حرام قداست ازدواج را از بین می‌برد و باعث اختلاف و آلوده شدن آغاز زندگی به انواع و اقسام گناه و معصیت است اینجا لازم می‌دانم از همه مردمان شهرستان بهمئی که به این سنت حسنه ازدواج آسان توجه دارند بالاخص از طایفه علاءالدینی که اولویتشان در همان اوایل زندگی مسئله ازدواج فرزندان خود و برگزاری آسان این جشن مقدس است صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

 

حجت الاسلام کنجه ای امام جمعه باشت در خطبه های این هفته گفت: انتخابات عرصه تبیین است نه تخریب یعنی انسان برنامه‌های ایجابی و مثبت خودش را تبیین کند.

 

امام جمعه باشت چند شاخص را برگرفته از صحبت های مقام معظم رهبری دانست و گفت : این چارچوب ها اگر در ذهن ما باشند می توانیم راحت انتخاب کنیم اول رعایت چارچوب نظام نه شکستن چارچوب نظام بعضی‌ها با جملاتشان چارچوب نظام را می شکنند سیاست‌های کلی نظام را می شکنند یک چیز مهم را نفی می کنند که مسئله دیگری را اثبات کنند.وی ادامه داد مثلا جمله‌ای که گفتند من سرهنگ نیستم دیپلمات هستم خوب این همه شهدای نظامی ما این همه عزتی که نظام ما دارد نمی شود انسان دفاع از نظام و انقلاب را نفی کند ولی دیپلماسی را تایید کند ما هم نیاز به یک کشور قدرتمند نظامی داریم و هم نیاز به دیپلمات‌های قوی داریم نمی شود یک مسئله مهم که در چاارچوب نظام ما و همه نظام‌ها پذیرفته شده ما این را نقد کنیم تا مسئله‌ای را بخواهیم اثبات کنیم.

 

ویدر ادامه گفت: کسانی را انتخاب کنیم که اگر قانونی درباره حجاب وضع شد لکنت زبان نداشته باشند و از قانون الهی و دینی حمایت کنند.

 

وی با اشاره به فصل برداشت عنوان کرد: تشکری از اداره کل غله و آرد استان که در این شرایط جوی که ناپایدار بود و مقداری هم به خاطر آب و هوا برداشت محصول به تاخیر افتاد ولی الحمدلله در عرض مدت زمان کمی انجام شد و گزارشی که به ما دادند الحمدالله تعداد کمباین‌ها هم بسیار خوب بوده مدیریت خوبی انجام شد از همه عزیزان و زحمت کشان برای نان مردم تشکر می کنیم.

 

حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه سی سخت در خطبه های این هفته گفت: بر اساس قرآن‌ کریم راه محبوب خداشدن، راه تبعیت از نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله است، انسان باتقوا اوامر و نواهی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله را با جان و دل می‌گیرد و عمل می‌کند، یکی از اوامر پیامبر عفیف بودن جامعه است، پاکدامنی و محافظت از چشم توسط زنان و مردان جامعه است، نماز، دعا، قرائت قرآن و مجالس روضه زمانی کارگشاست که ما بتوانیم این دستورات نورانی را در جامعه خود پیاده نماییم.

 

واهبی زاده گفت: شهر سی‌سخت جولانگاه شلوارک پوش‌ها و کشف حجاب کننده‌های بیرونی شده است فلذا چنانچه ما در مقابل چنین ناهنجاری و حرام الهی نایستیم قطعاً مغضوب خدا خواهیم شد.

 

وی عنوان کرد: جهاد فی سبیل الله در عرصه های نیاز، خیر و برکت دو آموزه امام جوادعلیه السلام به جامعه ایمانی و امت اسلام است، بر اساس بیان نورانی از نبی مکرم صلوات الله علیه و آله پذیرش امامت و ولایت امام جواد علیه السلام منجر به ترفیع درجات و تبدیل نمودن سیئات به حسنات می گردد.

 

حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک در خطبه های این هفته گفت: با اشاره به اینکه پرداخت زکات ظرفیت بسیار خوبی برای رشد و توسعه اقتصادی و کاهش مشکلات معیشتی جامعه است ،گفت: بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصاد جامعه و منطقه که مورد اهتمام اسلام نیز قرار دارد، از طریق پرداخت زکات و با مشارکت خیران و افراد ثروتمند جامعه رفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام راوند ضمن تشکر از مسئولان حوزه غلات کهگیلویه گفت: انتظار میرود نسبت‌ به استقرار ادوات مورد نیاز حوزه کشاورزی در این منطقه توجه ویژه شود و جهاد کشاورزی مشکلات جاده های بین مزارع را حل نمایند.

 

امام جمعه دیشموک در پایان برای چندین بار با اشاره به مشکلات آب در بخش دیشموک گفت: مشکلات عدیده ای هست؛ اولاً آب مصرفی احشام و … را از جای دیگری تامین کنند و ثانیاً اینکه ۲۰ روز منطقه ای دچار بی آبی شود اصلاً پذیرفتنی نیست، البته که تنش آبی زیاد است؛ لیکن بی آبی در بره روستاها با گذشت ۲۰ روز از هیچ مسئولی پذیرفته نخواهد شد و باید مدیریت شود و مشکلات آب روستایی را حل کنند.

 

حجت الاسلام سیادت امام جمعه پاتاوه در خطبه های این هفته گفت: حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان خدمت است، ملت ایران به رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

 

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور جدید باید وزیر رهبری، امین مردم و امیر دولتمردان باشد و لذا حضور پرشور مردم و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم ما در انتخابات است.

 

حجت الاسلام سیادت در بخش پایانی خطبه سیاسی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به ذکر سخنی از رسول اکرم (ص) که فرمودند «بی همسران خود را همسر دهید که خداوند ازدواج‌ و اخلاق آنان را نیکو، روزیشان را فراخ می‌کند و بر جوانمردی آنها می‌افزاید»، به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک ازدواج آسان گریزی زد و گفت: «اساس ازدواج در سادگی است، فرهنگ ازدواج آسان و ساده حلال بسیاری از مشکلات ومسائل می‌باشد. آداب و رسوم‌ها مهریه‌های سنگین و شرط و شروط‌هایی که برای ازدواج گذاشته می شود، ازدواج‌ها را به تاخیر می‌اندازد. خانواده‌های مزدوجین سخت‌گیری را کنار بگذارند و این سخت گیری‌ها موانع زدواج می‌باشد و سن ازدواج را بالا می‌برد».

 

حجت الاسلام زارعی امام جمعه سرفاریاب در خطبه های این هفته گفت: مخالفان و دشمنان نظام اسلامی با تبلیغات خلاف واقع در رسانه‌ها و فضای مجازی در صدد ایجاد نفاق و دلسردی مردم و کاهش مشارکت در این انتخابات هستند که بر همه مردم ولایت مدار و قدرشناس ایران اسلامی لازم است تا با تشخیص درست بهترین نامزد (بعد از تأیید شورای نگهبان) را که همچون شهید آیت الله رئیسی پر تلاش

و اهل خدمت صادقانه باشند را به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب کنند.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.