استاندارکهگیلویه وبویراحمد/هیچ مدیری حق مخفی کاری در معرفی اموال را ندارد/جاده ملی پاتاوه -دهدشت راه حلی برای خروج کهگیلویه از بن بست / تامین ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مطالبات بازنشستگان
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
استاندارکهگیلویه وبویراحمد جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز و شمال کشور دانست.
ارسال توسط : نویسنده : طاهره السادات احمدی مهریان منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد پیش ازظهر امروز درساختمان دولت برگزارشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد وبویراحمد دراین نشست گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت به عنوان یک محور شریانی نقش تعیین کننده و راهبردی در خروج بسیاری از مناطق و روستاهای استان از جمله در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ از بن بست خواهد داشت.


کلانتری جاده ملی پاتاوه – دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز و شمال کشور دانست.


وی عنوان کرد: مسیر اصلی پاتاوه – دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا – یاسوج ،بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی در زمان کمتری است.


استاندارکهگیلویه وبویراحمدگفت: بهره برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه ، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه – دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.
وی افزود:این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن ، شش بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا ، بخش های مارگون و لوداب در شهرستان بویراحمد و بخش های چاروسا و دیشموک درکهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: اموال مازاد بر اساس بخشنامه در جهت تامین ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مطالبات حقوق و پاداش بازنشستگان صورت می گیرد.
حسین کلانتری بیان کرد: مستند سازی خوبی در شناسایی املاک انجام شد تا ۴۲۶۰ ملک دستگاه های اجرایی شناسایی شود.

وی گفت:اموال منقول و غیرمنقولی وجود دارد که کاربری و استفاده خاصی ندارد و برای دستگاه هزینه بر است فروخته می شود که با پول حاصل از فروش این اموال وارد خزانه استان می شود و می تواند منابع خوبی برای چالاک سازی باشد.
کلانتری افزود: دولت برای تامین منابع و اجرای طرح های تولیدی و جهش در تولید و تامین هزینه جاری مجبور به این کار شد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمدگفت: اموال منقول و غیرمنقولی وجود دارد که کاربری و استفاده خاصی ندارد و برای دستگاه هزینه بر است فروخته می شود که با پول حاصل از فروش این اموال وارد خزانه استان می شود و می تواند منابع خوبی برای چالاک سازی باشد.

کلانتری تصریح کرد : گام های خوبی در این خصوص در استان برداشته شده است و نیاز است با سرعت عمل به نقدینگی این اموال رسید.

وی پنهان کاری در معرفی اموال را پذیرفتنی ندانست و ابراز داشت: برای مسکن اقدام ملی نیازمند زمین هستیم و این یک تصمیم ملی بوده و در کاهش قیمت مسکن راهگشاست چرا که باعث تولید مسکن می شود.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد از بهره برداری ۱۶ هزار مسکن مهر در استان خبر داد و گفت: با تولید مسکن عرضه به نسبت تقاضا متعادل و باعث کاهش قیمت ها می شود.
وی با اشاره به بحث جذب اسناد خزانه گفت : هیچ عدد جذب نشده ای از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست و باید اعتبارات تماما جذب شود.

کلانتری ابلاغ اعتبارات را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت : تلاش می شود همه اعتبارات جذب شود تا شاهد پویایی و چالاک سازی طرح ها در استان باشیم .
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: به پول اموال مازاد در استان نیاز است و هیچ مدیری حق مخفی کاری در معرفی اموال را ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای ادامه ساخت و تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت اختصاص یافته و به استان ابلاغ شده است.
علی سلحشوری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همچنین قول مساعد دیگری از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به جاده پاتاوه به دهدشت در بهمن ماه امسال داده شده است
سلحشوری بیان کرد: جاده ملی پاتاوه به دهدشت از جمله طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان بوده است که پس از ۲۶سال هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جاده ملی پاتاوه به دهدشت از جمله طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان بوده است که پس از ۲۶سال هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است.
سلحشوری افزود: عزم دولت و مجری ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت جدی بوده و پیش بینی می شود این جاده تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.