وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری که فرمودند” نظر کارشناسان بهداشت و سلامت برای من حجت است ، اظهار کرد: ما هم در سطح استان به تبعیت از فرموده مقام معزز رهبری و برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس منحوس مراسم تجلیل از عزیزان خبرنگار را به صورت فردی انجام می دهیم.

خردمند باتوجه به  اینکه در استان کهگیلویه وبویراحمد ، ۹۱ پایگاه خبری دارای مجوز ، ۵ روزنامه محلی، ۶ هفته نامه فعال و ۱۳ دفتر خبرگزاری در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد رسانه های پویایی دارد که نسبت به جمعیت استان درصد بالایی را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان ویروس کرونا گفت: خبرنگارانی که مورد تأیید خانه مطبوعات و اداره فرهنگ وارشاد استان هستند در صورت ثبت نام در سامانه کارا، از تسهیلات  ۶ تا ۱۶ میلیون تومانی  با سود ۱۲ درصد برخوردار می شوند.

خردمند تأکید کرد: خبرنگاران استان باید به سوی حرفه ای شدن حرکت کنند و از دامن زدن به شایعات پرهیز کرده و از منابع خبری معتبر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در دادن مجوز پایگاه خبری محدودیتی نداریم و طبق مصوبه هیئت نظارت بر مطبوعات هر کسی متقاضی دریافت این امتیاز باشد می تواند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و داشتن شرایط لازم اقدام نماید.

به نظر این مقام مسئول، خبرنگاری یک هنر است که لازمه آن وجود توانایی و اخلاق حرفه ای رسانه ای است.

وی در تشریح مطلب بالا تصریح کرد: هر کسی که توانایی ، اخلاق حرفه ای، ذوق هنری و خبری داشته باشد می تواند در  عرصه اطلاع رسانی فعالیت کند و انتخاب این مهم نیز به عهده کسانی است که متولی یا کارشناس امر هستند نه کسانی که  فقط خود را توانمند و فعال خبری دانسته و قصد دارند دیگران را از بودن در این حوزه محروم سازند.

انتهای پیام/