۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت منابع آب و انرژی از ضرورت‌ها و نکات کلیدی در طرح آمایش سرزمینی و توسعه استان است.           به گزارش پیوارنیوز،  مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از مدیران استان از پروژه‌های مدیریت بحران در بخش راه و انرژی محور اصلی یاسوج […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت منابع آب و انرژی از ضرورت‌ها و نکات کلیدی در طرح آمایش سرزمینی و توسعه استان است.

مدیریت منابع آب و انرژی ستون اصلی طرح آمایش و توسعه پایدار  کهگیلویه و بویراحمد

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

به گزارش پیوارنیوز،  مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی از مدیران استان از پروژه‌های مدیریت بحران در بخش راه و انرژی
محور اصلی یاسوج – اصفهان بازدید کرد.

 معاون شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه‌های برق – آبی کریک گفت: هم اکنون ۵ نیروگاه زنجیره‌ای در شهرستان دنا با ظرفیت ۱۶/۸ مگاوات در حال بهره‌برداری است و مدیریت این نیروگاه‌ها تحت حوزه معاونت حفاظت و بهره برداری است.

 آرش مصلح افزود: حدود ۳۰ نفر نیروی متخصص بومی در امر بهره‌برداری و کنترل این نیروگاه‌ها مشغول هستند.

وی ضمن ارزشمند دانستن نگاه علمی و زیست محیطی مدیریت بحران استان به مدیریت منابع آب و انرژی ادامه داد:  علاوه بر تولید برق پاک و سازگار با محیط زیست ، پایداری شبکه برق منطقه ، اشتغال و… سالیانه حدود ۳۵ میلیارد ریال فروش برق این نیروگاه‌ها وارد سیستم مالی و درآمدی استان می‌شود.

این مسوول بیان کرد: ۲۲ ساختگاه مناسب برای احداث نیروگاه‌های برقآبی در استان مطالعه و آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

در ادامه هم پیمانجو معاون راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان در سخنانی کوتاه از ترمیم پل‌ها و استحکام بخشی پایه‌‌‌های پل‌ها در محور اصلی جاده یاسوج به اصفهان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در سیل نوروزی ۹۸ دچار خسارت شده بودند.

در پایان هم مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت : پاکترین انرژی،انرژی برق – آبی است و نقاط مختلفی در استان از جمله پیچاب باشت ، کریک دنا و چند نقطه دیگر، همچنین ساختگاه‌های مطالعه شده بر روی رودخانه‌های مهریان، مارون ، حاج قلندر در زهره ، پراشکفت و.. به لحاظ توپوگرافی جغرافیایی مستعد تولید برق هستند.

محمدی تبار با بیان اینکه سالانه می‌توان بخشی از هزینه‌های جاری مملکت را از طریق تولید برق از این پروژه‌ها، تامین کرد، افزود: ادامه این پروژه بهترین راه برای رسیدن به اقتصاد بدون نفت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آب و انرژی از ضرورت ها و نکات کلیدی در طرح آمایش سرزمینی و توسعه استان است.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.