۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

هر گونه تحرک و اقدام غیر قانونی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد رصد و با آن برخورد می‌شود. به گزارش پیوارنیوز، دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم انتخاباتی استان در حالی برگزار شد که مسئولان دستگاه قضا به مدیران و کاندیداهای‌ ‌انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد هشدار دادند […]

ارسال توسط :
پ
پ

هر گونه تحرک و اقدام غیر قانونی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد رصد و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش پیوارنیوز، دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم انتخاباتی استان در حالی برگزار شد که مسئولان دستگاه قضا به مدیران و کاندیداهای‌ ‌انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد هشدار دادند که «برخورد قانونی» در انتظار متخلفان است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: دستور العمل قوه قضائیه در خصوص صیانت از آراء مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در بند‌های ۱۲ گانه ابلاغ شده است و کمیته پیشگیری با استناد به ابلاغیه رئیس قوه قضائیه در مورد مصادیق جرایم انتخاباتی اقدام می‌کند.
حسن نگین تاجی افزود: بر اساس موارد تدوین شده در این بخشنامه، شرح اجرای وظایف بر عهده ریاست دادگستری و در قانون مربوطه، نحوه اجرای حکم برای عناوین مجرمانه شامل زمان آغاز نام نویسی، حین انتخابات و بعد از برگزاری انتخابات مد نظر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: پایش فرایند تبلیغ کاندیدا‌ها بر اساس این دستوالعمل یک روز پس از نام نویسی کاندیدا‌ها آغاز و در حین و پس از انتخابات ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه وظیفه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی رسیدگی به مواردی است که به سلامت انتخابات پیش رو کمک می کند اضافه کرد: معاونت پیشگیری، حق دخالت در تشکیل پرونده برای عناوین مجرمانه انتخاباتی را دارد و در هر جایی که خطر وقوع جرم وجود داشته باشد وظیفه معاونت پیشگیری از وقوع جرم است که ورود کند.

وی ادامه داد: البته کار ارشاد و انذار از مدت‌ها پیش برای ایجاد فضای آرام در این عرصه آغاز شده و پس از نام نویسی به تخلفات برابر قانون، رسیدگی و با مجرمان برخورد قاطع می‌شود.

وی به ضرورت آسیب شناسی انتخابات اشاره کرد و افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش برای رفع این آسیب‌ها مورد تاکید است.

نگین تاجی گفت: در صورتیکه این آسیب‌ها زمینه ارتکاب به جرم را فراهم کند باید بدون فوت وقت با مسببان برخورد شود.

وی تأکید کرد: برای صیانت از آراء مردم، نهادهای دخیل در امر انتخابات در اسرع وقت و بدون فوت زمان وارد شوند و پیشگیری کنند.

نگین تاجی ادامه داد: مدیرانی که برای دوام و بقاء مدیریت شان در نشست ها و جلسات یک نامزد انتخاباتی شرکت و یا برای آن نامزد تبلیغ می کنند مدیران لایقی نیستند.

وی خطاب به مدیران  گفت: آن دسته از مدیرانی که از بیت المال له یا علیه کاندیدایی استفاده کند منتظر عواقب آن باشند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: از زمان تشکیل اولین جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، تمام اقدامات نامزدها و مدیران دولتی موجود است.

سید عیسی حسنی با بیان اینکه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در همه شهرهای استان تشکیل می شود افزود: به مدیران در خصوص انتخابات، توجیه و آموزش حقوقی در زمینه جرائم انتخاباتی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای اداری بدون مجوزِ تردد توقیف می شوند افزود: برخی مدیران از خودروهای پلاک سفید و استیجاری اداره مربوطه به این منظور استفاده می کنند که در رصد اطلاعاتی ما قرار دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: جرائم انتخاباتی در شعب ویژه و خارج از نوبت و با نظارت رؤسا و دادستان ها رسیدگی می شوند.

حسنی با تاکید براینکه هرگونه نظر سنجی در خصوص نتیجه انتخابات جرم تلقی می شود اظهار کرد: یکی از آسیبهای انتخاباتی، انجام نظرسنجی در سایتها و وبلاگها ست و درصورتیکه مجوز از ارشاد نداشته باشند جرم محسوب می شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی دادگستری استان افزود: نظرسنجی سایت های غیرمجاز در خصوص انتخابات ،جرم محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: لازم است اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ، درج نظرسنجی و عنوان مجرمانه آن را به سایت های استان اعلام کند.

حسنی در خصوص اقدام برخی سایت های استان در باره انتشار اسناد و نامه های محرمانه گفت: چنانچه نامه ای با طبقه بندی خیلی محرمانه در فضای مجازی و یا سایت های خبری منتشر شود با متخلفی که آن را منتشر کرده برخورد خواهد شد

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.