۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

  معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند. به گزارش پیوارنیوز، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار بی سواد و کم سواد کشور زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفته اند که اقدام مهم و ارزنده‌ای است. شاپور محمدزاده افزود: […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

به گزارش پیوارنیوز، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار بی سواد و کم سواد کشور زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفته اند که اقدام مهم و ارزنده‌ای است.
شاپور محمدزاده افزود: ایران در طول ۴۰ سال اخیر دستاورد‌های چشمگیری در تمامی زمینه‌ها داشته که یکی از مهمترین آن‌ها مربوط به عرصه سوادآموزی است.
وی افزود: نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال کشور در سال ۱۳۵۵ حدود ۴۷ درصد بود که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۹۵ درصد رسیده است. 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: نرخ باسوادی این گروه سنی در کهگیلویه و بویراحمد از ۲۸ درصد در سال ۱۳۵۵ به حدود ۹۳ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است.
وی افزود: افراد بی سواد و کم سواد گروه سنی بالای ۴۹ سال کشور نیز فراموش نشده اند و زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: دلایل ریشه کن نشدن پدیده شوم بی سوادی در ایران با وجود تلاش‌ها و اقدام‌های گسترده ۴۰ سال اخیر شامل آموزش پذیر نبودن برخی افراد بی سواد و کم سواد و تأخیر در اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۲ هزار و ۶۷۰ کلاس درس این استان که علاوه بر دانش آموزان افراد بی سواد و کم سواد استان نیز در آن‌ها تحصیل می‌کنند نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند و انتظار می‌رود مسئولان وزارت آموزش و پرورش در زمینه رفع چنین مشکلی همکاری کنند.
کلانتری افزود: پنج دانش آموز پسر و پنج دانش آموز دختر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم هر کدام از شهرستان‌ها و مناطق آموزشی ۱۳ گانه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اعضای شورای مشاوران مدیران اجرایی این استان انتخاب و معرفی شوند. 
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این استان از ۲۸.۸۶ درصد سال ۱۳۵۵ به ۹۲.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است.
هادی زارع پور افزود: شهرستان گچساران با ۹۷ درصد و شهرستان کهگیلویه نیز با ۸۸.۲ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین نرخ باسوادی این استان را تا سال ۱۳۹۵ به خود اختصاص داده اند. 
معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۷ بر اساس ۱۲ شاخص و ۲۶ محور جزو ۶ معاونت برتر کشور شناخته شد.
به همین دلیل در این نشست از حسین کلانتری استاندار، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش و سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شد.

انتهای پیام/ ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.