۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

  استاندار کهگیلویه وبویراحمد از نام نویسی ۹۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد. به  گزارش پیوارنیوز، استاندار استان در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات با خبرنگاران،گفت: قطع به یقین همه کسانی که در این مملکت هستند مدیون و بدهکار امام و شهدا هستند و باید در قلم و قدم خدا را […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از نام نویسی ۹۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

به  گزارش پیوارنیوز، استاندار استان در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات با خبرنگاران،گفت: قطع به یقین همه کسانی که در این مملکت هستند مدیون و بدهکار امام و شهدا هستند و باید در قلم و قدم خدا را ناظر و حاضر ببینیم.
حسین کلانتری با بیان اینکه اولین بخش انتخابات که ثبت نام داوطلبان بود همزمان با سراسر کشور انجام و پایان پذیرفت افزود: در این دوره ۹۵کاندید ثبت نام شدند درحالی که در دوره گذشته ۱۰۸ نفر در انتخابات ثبت نام کرده بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مجموعه ۹۵ داوطلب، ۲۸ نفر در حوزه بویراحمد و دنا، ۴۸ نفر در کهگیلویه  و ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه باشت و گچساران ثبت نام کردند که ۵ نفر ازاین تعداد خانم هستند.
وی گفت:۳ خانم در کهگیلویه و در بویراحمد و گچساران هر کدام یک خانم داوطلب شرکت در انتخابات شده اند.
کلانتری با اشاره به سن داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم ادامه داد: در این دوره سن بیشتر داوطلبان ۳۶ تا ۴۰ سال به تعداد ۱۵ نفر است، ۳۰ تا ۳۵ سال نیز۱۸ نفرند،۱۷ نفر هم بین ۴۰ تا ۴۵ سال سن دارند و ۴۵ درصد داوطلبان نیز جوانان هستند که این اتفاق مبارک و میمونی است.
کلانتری اضافه کرد: بیشترین تعداد ثبت نام شدگان مربوط به حوزه کهگیلویه هستند.
استاندار افزود: تبلیغات زودهنگام انتخابات از دید هیات نظارت دور نمی ماند و هر جا اقدام غیرقانونی، مجرمانه و تقلبی اثبات شود حتما توسط مراجع قانونی و بر اساس قانون رسیدگی می شود.
کلانتری در خصوص جابه جایی فرمانداران گفت: ملاک ما قانون است و اگر کسی از ریل قانون خارج شود با او برخورد می کنیم و در این خصوص هم شعار نمیدهیم و اگر فرمانداری تخلف کرد در روز انتخابات هم که باشد برکنار خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از آغاز روند ثبت نام نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس تضمینی ازاعضای ستاد انتخابات گرفتم که بعد‌ها میگویم چه تضمینی بود.
کلانتری اضافه کرد: در انتخابات امانتداری، بی طرفی، اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت مردم ملاک است.
وی ادامه داد: اگر فرمانداری به دلیل حزبی، سیاسی، مادی و معنوی فکر می کند نمی تواند به صورت ۱۰۰ درصد بی طرف باشد از سمت خود انصراف دهد و قول می‌دهم در جایی هم سطح فرمانداری‌ها به وی پست بدهم.
استاندار با اشاره به حضور برخی مدیران دولتی در متینگ‌های انتخاباتی گفت: دستور داده ایم که اگر کارکنان دولت در نشست‌های تبلیغاتی کاندید‌ها حضور پیدا کنند از وی در برنامه‌های اجرایی انتخابات هیچ گونه استفاده‌ای نشود.
کلانتری اضافه کرد: اگر مدیری بخواهد از امکانات دولتی یا علیه کسی در انتخابات استفاده کند برابر با قانون با او برخورد خواهد شد و این موضوع نیز به طور رسمی و کتبی به آن‌ها اعلام شده است.
وی با اشاره به حساسیت‌های قومی و قبیله‌ای در انتخابات استانی گفت: مدیریت مسائل قومی و قبیله‌ای در جریان و برگزاری انتخابات با خود مردم است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.