۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹

   به گزارش پیوارنیوز، به مناسبت چهاردهمین سال حادثه تلخ سقوط هوایپمای سی 130  برخی ازمسئولان واصحاب رسانه  با محوریت وهمت بسیج رسانه استان باحضوربرمزارخداعفوعبدیان شهیدرسانه استان کهگیلویه وبویراحمد درگلزارشهدای یاسوج  تجدیدمیثاق کردند. «شهیدخداعفوعبدیان» در  سال 78 در شبکه خبر تهران مشغول فعالیت شد و در دانشکده صدا و سیما و در رشته کارگردانی تحصیل کرد.  در […]

ارسال توسط :
پ
پ

  

به گزارش پیوارنیوز، به مناسبت چهاردهمین سال حادثه تلخ سقوط هوایپمای سی 130  برخی ازمسئولان واصحاب رسانه  با محوریت وهمت بسیج رسانه استان باحضوربرمزارخداعفوعبدیان شهیدرسانه استان کهگیلویه وبویراحمد درگلزارشهدای یاسوج  تجدیدمیثاق کردند.

«شهیدخداعفوعبدیان» در  سال 78 در شبکه خبر تهران مشغول فعالیت شد و در دانشکده صدا و سیما و در رشته کارگردانی تحصیل کرد.

 در اول شهریور ماه 1337 در یک خانواده اصیل و مذهبی در یاسوج متولد شد و در سال 64 به همراه سایر رزمندگان، وظیفه خود دانست که از میهن اسلامی در مقابل تجاوز دشمن دفاع کند.

شهید عبدیان در مناطق عملیاتی همچون هویزه، جزیره مجنون، شادگان، گردو، پاوه، سرپل ذهاب، شط علی و عملیات های والفجرهشت، کربلای پنج و آزاد سازی فاو حضوری پررنگ داشت. از شهید عبدیان دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

15 آذر ماه سال 84 حدود ساعت 14هوایپمای سی 130 که از تهران به سمت بندرعباس در حرکت بود در اثر یک نقص فنی سقوط کرد.

مسافران هواپیما تعدادی از خبرنگاران و نیروهای نظامی بودند که قرار بود در یک رزمایش شرکت کنند.

خلبان مشکل فنی را حدود هشت دقیقه پس از برخاستن اعلام و درخواست فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد را بیان می کند.

به هنگام نزدیک شدن به باند با استفاده از سامانه ابزار فرود، هواپیمای سی130 به یک مجتمع مسکونی 10 طبقه در منطقه مسکونی آذری برخورد کرد.

در این پرواز 128 نفر شهید شدند که یکی از آنها شهید خداعفو عبدیان خبرنگاری از استان کهگلیویه و بویراحمد بود.

 

[انقلابی ماندن را رمز تداوم راه شهدا و عاشورایی ماندن می دانیم و تا پای جان سرباز ولایت خواهیم بود و هم قسم می شویم که بدون ذره ای تجدید نظر طلبی در راه آرمان های پدران شهیدمان با صلابت تر از همیشه و با نصرت الهی از هیچ کوششی در این راه فروگذار نخواهیم کرد و تا آخر خط خواهیم ایستاد.]

 ایمان عبدیان فرزند شهید خداعفو عبدیان ( شهید رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد )  با ارسال نامه ای از اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره پدر بزرگوارش تشکر کرده است؛ متن این نامه در ادامه آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

بی گمان شهدا شمع محفل بشریتند و شهید هدیه ای است به پیشگاه الهی برای دفاع از اسلام ، ولایت و امنیت جامعه.
مشیت و تقدیر خدای متعال چنین شد که 14 سال پیش درست 14/9/84 در یک روز سرد پاییزی گروهی از خبرنگاران و اصحاب رسانه و تعدادی از دلاور مردان ارتش در حادثه هواپیمای c-130  دعوت حق را لبیک گفتند و به دیار معبود شتافتند و پدر عزیزم کربلایی  خداعفو عبدیان ، خلعت زیبا و افتخار آفرین شهادت را بر تن  و روح مطهرش به آسمان پر کشید و در جوار حضرت حق و در کنار شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی آرام گرفت .

آری پدرم در یک پرواز ناتمام با ذکر یاحسین به آرزوی دیرینه اش رسید, باورش سخت بود ولی مشیت الهی و دست تقدیر بر این بود که در اوج نیاز به حضور پرمهرش از داشتنش محروم شویم. سالها گذشت و بزرگ شدیم و در مسیر پر پیچ و خم زندگی قدم گذاشتیم ولی هیچگاه لطف و محبت و غیرت هم استانیهای عزیزمان را فراموش نخواهیم کرد.

یقینا آنچه که باعث صبر و تحمل فقدان این شهید عزیز گردیده، الطاف الهی و عنایات خاصه حضرات ائمه معصومین علیهم السلام و دعا  خیر و حضور تسلی بخش و گسترده آحاد مردم شریف و نجیب  منطقه و مسئولین خدمتگزار بوده است.

لذا بر خود فرض می دانیم به مصداق حدیث شریف « من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق » و برآنیم که به رسم ادب و احترام از همه همکاران عزیز در سازمان صداوسیما تا بزرگواران عرصه خبر و سپاه پاسداران و ستادکنگره شهدا , خانواده های شهدا وایثارگران, دوستان و آشنایان تقدیر و تشکر بعمل آورده و امیدوارم اینجانب بعنوان فرزند شهید رسانه استان و عضو کوچی از جامعه هنری استان راه آن شهید بزرگوار را ادامه دهم و بتوانم محبتهای خالصانه تک تک عزیزان را جبران نمایم.

ما وارثان شهداء با سلایق و گرایش‌های مختلف، پایبندی به وصایای شهیدان و روحیه انقلابی با هیچ چیز معامله نخواهیم کرد. انقلابی ماندن را رمز تداوم راه شهدا و عاشورایی ماندن می دانیم و تا پای جان سرباز ولایت خواهیم بود و هم قسم می شویم که بدون ذره ای تجدید نظر طلبی در راه آرمان های پدران شهیدمان با صلابت تر از همیشه و با نصرت الهی از هیچ کوششی در این راه فروگذار نخواهیم کرد و تا آخر خط خواهیم  ایستاد.                                                                                                                                                                                         برادر کوچک شما
                                                                            دکتر ایمان عبدیان فرزند شهید رسانه ای استان کهگیلویه وبویراحمد
                                                                                                                                                                                                     

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.