۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳

  نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد: بصیرت افزایی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با فتنه است. به گزارش پیوارنیوز، نماینده ولی فقیه در جلسه گرامیداشت ۹ دی با بیان اینکه فتنه‌ها بر دو پایه نظر و هوس شکل می‌گیرد گفت: امکان تکرار فتنه ، همراهی و همگامی با آن در جامعه وجود دارد این در […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد: بصیرت افزایی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با فتنه است.

به گزارش پیوارنیوز، نماینده ولی فقیه در جلسه گرامیداشت ۹ دی با بیان اینکه فتنه‌ها بر دو پایه نظر و هوس شکل می‌گیرد گفت: امکان تکرار فتنه ، همراهی و همگامی با آن در جامعه وجود دارد این در حالی است که از سوی دیگر امکان مبارزه با فتنه و بصیرت نشان دادن هم وجود دارد که همه انسان‌ها از این دو ظرفیت برخوردارند.
آیت الله ملک حسینی با اشاره به فتنه ۸۸ و کلید واژه‌ای که به نام تقلب به آن دادند افزود: نظریه‌ای که واقعیتی در آن وجود نداشت و ممکن است هر کدام از ما در این زمینه نظری بدهیم و بر آن پافشاری کنیم.
وی با اشاره به فتنه ۸۸ افزود: کسانی که ایدئولوگ و تئوریسین انقلاب بودند ناگهان برای به قدرت رسیدن نظری می‌دهند که دقیقاً یک انحراف در مسیر انقلاب است.
بصیرت افزایی مهم‌ترین راهکار برای مقابله با فتنهوی همچنین اضافه کرد: فتنه ۸۸ به خیابان کشیده شد بار اجتماعی و سیاسی داشت و نام فتنه را بر آن گذاشتیم، اما امروز پدیده‌های فراوانی وجود دارد که در آن دست و پا می‌زنیم و نام فتنه را بر آن نمی‌گذاریم همین جبهه بندی‌های سیاسی و سخنرانی‌های پی درپی در مورد تایید و یا رد برخی موضوع‌ها خود فتنه هستند.
نماینده ولی فقیه گفت: وقتی حادثه‌ای در جامعه رخ می‌دهد فضا غبارآلود می‌شود و حرف‌ها در لعابی از جذابیت‌ها ارائه می‌شود و وقتی حق و باطل با هم تداخل پیدا می کنند، موقعیت انحراف ایجاد می‌شود.
آیت الله ملک حسینی اضافه کرد: اگرعقل خود را به خدا سپرده باشیم می‌شود از فتنه‌ها عبور کرد و اگر یک لحظه رها شویم ممکن است دچار اشتباه شویم.
نماینده، ولی فقیه به واکاوی فتنه‌های سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید بین آن‌ها تفاوت قائل شد، فتنه سیاسی با هیجان آغاز می‌شود که اگر مبتنی بر هوس باشد به سمت کمرنگ شدن می‌رود و اما قصه فتنه اقتصادی تفاوت دارد و در این فتنه‌ها مردم به یک سرباز برای فتنه تبدیل می‌شوند.
آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر به دلیل سهمیه بندی و گرانی بنزین بیان کرد: این فتنه با هوشیاری و بصیرت و مقاومت به موقع جمع شد این فتنه در کمتر از هفت روز پایان یافت و رهبری به میدان آمد و آبروی خود را برای حفظ جامعه هزینه کردند.
وی همچنین به پاسداشت ۹ دی اشاره کرد و گفت: پاسداشت ۹ دی یعنی افزایش بصیرت اجتماعی، قدرشناسی از یک تراکم حضور آفرین و اینکه جامعه می‌داند در مقابل فتنه‌ها باید همیشه آماده باشد.
نماینده، ولی فقیه همچنین اشاره کرد: حضور مردم نباید غفلت‌های مسئولان را بیشتر کند وباید برای مسئولان بینایی ایجاد کند.
آیت الله ملک حسینی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: ضرورت دارد در بزرگداشت ۹ دی امسال تجمعات باشکوه در استان تشکیل و نشست‌های بصیرت افزایی پیرامون وقوع فتنه و دلیل حضور مردم و سایر جزئیات بیان شود.
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این جلسه گفت: فتنه‌ای که در سال ۸۸ برپا شد برای براندازی نظام و از بین بردن اعتماد مردم به نظام بود که خسارت‌های زیادی را به کشور در زمینه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و بین المللی وارد کردند.
حجت الاسلام خاضع با اشاره به اینکه بعد از فتنه ۸۸ تحریم‌ها بر علیه کشور شروع شد افزود: فتنه ۸۸ با اقدام به موقع رهبری جمع شد، اما دشمنان دست از فتنه بر علیه نظام برنمی دارند .
وی با اشاره به بزرگداشت ۹ دی گفت: هدف برگشتن به گذشته نیست و ما باید از این فرصت استفاده کنیم و به سمت بصیرت افزایی برویم.
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان به برنامه‌های ۹ دی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه ۹ دی و بصیرت افزایی، همایش بصیرت و بینش انقلابی در دانشگاه ها، اجرای برنامه‌های مختلف در صداوسیما، حلقه‌های صالحین، کرسی‌های آزاد اندیشی و ارائه مطالب متنوع در فضای مجازی از جمله برنامه های بزرگداشت ۹ دی است.
در پایان این جلسه لوح تقدیری از طرف آیت الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان به آیت الله ملک حسینی برای برگزاری برنامه‌های باشکوه ۴۰ سالگی انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۹۷ تقدیم شد.

انتهای پیام/ط_الف

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.