مصاحبه با پزشک داوطلب سازمان جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
به مناسبت روز پزشک؛ کادر هلال احمر عموما و کلا با راحت طلبی و پشت میز نشینی و زیر کولر نشینی رابطه خوبی ندارند. راحتی و آسایش آن ها وقتی هست که بی ریا و بی منت و بدون غرور و با توکل بر خداوند، لبخند زلزله زده ای را ببیند ، دلخوشی سیل زده ها باشد و دستگیر در کوه و برف مانده ها باشد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، دکتر سیدمحمدعلی صلاحت پور، فرزند بزرگوار شهید والامقام صلاحت پور، پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر بوده و فردی که نه تنها نمونه اخلاق و منش و صداقت است، بلکه در عرصه پزشکی خوش درخشیده و خدمات بسیاری به مردم و کشور نموده است.

پیوارنیوز، مصاحبه ای با دکتر محمد علی صلاحت پور انجام داده که متن  آن به شرح زیر می باشد.

 

 

ضمن عرض سلام وخداقوت خودتان را معرفی کنید و سوابق خود را بیان نمایید؟

🛑سیدمحمدعلی صلاحت پورهستم وبا افتخارپزشک داوطلب جمعیت هلال احمرمی باشم.از سال ۱۳۸۱ تا کنون در خدمت جمعیت هلال احمر هستم و در آن سال من پزشک و کادر رسمی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بودم ولی تمامی ماموریتهای هلال احمر را تا امروز که کادر رسمی وزارت بهداشت هستم را با افتخار همراهی کردم.

پزشک بودن و پزشکی را از دیدگاه خود بیان کنید؟

🛑پزشکی و پزشک بودن از اسمای جلاله پرودگار هستند ، طبیب کلمه ای هست که مختص خداوند رحمان هست ، ما فقط از این نام استفاده می کنیم چون خداوند لطف کردند و گره گشایی تعدادی از نیاز های جسمی و روحی انسانها و برطرف کردن تعدادی از آلان بشر را در دستان پزشکان قرار داد و ما فقط واسطه خیری هستیم و اگه خداوند نخواهد پشیزی ارزش نخواهیم داشت.

وجه تشابه کار پزشکی و هلال احمر در چیست ؟

🛑کادر هلال احمر عموما و کلا با راحت طلبی و پشت میز نشینی و زیر کولر نشینی رابطه خوبی ندارند.

راحتی و آسایش آن ها وقتی هست که بی ریا و بی منت و بدون غرور و با توکل بر خداوند، لبخند زلزله زده ای را ببیند ، دلخوشی سیل زده ها باشد و دستگیر در کوه و برف مانده ها باشد.

چه جایگاهی برای فعالیت های بشردوستانه قائل هستید؟

🛑 امام حسین علیه السّلام فرمودند:

إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکم فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ؛

نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید .

جوانان داوطلب هلال احمر کسانی هستند که خداوند نگاه ویژه ای بر آنها داشته و گره کشایی کار مردم را در دستان آنها قرار داده و این نعمت را شامل همه نکرده و فقط و مخصوصا این جوانان بی ریا مورد رحمت نگاه ویژه خداوند قرار گرفتند و ما از این بابت به خود افتخار می کنیم و می بالیم.

فعالیت های هلال احمر چه نقشی در جامعه می تواند ایفا کند ؟

🛑فعالیتهای هلال احمر در داخل و خارج کشور ، چون بدون منت و بی ریا و بدون هیچ ارج و مزد و و به طور مساوی بین تمامی انسانها با هر رنگی و با هر دین و مذهبی و کاملا رایگان ارائه می شود ، کاملا موجب دلخوشی و دلگرمی و موجب افتخار و مباهات همه بشر و انسانها قرار داره ، چون ما درست در زمان و مکانی که درد سراسر وجود یک نفر و خانواده اش را فرا گرفته حضور پیدا میکنیم و بی ریا و بی منت و رایگان ، قسمتی از وجودشان می شویم و تا رفع بحران و تا تسکین دردشان با آنها هستیم و این اوج انسانیت و همدردی و و اوج لذت برای ما و نیازمندان خواهد بود

بهترین خاطره و بدترین خاطره از همکاری با هلال احمر چه بوده ؟

🛑تمام خاطراتی که توانستم دردی را به لبخند تبدیل کنم باعث شعف و شادی من هستند. کوهنوردان صدا و سیمای استان که جهت صعود خود را آماده کردند در نزدیکی قلعه با دو قلاده خرس برخورد می کنند و دو نفر از آنها مورد هجوم قرار می گیرند که هر دو زخمی می شوند. ولی یکی از این دو از ناحیه سر و قفسه سینه و شکم و لگن و ران به شدت آسیب می بیند ، یک هلی کوپتر از شرکت نفت گچساران جهت امداد حضور پیدا می کند که توسط مرحوم حاج امیری جهت بررسی به قلعه عزیمت می کند و متاسفانه مرحوم حاج امیری با اصابت بال هلی کوپتر جان به جان آفرین تسلیم می کند و در جوار بارگاه الهی ابدی می شودو مجددا بالگرد بزرگتری از کرمانشاه به منطقه اعزام می شود و تیم آماده  توسط اینجانب آماده و به منطقه اعزام می شود و بیش از ۲۰ ساعت عملیات امداد و انتقال مصدومین به طول می انجامد و این یکی از بدترین عملیات هایی بود که من داشتم.

چرا داوطلبانه برای هلال احمر کار می کنید ؟

🛑سوره ۱۳: الرعد – جزء ۱۳ – ترجمه فولادوند

الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ﴿۲۸﴾

همان كسانى كه ايمان آورده‏ اند و دلهايشان به ياد خدا آرام مى‏ گيرد آگاه باش كه با ياد خدا دلها آرامش مى‏ يابد.

انسانها در رنج و عذاب و گرفتاری بیشتر یاد خدا هست تا در آسایش و راحتی، من اینجا در هلال احمر و در کنار نیروهای داوطلب در راه خدمت به گرفتارها بیشتر یاد خدا هستم و آرامش بیشتری دارم.

کار داوطلبانه چه تاثیراتی در زندگی شما داشته است؟

🛑هر چه آبرو داریم از لطف خدا نسبت به حقیر هست و همین کافی هست

توصیه شما به جوانان هلال احمر ای و همه جوانان چیست ؟

🛑جوانان عزیز اگر دنبال عزت و آبرو و آرامش هستید و دوست دارید کار واقعی انجام دهید که از جنس خداست ، به هلال احمر بیایید.

به نظر شما با کرونا چه کنیم وکی کرونا ریشه کن میشود؟

🛑تا وقتی همه بیدار نشویم و خطر را هر روز و هر ثانیه احساس نکنیم کرونا دست بردار نخواهد بود

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “مصاحبه با پزشک داوطلب سازمان جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد”
  1. درود بر کسانی که در وقت گرفتاریها به داد مردم می رسند و بخشی از آلام آنها را تسکین می دهند.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.