۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

  بازدید و نظارت‌های سرزده از کشتارگاه‌های دام و طیور کهگیلویه وبویراحمد در دستور کار حوزه نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی قرار دارد. به گزارش پیوارنیوز، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان، از روند نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور کهگیلویه وبویراحمد بازدید کرد. حجت الاسلام خادمی گفت: روند نظارت […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

بازدید و نظارت‌های سرزده از کشتارگاه‌های دام و طیور کهگیلویه وبویراحمد در دستور کار حوزه نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی قرار دارد.

به گزارش پیوارنیوز، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان، از روند نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور کهگیلویه وبویراحمد بازدید کرد.
حجت الاسلام خادمی گفت: روند نظارت و بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور استان به منظور پایش و بررسی مسائل ذبح شرعی و همچنین نظارت بر روند کار روحانیان ناظر ذبح شرعی در این مراکز به صورت سرزده و فصلی در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مسائلی است که در دنیا نیز پیگیری می‌شود و دین اسلام ویژگی‌های خاصی برای این مهم در نظر گرفته است، افزود: نقش ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها در کنار ناظران بهداشتی و حضور آنان برای تامین غذای حلال بسیار قابل توجه و مهم بوده و بر توجه ناظران  در مورد رعایت دستورات اسلامی تاکید کرد.
حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: روحانیان مستقر در کشتارگاه‌ها به عنوان ناظران ذبح شرعی در کنار کار نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور به پرسنل شاغل در این بخش نیز آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و پاسخگوی سئوالات و شبه‌های شرعی آنان نیز هستد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان با بیان اینکه وضعیت ذبح شرعی در استان مطلوب است بیان کرد: تمام کشتارگاه‌ها اعم از ۳ کشتارگاه صنعتی طیور و ۷ کشتارگاه دام در استان مباحث نظارت بر ذبح شرعی را انجام می‌دهند.
وی گفت: به مردم استان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که تمام محصولات کشتارگاه‌های دام و طیور استان زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی تهیه و همه مسائل شرعی و بهداشتی در آن‌ها رعایت شده است. 

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.