۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

درحال حاضر ۷۰ درصدمدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند و۳۰ درصد مابقی که درچادرهستند استاندارد لازم راندارند. . . . به گزارش پیوارنیوز، رئیس آموزش وپرورش عشایراستان گفت: ۲۰۵ مدرسه عشایری در قالب ۳۶۰ کلاس درس وجود دارد که در این خصوص با کمبودی مواجه نیستیم. اسماعیل رضایی نیک در خصوص کمبود‌های مدارس عشایری […]

ارسال توسط :
پ
پ

درحال حاضر ۷۰ درصدمدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند و۳۰ درصد مابقی که درچادرهستند استاندارد لازم راندارند.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، رئیس آموزش وپرورش عشایراستان گفت: ۲۰۵ مدرسه عشایری در قالب ۳۶۰ کلاس درس وجود دارد که در این خصوص با کمبودی مواجه نیستیم.
اسماعیل رضایی نیک در خصوص کمبود‌های مدارس عشایری استان افزود: در برخی از نقاط عشایری استان با کمبود چادر مواجهیم که این مشکل به اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان گزارش شده و اعطاء ۲۰ چادر در دستور کار است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰ مدرسه چادری، ۴۸ مدرسه کانکسی در مناطق عشایری وجود دارد و به لحاظ امکانات و تجهیزات مدارس عشایری مشکلی نداریم.
رضایی نیک گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۶۲۵ دانش آموز در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم و ابتدایی در مدارس عشایری استان مشغول به تحصیل هستند و ۴۷۰ معلم به صورت سرباز معلم، حقالتدریسی و قراردادی به این دانش آموزان درس می‌دهند و در حال حاضر با کمبود معلم مواجه نیستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند و ۳۰ درصد مابقی که چادری بوده، استاندارد لازم را ندارند.
رئیس آموزش و پرورش عشایر استان عنوان کرد: ۳۰ درصد مدارس چادری که سیستم گرمایشی استاندارد ندارند به دلیل نبود برق و گاز است.
وی گفت: با وجود این که مدارس عشایری در مناطق صعب العبور و دور دست قرار دارند، اما به لحاظ حقوقی معلمان این مدارس با مدارس شهری تفاوتی ندارند و انتظار داریم که حق کوچ، حق رفت و آمد و حق سختی کار به معلمان عشایری داده شود.
حدود ۳۰ درصد مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد چادری و مابقی دارای ساختمان و کانکس هستند.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.