پروژه های نیمه کاره در روستاهای جلاله وشبلیز رهانخواهدشد/وعده های امیدوارکننده فرماندار دنا در دهستان زیلایی + فیلم
۰۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۳۳
روستاهای جلاله زیلایی به قدری محروم است که هیچ یک از نعمات چهارگانه از جمله برق و آب، راه و گاز را تاکنون به خود ندیده است.
ارسال توسط : نویسنده : طاهره السادات احمدی مهریان منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ رئیس آموزش وپرورش اداره کل آموزش وپرورش عشایرسیار کهگیلویه وبویراحمد به همراه فرمانداردناو مسئولین این شهرستان عازم روستاهای جلاله و شبلیز زیلایی شدند که نه آبی به خود دیده است و نه برق و جای «راه ارتباطی » هم در این روستا خالی است.

در سفر فرماندار دنا به منطقه شبلیز زیلایی آنچه بیش از هر چیز دیگر به چشم می‌آمد، خوشحالی بی حد و حصر مردم از انجام این سفر بود که به راحتی می‌شد اوج احساس رضایت و مناعت طبع اهالی شبلیز را از چهره مهربان آنها، لمس کرد.

روستاهای چشمه دوغی،بکلدون، چشمه ریزک، ماشک‌کار،دهگاه وشبلیز از دیگر روستاهایی بود که مورد بازدید رئیس آموزش وپرورش عشایر استان و فرماندار دنا و مسئولین همراه قرار گرفت.

درد مشترک همه مردم این منطقه نبود راه ارتباطی مناسب و امکانات اولیه بود موضوعی که امروز همه مدیران به عینه آن را لمس کردند و بر محرومیت این روستا صحه گذاشتند.

 

وعده‌ای که مرهم درد مردم روستاهای منطقه جلاله شد

قول فرماندار دنا به اهالی روستاهای شبلیز و جلاله مرهمی بر دردهای اهالی این مناطق بود، قولی که مردم کم‌ادعای این مناطق را به زبان قدردانی وا داشت.

روستای شبلیز و جلاله، نخستین روستاهایی بودند که بعد از طی چندین روستا باز پذیرای فرماندار دنا، و مدیران همراه آنها بود.

عبدالحمیدپناهی گفت: اعتباراتی از منابع شهرستانی در اختیار اداره آموزش وپرورش  عشایر استان قرار گرفته که براساس نیازمندیها در حوزه آبرسانی، بهسازی چشمه ها،روشنایی معابر، راهسازی وایجاد پل ارتباطی هزینه می شود.

مردم شبلیز مانند همه مردم منطقه جلاله با خونگرمی و میهمان‌پذیری از فرماندار و اعضای میهمانان استقبال کردند؛ بعد از آنکه نوبت به بیان مشکلات رسید، این دانش‌آموزان بودند که با صدای رسا ولی با قلب مهربان خود، اوج مظلومیتشان را به گوش فرماندار دنا ورئیس آموزش وپرورش عشایراستان رساندند.

  فعال شدن پروژه ساخت پل ارتباطی در روستای چشمه دوغی

مردم روستای چشمه دوغی هم از فرماندار دنا خواستند که با احداث یک دهانه پل ارتباطی وتسریع در روند مسیرارتباطی فکری به حال رفع مشکلات اساسی وزیرساختی این منطقه محروم کند.

تقاضای دانش‌آموزان و اهالی این روستا موجب شد تا فرماندار دنا و همراهان مشکلات این روستارا بیشتر دریابند.این محرومیت ها در جلاله البته در چند روستای دیگر این منطقه نیز چنین بود این در حالی است که سالهامسئولین برخی ازاین پروژه ها را دراین خطه نیمه‌کاره رها کرده اند.

 روستایی بدون هیچ امکانات رفاهی/ قول‌های فرماندار دنا

اما غم‌انگیزترین قسمت به محروم‌ترین نقطه این منطقه زمانی بود که همراهان این سفر به همراه فرماندار عازم روستای جلاله شدند؛ روستایی که نه راه ارتباطی داشت، نه آب آشامیدنی وتلفن و گاز هم که از آرزوهای دست نیافتنی مردم این مناطق بود.

این بخش از بازدید اگر چه من را با تنها روستای بدون راه ارتباطی این استان آشنا کرد ولی نکته‌ای برای امیدواری و رضایت مردم هم داشت

به گزارش پیوارنیوز، مشکل حاد دیگری که مردم این روستا چشمه زیرک داشتند، موضوع برق بود که مردم خوب این روستا سالهاست انتظار آن را کشیده اند؛ انتظاری که با قول حسین صیادی مدیرعامل شرکت برق شهرستان دنا و تاکید فرمانداران شهرستان، مردم این روستا را به ادامه حیات و عدم مهاجرت در این روستا امیدوار کرد.

نبود آب‌آشامیدنی از مهم‌ترین مواردی بود که در کنار نبود امکانات اولیه در روستاهای ماشک‌کار، دهگاه، مهدی‌آباد و برآفتاب جلاله از سوی مردم مطالبه شد.

اما مردم حرف‌های متفاوت‌تری را به مسئولان زدند؛ بعد از بیان مشکلات و دردهای مشترک روستاهای شبلیز وجلاله از نبود جاده دسترسی و آب آشامیدنی،

مردم این روستاهااز نبود و خرابی دکل‌های آنتن دهی تلفن همراه و تلویزیون گلایه داشتند.آن ها به  فرماندار دنا گفتند که وقتی یک لکه ابر در آسمان پیدا می‌شود، دکل‌های مخابراتی و تلویزیونی ما خراب می‌شوند و وقتی برق این مناطق قطع می‌شود بیش از یک‌ماه باید برای وصل مجدد آن صبر کنیم.

مردم منطقه جلاله از مشکل دیگری هم رنج می‌برند و آن نبود آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود تلفن خانگی در چندین روستای این منطقه است؛ مشکلی که جلاله‌نشینان را در بن‌بست ارتباطی راه و تلفن با محرومیت‌های عمیقی تنها می‌گذارد.

 رئیس آموزش وپرورش عشایرکهگیلویه وبویراحمد از هماهنگی و پیگیری‌های فرمانداری دنا با ادارات راه و شهرسازی ،آب و فاضلاب ،شرکت برق این شهرستان وبخشدارپاتاوه برای رفع همه مشکلات اصلی پنج روستای منطقه جلاله خبر داد.

  پناهی درآخر خاطرنشان کرد: اگر دنبال تحقق شعار سال هستیم باید بدانیم که موثرترین قشر در امر تولید، همین روستائیان هستند که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.