زنگ مهر و مقاومت در مدارس عشایری باحضور رئیس آموزش وپرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد در منطقه زیلایی نواخته شد/عکس+فیلم
۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
تمام تلاش ما در این است که یک فرصت برابر آموزشی را برای همه دانش‌آموزان و واجب التعلیمان این منطقه فراهم کنیم که یک دانش‌آموز از تحصیل بازنماند.
ارسال توسط : نویسنده : طاهره السادات احمدی مهریان منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ رئیس آموزش وپرورش عشایر سیارکهگیلویه وبویراحمد در آیین نواختن زنگ مهر مدارس عشایری که در دبیرستان امام هادی(ع)در منطقه بردپهن زیلایی برگزار شد، گفت: دانش آموزان عشایر فرهنگ و مهارت های زندگی عشایری را آموخته و در جهت حفظ آن بکوشند.


اسماعیل رضایی نیک ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان به ویژه ۷۲شهیدزیلایی اظهار داشت:فرهنگ عاشورا فرهنگ خود شناسی و خدا شناسی ،آزاد زیستن و آزاد مردن است و قیام عاشورا به منزله مدرسه ای است که معلم آن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شاگردان آن ۷۲ تن از یاران ایشان بود.

وی ماه مهر را ماه عطوفت و خرد ورزی و نوروز دانایی توصیف کرد و افزود : در منطقه زیلایی با شروع سال تحصیلی پذیرای بیش از ۱۷۰معلم در این منطقه هستیم که به امر تعلیم و تربیت این دانش آموزان مشغول اند.


وی با بیان اینکه یکی از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت گسترش عدالت به معنای خاص و به معنای عام آن است ادامه داد :در منطقه زیلایی ۱۷۰۰دانش آموز عشایری را داریم که در بیش از ۹۵ مدرسه عشایری دراین منطقه ساماندهی شدند و همکاران فرهنگی مسئولین تعلیم و تربیت این دانش آموزان را عهده دار هستند

وی گفت: تصمیم گرفتیم در راستای توسعه عدالت آموزشی در ابتدای سال تحصیلی جدید در منار دانش آموزان خوب عشایر باشیم تا نشان دهیم برای ما تعلیم و تربیت حتی یک دانش آموز عشایر در دورترین نقاط هم مهم است.

رئیس آموزش وپرورش عشایراستان گفت: زندگی عشایری در عین سادگی و صمیمیت یک مبارزه طولانی و تمام وقت و با مقاومت در برابر ناملایمات همراه است و نکته قابل توجه این است که دانش آموزان عشایری باید فرهنگ و مهارت های زندگی عشایری را آموخته و درجهت حفظ آن بکوشند و مراقب باشند تعالیم آموزشی منجر به فاصله از اصل خویش نگردد.

رضایی نیک در سفر یک‌روزه به روستاهای منطقه زیلایی پوله، چاهن، زیرنا و بردپهن از دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: امروزه در بررسی‌های علمی که انجام‌شده و تحقیقاتی که صورت گرفته و کارهای پژوهشی که درواقع توسط پژوهشگران انجام‌شده است بین آموزش‌وپرورش و توسعه یک رابطه بسیار معناداری وجود دارد که معنا و مفهوم آن این است که اگر کشوری بخواهد به توسعه دست پیدا کند ناگزیر و ناچار است که یک آموزش‌وپرورش پویا، خلاق و بروزی داشته باشد.
وی افزود: امیدواریم که در کشور ما هم با جایگاهی که مسئولین و حاکمیت برای آموزش‌وپرورش قائل می‌شود و با توجه به نقش، مسیر و جایگاه آموزش و پرورش کشورمان را به توسعه برسانیم.
وی با اشاره به اینکه اگر کشوری بخواهد به توسعه برسد باید آموزش‌وپرورش آن پویا باشد، اظهار داشت: بعد از نان، آموزش‌وپرورش مهم‌ترین نیاز یک ملت است، امیدواریم که همه به این نقش توجه کنیم.
وی ضمن تقدیر و تشکراز هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمدازوی به عنوان مردخدایاد کرد وافزود:علاقه و لطف و توجهی که این مردخدایی نسبت به عشایر دارد مشهود و ستودنی است.
وی گفت: مقام معظم رهبری همواره تأکید می‌کنند که همهٔ دستگاه‌ها باید به کمک آموزش‌وپرورش بیایند و ایشان تأکید دارند که بهترین فکرها، اندیشه‌ها و افراد باید بنشینند برای آموزش‌وپرورش فکر و اندیشه کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند، لذا نقش آموزش‌وپرورش در توسعه جامعه بنیادی، اساسی و محوری است.
وی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های محوری آموزش‌وپرورش  در دولت تدبیر و امید بحث عدالت آموزشی است، گفت: تمام تلاش ما در این است که یک فرصت برابر آموزشی را برای همه دانش‌آموزان و واجب التعلیمان این منطقه فراهم کنیم که یک دانش‌آموز از تحصیل بازنماند.
رئیس آموزش‌وپرورش عشایر استان گفت: سال تحصیلی امسال تجهیزات آموزشی، پرورشی و … توسط آموزش‌وپرورش عشایر استان و کمک‌های خیرین در سطح مدارس عشایری استان توزیع شد.

رضایی نیک همچنین تاکید کرد: مدیران مدارس، معاونان، معلمان، دبیران و دانش آموزان عشایرهمچنان با قوت و جدیت فعالیت خود را ادامه دهند تا با استفاده از این پروژه مهم بتوانیم به تعهد خود در قبال مردم و دانش آموزان شعار “آموزش تعطیل نیست ” را به نحو مطلوب تحقق بخشیم.

 

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.