۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

نشست کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و سالمندان باحضورمعاون هماهنگی امورعمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد برگزارشد. . . . به گزارش پیوارنیوز، عزیز فیلی در نشست کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و سالمندان بر لزوم اجرایی شدن مصوبات نشست های قبلی این کارگروه از سوی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و بانک ها […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشست کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و سالمندان باحضورمعاون هماهنگی امورعمرانی استاندارکهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، عزیز فیلی در نشست کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و سالمندان بر لزوم اجرایی شدن مصوبات نشست های قبلی این کارگروه از سوی دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و بانک ها تاکید کرد و گفت: تسهیل تردد معلولان در اتوبوس، پیاده ها رو و ادارات جز اولویت کاری مدیران و شهرداری های استان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  مناسب سازی فضای شهری ایجاد فرصت برابر برای همه شهروندان است.

وی با تاکید بر ایجاد فضای ورزشی برای معلولان، بیان کرد: سالن های ورزشی باید برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شوند و همه دستگاه ها و نهادها نیز لازم است در این زمینه همکاری کنند.

فیلی به مناسب سازی معابر و ورودی ادارات استان برای استفاده و تردد آسان جانبازان و معلولان تاکید کرد و افزود: کوتاهی در این راستا از هیچ ارگان و اداره ای قابل قبول نیست.

وی خواستار مناسب سازی پیاده روها، سطوح شیب دار ورودی ادارات، اماکن عمومی، فضاهای تفریحی و فضاهای ورزشی شد.

فیلی ابراز کرد: هر یک از بانک ها موظف است حداقل یک شعبه در هر یک از شهرهای استان را برای استفاده و رفاه حال معلولان مناسب سازی کند.

وی بیان کرد: مقرر شد دوره ها و کلاس های آموزشی جهت ارتقای آموزش مدیران و اعضای کارگروه در خصوص مناسب سازی محیط برای معلولان برگزار شود.

فیلی گفت: در راستای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و با همکاری بهزیستی، صدا و سیمای مرکز استان موظف شد در طول هفته حداقل یک ساعت برنامه مناسب برای آشنایی شهروندان و فرهنگ سازی در این خصوص از شبکه استانی دنا نمایش دهد.

فیلی همچنین بر تعبیه بالابر و آسانسور مناسب در دستگاه های اجرایی برای استفاده معلولان تاکید کرد و گفت: شهرداری ها برای صدور پایان کار به مناسب سازی لازم ویژه معلولان به ویژه نابینایان در ساختمان سازی ها توجه کنند.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.