نگاهی گذرابه زندگینامه شهیدسیدشکرالله بلادی نژاد
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ حضرت فاطمة زهرا(سلام‌الله علیها) جَعَلَ اللهُ الجِهادَ عِزّاً لِلاسلام. خداوند جهاد را جهت عزّت و سرافرازی اسلام مقرر فرموده است. (بحار، ج ٢٩، ص ٢٣٣)
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

پیوارنیوز؛ شهید سید شکرالله بلادی نژاد در تاریخ ۱۳۴۹/۴/۱در روستای ده بزرگ واقع در شهرستان باشت دیده به جهان گشود.

 

 

تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و برای ادامه تحصیل به منزل برادر بزرگترش سیدنعمت الله بلادی نژاد از فرهنگیان خوشنام شهرستان باشت مهاجرت کرد.

آن شهید وارسته از اعضای فعال بسیج بود و در تاریخ ۱۳۶۶/۱۱/۵در عملیات بیت المقدس۲ در منطقه ماهوت غرب کشور بر اثر ترکشها و گلوله هایی که به همه بدنش اصابت کرد به فیض شهادت نائل شد.

چندین سال مفقوداَلاَثر بود و بعد از مدتی جسد او را پیدا کردند و برای خاکسپاری به زادگاهش منتقل شد.

آن شهید گرانقدر از خانواده ای مذهبی و ولایتمدار و با اصالت بودند.

نام پدر آن شهید والامقام، مرحوم حاج سیدهادی بلادی نژاد بود که انسانی باخدا و مخلص و عارف بود و مادرش مرحومه کربلایی بی بی عشرت بلادی بود که بانویی نجیب و متعبد و خداشناس بود.

تحصیل ایشان در مقطع دبیرستان مقارن با جنگ تحمیلی بود.

به دلیل ویژگیهای اخلاقی و انقلابی که داشتند به جبهه حق علیه باطل عزیمت کردند و در سنی که باید دانش و علم را یاد می گرفت به تبعیت از ولایت فقیه حضور در عرصه دفاع مقدس را تکلیف شرعی و انسانی خود می دانست.

خوش رویی، گذشت ،ایمان و خوش قلبی از ویژگیهای اخلاقی آن شهید سرافراز بود و همواره به صله رَحِم و محبت و سلوک داشتن با خویشان و نزدیکان اهتمام جدی داشتند.

نجابت ،تواضع و مظلومیت در چهره این شهید موج می زد.

خانواده اش سالها چشم انتظار آن شهید به عرش پیوسته بود و سالها مادرش برای پسرش که مفقوداَلاَثر بود گریه می کرد، و در طول این سالها روح و جسم مادرش با فرزند دلبندش زندگی می کرد و روزی که گروهی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین بنیاد شهید به منزل برادر این شهید سیدنعمت الله بلادی مراجعه کردند و خبر شهادتش را به آنها داد، مادر شهید از اینکه فرزند شهیدش در راه انقلاب و اسلام شهید شد اظهار رضایت کرد و با رفتاری مادرانه و مهرآمیز از فرزندش استقبال کرد و در مقابل تقدیرِ معبودِ یکتا متواضعانه و خالصانه تمکین و تعظیم نمودند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.