تصویب ۱۰۳ میلیارد تومان اعتباربه بخش گردشگری/ ۳۱ پروژه گردشگری تاپایان دولت درکهگیلویه وبویراحمدبه بهره برداری می رسد/پایلوت دو شهرستان دنا و گچساران  در بخش صنایع دستی عکس+فیلم
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد؛ شعار امسال هفته گردشگری شعار وتوسعه روستایی بوده و جلوگیری از مهاجرت‌ها و توسعه اشتغال گردشگر محور در این راستا دیده شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هفتم مهر ماه در نشست خبری باخبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری که درروستای دهنو ۳کیلومتری یاسوج برگزارشد افزود: شعار امسال هفته گردشگری شعار وتوسعه روستایی بوده و جلوگیری از مهاجرت‌ها و توسعه اشتغال گردشگر محور در این راستا دیده شده است.


صفایی بابیان اینکه شیوع کرونا و آسیب های آن بخش گردشگری را بشدت آسیب پذیر کرد افزود: حدود‌ ۲۰ میلیاردخسارت به میراث فرهنگی و ۵ میلیارد به صنایع دستی وارد شده است که درصدد هستیم با دریافت تسهیلاتی خسارت ها جبران شود.

 

وی گفت: درخواست داشتیم آبشار یاسوج به میراث فرهنگی واگذار شود تا ساماندهی شود اما این موضوع محقق نشده است.
صفایی با بیان اینکه تحولات بزرگی در راه است و سال سالی است که شعارش پیداست افزود: دریکی از بهترین مناطق گردشگری طرح های متعددی به بهره برداری خواهدرسید ودرتعدادی از روستاها تحول گردشگری رخ خواهد داد.

وی با اشاره به سال جهش تولید، بیان کرد: ۳۰ طرح در سال جهش تولید با محوریت استان به تأیید رسیده که ۹ پروژه مربوط به میراث فرهنگی است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از تصویب ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای بخش گردشگری و زیرساخت آن در استان خبر داد و تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با این محور منعقد شده است.

اخذ بودجه پنج استان
وی افزود: در بحث زیرساخت ها در بخش خصوصی تلاش های خوبی داشتیم، وزارت خانه وقتی بودجه ها را تقسیم می کردند به بنده اعلام کردند سهمیه ۵ استان را از آن خود کردید.
وی در خصوص برنامه های هفته گردشگری گفت: ۹ پروژه در بحث اشتغال زایی، و معرفی به کشور و جذب اعتبارات ملی گام برداشته می شود مانند آبشار بهرام بیگی با ساماندهی ها سبب تحول خواهد شد و در همه شهرستان ها پروژه ها، کارگاه ها گردشگری داریم.

 

صفایی با اشاره به اینکه ۳۱ پروژه گردشگری در دست اقدام در استان داریم، اظهار کرد: تا دهه فجر، افتتاح پروژه‌های موزه یاسوج، تلکابین یاسوج، پارک آبی یاسوج، مجتمع خدمات رفاهی ورزشی، باقری یاسوج و چند پروژه زیرساخت شهرستان‌ها را خواهیم داشت.
وی از ردیف دار شدن آثار بلاد شاپور با ظرفیت ملی خبر داد و بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای حفظ، مرمت و نگهداری این بافت تخصیص داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای دعوت آژانس‌های گردشگری مطرح خبر داد و بیان کرد: معرفی تمام ظرفیت‌های استان از جمله هدفگذاری های طرح است.
صفایی با بیان اینکه استان ظرفیت معرفی به نام منطقه نمونه گردشگری را دارد، تصریح کرد: در بخش سدهایی مانند چم شیر و چیتاب برنامه ریزی های توسعه‌ای خواهیم داشت.
وی با اشاره به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بخش‌های میراث فرهنگی، ۲۵۰۰ اثر تاریخی در استان داریم که ۷۷۰ اثر به ثبت رسیده است.

پایلوت صنایع دستی

صفایی پایلوت دو شهرستان دنا و گچساران در بخش صنایع دستی را از ظرفیت‌های این بخش دانست و اظهار کرد: در سایر مناطق نیز ظرفیت‌های خوب صنایع دستی داریم.

وی افزود: دو شهرستان دنا حوزه سادات محمودی و حوزه گچساران نیز بید زرد ،سربیشه و باباکلان پایلوت صنایع دستی هستند ، بهترین حوزه اشتغال زودبازده صنایع دستی است‌.
وی گفت: ۳۵ هزار هنرمنددراستان داریم که ۱۵ هزار نفر ازآن هافعال هستند و ۵۴ کارگاه در حال فعال است در حال جذب تسهیلات تلکابین هستیم و در سال جهش تولید توانستیم اعتباری برای این موضوع در نظرگرفته شود که تلکابین یاسوج مشکلی نداشته باشد‌.

 

 

انتهای پیام /ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.