۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۸:۲۴

  هزارو ۷۲۴ فقره پرونده قضایی مسن در سه ماهه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد. . . . به گزارش  پیوارنیوز، رئیس کل دادگستری استان در نشست با رؤسا و مستشاران دادگاه تجدیدنظر استان گفت: هزار و ۷۲۴ فقره پرونده قضایی مسن در سه ماهه اخیر در این استان مختومه شد. حسین نگین […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

هزارو ۷۲۴ فقره پرونده قضایی مسن در سه ماهه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد مختومه شد.

.

.

.

به گزارش  پیوارنیوز، رئیس کل دادگستری استان در نشست با رؤسا و مستشاران دادگاه تجدیدنظر استان گفت: هزار و ۷۲۴ فقره پرونده قضایی مسن در سه ماهه اخیر در این استان مختومه شد.
حسین نگین تاجی افزود: عمر این تعداد پرونده بیش از یکسال و شش ماه بوده که در دو شیفت صبح و عصر توسط کارشناسان قضایی رسیدگی شد.
وی تعداد پرونده های مسن تا قبل از تلاش شبانه روزی همکاران خود را دو هزار و ۲۲ فقره اعلام کرد و گفت: این آمار هم‌اکنون به  هزار و ۳۰۶ فقره پرونده مثبت رسیده است.
نگین تاجی افزود: ارتقا پرونده های منفی به مثبت افزایش سه برابری داشته است.
وی گفت: در اجرای احکام کیفری طرحی ارائه شده که هیئت های ۱۰ نفره با دستورالعمل خاص در دو ماه اخیر چهار هزار پرونده را مختومه کرده اند و در این کار جهادی  ۱۶۰ پرونده فرعی نیز مختومه شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: الکترونیکی شدن ابلاغ های قضایی استان در این مدت با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹۱ درصد رسیده است.

 نگین تاجی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت آزادی مشروط و یا مجازات های جایگزین حبس در دادگاه های تجدیدنظر یکی از تأسیسات حقوقی است که نقش مهمی در جمعیت کیفری زندان ها  دارد.
‌وی گفت: برای جلوگیری از اطاله دادرسی نیاز است اصحاب پرونده در صورت نیاز به صورت تلفنی احضار شوند.
رئیس کل دادگستری استان در خصوص کار قضایی معاونت ها در شعب نیز اظهار داشت: همکاران معاون بنا به تأکید ریاست قوه قضائیه برای کاهش موجودی پرونده ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.